0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jamen, så blev jeg forleden den heldige ejer af endnu en T3, denne gang en model 1989 benzin 2,1 indsprøjtnings motor (som jeg ikke har fundet koden på endnu).Det er en multivan, bygget som camper fra fabrikken. Ligner på en prik den sølvgrå til højre foroven på T3 nettets side, blot med hævetag. (jeg skal nok fået taget billeder og lagt op snarest.Den har selvfølgelig et par udfordringer (som de jo åbenbart skal ha..:-)På vej hjem fra sælger på motorvejen, når jeg f.eks gav fuld skrald og skulle overhale, begynder den at små hakke og hugge, som om den taber tændingen, eller mister benzin tilførelsen. Til dagligt, ved bykørsel ingen problemer, kun når jeg vil smække til den med højere omdrejninger. Nogen der kender de symptomer ??Den smider en anelse tynd olie. Holder øje med standen. Kan sælger evt ha fyldt for meget på?Blinklyset vil ikke slå fra selv når jeg har drejet. Så det skal jeg gøre manuelt. Hvordan fixer man det ?Mange hilsnerDen nye i benzin forummet :-)PaulPS. Har den røde 1985 1,6 TD camper med hævetag til salg. Faktisk ok pæn, bare rustet væk i bunden. Mange gode dele og god motor med brand new topstykke. Sælges til højest bydende.
Tak. Jeg kan tilføje at den "skyder" når den motor bremser. Tilføjer det nogen mening til opklaring af problemet?Og et tillægs spørgsmål (som jeg også forgæves har søgt rundt på herinde)Bilen har de dejlige sæder med armlæn, den klassiske grå model hvor man har en sort dreje knap i lænet til op og ned. Hvordan kommer jeg ind og får strammet op hvis armlænet er blevet løst ? Kan sædebetrækket tages af, eller..?Paul :-)
Hej. Har netop fået tjekket motorkoden, og det er en DJ, dvs 112 hk modellen. En af vores kolleager ringede for lidt siden, og vi fik løst problemet med at den skyder, som højest sandsynlig er en utæt udstødning....kalder Tyskland kalder Tyskland :-) (måske England)Hmmm hvad er digifant/digijet, jeg er ikke så skarp i modellen endnu? Bare jeg ikke nu lyder for dum...sorry :-)P
Tak, så blev jeg meget klogere på hvad den sorte boks til venstre er. Og med et højspændings symbol på kan man godt holde snitterne på afstand. Den anden boks har et stor multisik der går ind i. Er det noget man kan få justeret hos almindelige værksteder/kan man gøre det selv? Jeg kunne læse og forstå, at man kan ikke justere tænding som man har gjort det på almindelige benzin biler førhen.