Forfatter Emne: Adgang til blæseren under instrumentbordet.  (Læst 8206 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Svar #30 Dato: 04. Marts 2010 kl: 22:37:24 »
Jeg pillede ikke vanslanger af.!

Alt det andet knække skrueri, forstår jeg ikke.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Svar #31 Dato: 05. Marts 2010 kl: 17:42:47 »
Så har jeg blæseren ude.

Den ser fin ud.

Hvad er den typiske fejl ved den blæser?

Grunden til at jeg har taget den ud er, at den stoppede og
sprang sikringerne.

Den gjorde det momentan, og uden varsel af nogen art.

Så satte jeg ny sikring i, og så startede den igen
og kørte et stykke tid, men stoppede så på samme måde.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Svar #32 Dato: 06. Marts 2010 kl: 00:20:08 »
Blæsermotor koster under 300 kr hos hoVWdiaudi.dk
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Svar #33 Dato: 06. Marts 2010 kl: 11:18:44 »
Det er typisk der ER fejl på den blæser. Ny på. Weiter.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Svar #34 Dato: 08. Marts 2010 kl: 16:01:49 »
Hvorfor er der den her metalplade under varmeveksleren?

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Svar #35 Dato: 08. Marts 2010 kl: 16:16:13 »
Bedste bud er noget med et jævnt flow.

Får du Heinz eller Fritz i tale, så fortæl det endelig, det er et mysterie.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Svar #36 Dato: 08. Marts 2010 kl: 16:25:41 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Bedste bud er noget med et jævnt flow.

Får du Heinz eller Fritz i tale, så fortæl det endelig, det er et mysterie.


Det har du nok ret i. Jeg har ikke tænkt mig at spørge hverken Fritz eller Heinz. :-)

Der sidder nogle klapper som hænger ned og vel virker som ensrettere.
Den ene var faldet ned pga. slid i hængslet, det er vel noget der er set før?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Svar #37 Dato: 08. Marts 2010 kl: 18:25:06 »
De der ensretningsflapper skal spille 100%. Når motoren går igang, er det meningen at overtrykket i forrummet presser flapperne i, så blæsermotoren bruger al sin energi på at presse luft videre IND i bilen, og ikke baglæns ud igennem fronten.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Svar #38 Dato: 08. Marts 2010 kl: 19:21:49 »
Citat fra: "jensjakob"
De der ensretningsflapper skal spille 100%. Når motoren går igang, er det meningen at overtrykket i forrummet presser flapperne i, så blæsermotoren bruger al sin energi på at presse luft videre IND i bilen, og ikke baglæns ud igennem fronten.


Ok, så må jeg lave noget andet hængselværk, eller tage en anden plastkasse.

Det vil egentlig være fint med en principskitse over flow, klapper og ventiler
i den luftkasse. At der er 2 sider i den behøves ikke illustreret.

Findes en sådan, eller må man selv lave den?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Svar #39 Dato: 08. Marts 2010 kl: 21:15:33 »
Her er de bedste billeder jeg har set hidtil:
http://www.kilindo.de/html/t3_ventilator.html
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."