Forfatter Emne: hvad sker der med min kobling?  (Læst 9965 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #15 Dato: 14. December 2009 kl: 22:10:44 »
Min er også med plast det sidste lille stykke op til pedalen...

Principielt er der vel ikke noget i vejen for at lave det hele i plast, men der må de andre kloge hoveder nok hellere tage over :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline syncroforever

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 42
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #16 Dato: 14. December 2009 kl: 22:21:03 »
tænkte bare hvis det kan være plast der hvorfor så ikke bare lave plast hele vejen? men der må være nogen mekanikere der kan fortælle hvorfor man ikke bare gør det.

Mvh Jeppe
VW forever

Offline LoserCruiser

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 52
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #17 Dato: 15. December 2009 kl: 17:48:58 »
Citat fra: "syncroforever"
tænkte bare hvis det kan være plast der hvorfor så ikke bare lave plast hele vejen? men der må være nogen mekanikere der kan fortælle hvorfor man ikke bare gør det.

Mvh Jeppe


Hejsa..
Man kan ikke lave en holdbar samling omme ved slavecylinderen med plastrør. En armeret slange er nr 1. Det andet bliver vist noget rod :)

Vh Jens

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #18 Dato: 15. December 2009 kl: 18:05:26 »
Citat fra: "Jens Madsen"
Citat fra: "syncroforever"
tænkte bare hvis det kan være plast der hvorfor så ikke bare lave plast hele vejen? men der må være nogen mekanikere der kan fortælle hvorfor man ikke bare gør det.

Mvh Jeppe


Hejsa..
Man kan ikke lave en holdbar samling omme ved slavecylinderen med plastrør. En armeret slange er nr 1. Det andet bliver vist noget rod :)

Vh Jens
:shock: Den er vist ikke helt gennemtænkt. Plastslanger er original VW og det eneste rigtige til slavecylinderen.

Foran mener jeg bestemt mit kobberrør går direkte på hovedcylinderen.

Jeg vil anbefale at fremsøge de gamle indlæg om koblinger.

Ideer til søg.: Slave, kobberrør, spiral, plastslange. O.S.V.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline LoserCruiser

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 52
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #19 Dato: 15. December 2009 kl: 18:15:26 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Citat fra: "Jens Madsen"
Citat fra: "syncroforever"
tænkte bare hvis det kan være plast der hvorfor så ikke bare lave plast hele vejen? men der må være nogen mekanikere der kan fortælle hvorfor man ikke bare gør det.

Mvh Jeppe


Hejsa..
Man kan ikke lave en holdbar samling omme ved slavecylinderen med plastrør. En armeret slange er nr 1. Det andet bliver vist noget rod :)

Vh Jens
:shock: Den er vist ikke helt gennemtænkt. Plastslanger er original VW og det eneste rigtige til slavecylinderen.

Foran mener jeg bestemt mit kobberrør går direkte på hovedcylinderen.

Jeg vil anbefale at fremsøge de gamle indlæg om koblinger.

Ideer til søg.: Slave, kobberrør, spiral, plastslange. O.S.V.

Kurt


Okay det må jeg da beklage :(
Min egen LOSER er med alm. slange ved slavecylinder og jeg har lavet mange biler gennem årene og ALDRIG set plastrør ført helt til slavecylinder..Beklager :(

Jens

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #20 Dato: 15. December 2009 kl: 18:56:36 »
Hov Nej Nej ikke helt igennem med plastrør, det sidder kun som vibrationsaflastning det sidste stykke på gearkassen. Der skal være kobberrør på det lange stykke. Tror pedalen vil fjedre hvis det hele føres i slange.

Der har været forsøg med at lave en kobberspiral istedet for plast, men det var vist ikke et hit.

Er vi ligefrem ved at være enige. :)

Kurt
Kurt - 25115788

Offline LoserCruiser

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 52
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #21 Dato: 15. December 2009 kl: 19:21:43 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Hov Nej Nej ikke helt igennem med plastrør, det sidder kun som vibrationsaflastning det sidste stykke på gearkassen. Der skal være kobberrør på det lange stykke. Tror pedalen vil fjedre hvis det hele føres i slange.

Der har været forsøg med at lave en kobberspiral istedet for plast, men det var vist ikke et hit.

Er vi ligefrem ved at være enige. :)

Kurt


HE HE..
Ja jeg tror vi er derhenad :)
Og slange hele vejen : nej
Flere vw  (tror jeg :) ) kører med PEX fra hovedcylinder til gearkasse og bliver til slange. Pga vibrationer mellem karosseri og motor/gear.

 Vh Jens

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #22 Dato: 15. December 2009 kl: 22:22:08 »
På min har jeg mont en alm bremseslange istedet for plastikslangen det funker fint.
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #23 Dato: 16. December 2009 kl: 07:40:08 »
Det har da ihvertfald evner i forhold til tryk, resistens mod væsken og vibrationer. Hvordan har du løst monteringen.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #24 Dato: 16. December 2009 kl: 07:45:33 »
på en af de busser jeg har haft var de kobberrør hele vejen ud til gearkassen så var der en bremseslange og så et lille stykke kobberrør op i slavecylinderten
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #25 Dato: 16. December 2009 kl: 08:16:06 »
Min har plast fra hovedcylinder til lige under gulvet, kobber frem til gearkassen, bremseslange fra karosse til gearkasse og så kobber resten af vejen op til slaven...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #26 Dato: 16. December 2009 kl: 19:19:56 »
Citér

Hvordan har du løst monteringen

På samme måde som bos1 skriver og klips som når man monterer bremseslanger på alm vis
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline syncroforever

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 42
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #27 Dato: 18. December 2009 kl: 21:18:44 »
skal det tage så lang tid at lufte ud? kan man gøre noget for at fremskynde det lidt?
VW forever

Mølle

  • Gæst
hvad sker der med min kobling?
« Svar #28 Dato: 18. December 2009 kl: 21:58:12 »
Du kan jo lufte ud på samme måde, som man udlufter bremser. To mand... en, som pumper koblinspedalen og en, som styrer udluftningsskruen. Åbn skruen, når der er tryk på pedalen. tryk pedalen langsomt ned og luk for skruen, når pedalen er i bund. Gentag processen indtil der kommer frisk klar væske ud.

Løber du tør i væskebeholderen er det forfra.

Offline syncroforever

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 42
    • Vis profil
hvad sker der med min kobling?
« Svar #29 Dato: 19. December 2009 kl: 00:57:42 »
så virker det, udluftningen på slavecylinderen var selvfølgelig fuldstændig stoppet, så vi måtte da lige have slavecylinderen
 af og rense og så kom der ligesom gled i det. fantastisk at rode med gamle biler.......
VW forever