Forfatter Emne: Oliespild fra motor  (Læst 1568 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Oliespild fra motor
« Dato: 14. Juli 2005 kl: 10:06:53 »
I forbindelse med en forestående udskiftning af udstødningspakninger har jeg pillet det gamle rustne motorskjold af.

Det har så resulteret i at jeg kan se hvor meget olie 1.7D'eren egentlig står og mister! Langs kanten ved bundkarret siver der en smule olie ud og det drypper så ned i vores indkørsel.

Ikke noget den bedre halvdel synes særligt godt om!

1) Kan jeg efterspænde skruerne og/eller kan jeg plastre noget flydende pakning på?

2) Jeg så noget speciel væske forleden - "oil leak remover" - som man efter sigende skulle kunne holde i motoren og efter ca 500 km kørsel skullle den tætne ret godt - det lyder bare ikke som noget jeg vil ha' i min motor...

Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Oliespild fra motor
« Svar #1 Dato: 14. Juli 2005 kl: 22:45:17 »
En T3 taber ikke olie - den afmærker sit revir  :lol:  - Nå. min bedre halvdel bryder sig heller ikke om olie på den fine indkørsel. Du kan fint prøve at spænde de små bolte ved bundkaret til - ofte med et ok resultat. Den bedste løsning er dog en gang for alle at få den gummipakning i, som Hovwdiaudi sælger. Så er problemet definitivt løst.

Hold dig langt væk fra diverse kemiske mirakelkure. De tilstopper motorens smørekanaler og gavner kun i producentens tegnebog.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!