Forfatter Emne: billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12  (Læst 3632 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bluestar

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Dato: 25. December 2009 kl: 20:43:06 »
ja, nu er det 3. dag, hvor jeg har prøvet at få liv i den 1,6D...

jeg har massere af tryk til dyserne og der er massere af diesel, men den kan kun lige slå igang og så går den ud igen... den hakker og sprutter!

men kan man overhovedet lufte ud selv? eller skal man have en til at tørne motoren imens man løsner og igen spænder hver enkelt dyserør?

jeg fatter det ikke, har sgu aldrig haft sådan et problem med en diesel før!

det er snart det " eneste " jeg mangler for at køre til syn på tirsdag : /

jesper

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #1 Dato: 25. December 2009 kl: 21:52:41 »
Den skulle da selv lufte ud , den anden dag da jeg kørte tør , fordi jeg skulle ha benzin motor i , kom jeg bare lidt diesel på og kørte på starteren til den gik igang , den humper lidt istarten , til den er luftet ud , men max 15 sek. , der er noget andet galt , er du sikker på den motor er ok .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #2 Dato: 25. December 2009 kl: 23:28:02 »
Har du været igennem med timing, fikseret knast og det hele een gang til for prins knud? Er der nogen somhelst luftbobler i nogle af slangerne?

Jeg må lige kigge ned når dether juleræs er overstået.. så må vi få slået gang i den.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Bluestar

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #3 Dato: 26. December 2009 kl: 08:30:38 »
Polle, ja, det plejer sgu heller ikke at være et problem! men ja jeg har justeret det hele efter bogen...

fikseret knast, svinghjulsmærke og timet pumpen til 0,90, så det burde være 100%...

og nogen gange lyder den helt rigtig, altså på 4 cylindre, men det er i 2 sek så går den ud igen!

tanker - armen til speedertræk, selvom den er sat på mærkerne der også!

ang. luft, såå står der luft i retur slangen, men det burde vel ikke betyde noget eller???

jesper

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #4 Dato: 26. December 2009 kl: 08:47:11 »
Det lyder lidt som om der ikke kommer nok diesel til pumpen.   Har du skiftet filter, og er det helt tæt, så der ikke kommer falsk luft i systemet.

Evt kunne der måske være en prop i systemet.  Jeg ville prøve om jeg kunne blæse luft i gennem slangen og ned i tanken. (på suge siden)

En bremseudlufter til trykluft, Er god til at fylde filtret op med diesel.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Bluestar

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #5 Dato: 26. December 2009 kl: 09:03:23 »
jeg gjorde det, at jeg satte trykluft på returen til tanken, så jeg fik trykket diesel fra tanken op i filteret og videre til pumpen, har fik jeg diesel frem uden luft og satte så slangen på pumpen! derefter fyldte jeg pumepen op med diesel på retur siden, ellers kunne jeg ikke få pumpen til at leverer diesel til dyserne!

jeg har sat et t-stykke på brændstofslangen fra filteret til pumpen, hvor jeg tager diesel til fyret! og fyret kører uden nogen problemer ( de er kendt for at være følsomme for luft).

men jeg skal have kontrolleret hele pisset igen i morgen... bare møgirriterende, da jeg regnede med at skulle skifte styrekugler, ankerplader, skiver og kører lidt i den inden syn! men thats life...

jesper

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #6 Dato: 26. December 2009 kl: 10:25:48 »
Du kan evt. tage en ledning og sætte på starteren som du kan holde på batteriet. så kan du tørne motoren mens du står ved siden af med en 17 nøgle i hånden.
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #7 Dato: 26. December 2009 kl: 11:25:59 »
Hmm.. MÅSKE har du fået blæst en masse slam fra tanken op i filteret, med trykluftmetoden?

Jeg VED godt det sviner.. men måske tømme tanken 100% og skylle med rent friskt diesel.. blæse slanger igennem med trykluft med en tom (stor) plastik dunk for enden og skifte begge filtre.. Og så få fat i en håndpumpe og sætte på retursiden så du kan suge istedet for at "trykke". Og igen for prins knud tjekke alle samlinger, spændebånd for utætheder.

Hmm.. jeg tror det er hvad jeg ville gøre når jeg var 100% sikker på at timing og den slags var i skabet. Den HAR trods alt stået stille længe og det er jo ikke til at vide hvad bonderøven der tidligere har ejet den har fået spildt ned i tanken  :roll:
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #8 Dato: 26. December 2009 kl: 11:41:11 »
Og inden du gør det, så kan du prøve at tage en slange direkte fra dieselpumpen og ned i en dunk med rent brændstof - så kan du se, om dieselpumpen fungerer efter hensigten.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Bluestar

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #9 Dato: 26. December 2009 kl: 16:39:45 »
i morgen giver jeg den gas.. så skal den fanme ud at køre om jeg så skal finde og hente en anden motor : )

Bluestar

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #10 Dato: 26. December 2009 kl: 18:43:10 »
nå NYT...

jeg fik lige 10 min.. så prøvede det med at sætte en dunk direkte til pumpen og ja, nu kører den...

MEN den ryger helt ufatteligt og går ikke ren, jeg skruede den lidt ned i brændstofmængden og den går nu mere ren, men ryger stadig utrolig meget!

MEN den reagerer stadig væk ikke på gaspåvirkning, det er sgu da lidt underligt eller???

når jeg igen tilslutter tanken, så går den ud og kan ikke starte igen... den må jo have problemer med at sutte fra tanken af en eller anden årsag!

jesper

Bluestar

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #11 Dato: 26. December 2009 kl: 19:16:36 »
blot for hyggens skyld!

her er lige et billede af min garage : ) det tog cirka 10 min af finde porten, så det var altså MEGET værre...

puha, det lugter grimt!


Offline Fut

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
    • Vis profil
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #12 Dato: 26. December 2009 kl: 20:17:11 »
Har du prøvet at starte uden tankdæksel på. hvis der ikke kan komme luft ned i tanken når motoren kører prøver den at suge luft fra alle andre steder fra. deriblandt sugeslangen.

Kkrogsgaard

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #13 Dato: 26. December 2009 kl: 21:07:49 »
Hvad med pakninger i  pumpen, har den ikke kørt på raps da Jan havde den?

Er der ikke noget der kan være blevet utæt i den forbindelse?

gulf

  • Gæst
billeder og spg. dokaprojekt, NYT i dag 28-12
« Svar #14 Dato: 26. December 2009 kl: 23:54:05 »
Jeg synes det lyder som om "toppen" af pumpen kan være samlet forkert. Har det øverste låg (der hvor akslen, der gives gas med, gå igennem) været afmonteret?

Eller kan gas-giver-armen været drejet en halv omgang i strålerne, så mærket stadig ser ud til at passe?

Jeg synes jeg oplevede et lignende problem på en golf en gang, hvor jeg netop "i farten" havde fået hægtet mekanismen til gasgivning forkert på lige under låget og monteret armen forkert.

Mvh Ulf