Forfatter Emne: ?Bunden af forruderammen?  (Læst 8044 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
?Bunden af forruderammen?
« Svar #15 Dato: 31. December 2009 kl: 11:10:51 »
Gad vide, om det er et særligt Bluestar-tiltag?
Jeg har en 89'er milidoka holdende, jeg har skrællet - den har ikke noget drænhul, og den er med garanti aldrig blevet svejset i ruderammen og har ikke noget hul. Er der andre, der har observeret drænhuller - eksempelvis på Bluestars/ andre -stars?



Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

ibber

  • Gæst
?Bunden af forruderammen?
« Svar #16 Dato: 31. December 2009 kl: 12:55:17 »
jeg piller ikke forruden ud for at kigge Jarl , men jeg ved at der på alle tidlige type2erer før 79 er et drænhul i hvert hjørne på 3 - 4 mm

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
?Bunden af forruderammen?
« Svar #17 Dato: 31. December 2009 kl: 14:09:30 »
Citat fra: "ibber"
jeg piller ikke forruden ud for at kigge


men det burde du gøre.

Mads-kaa

  • Gæst
?Bunden af forruderammen?
« Svar #18 Dato: 31. December 2009 kl: 16:40:30 »
Citat fra: "Jarl"
Gad vide, om det er et særligt Bluestar-tiltag?
Jeg har en 89'er milidoka holdende, jeg har skrællet - den har ikke noget drænhul, og den er med garanti aldrig blevet svejset i ruderammen og har ikke noget hul. Er der andre, der har observeret drænhuller - eksempelvis på Bluestars/ andre -stars?


Jeg tror ikke det er særligt bluestar-tiltag. Jeg skal nok lige gå ud og tage et billede, men drænhullet sidder under instrumentbordet, så man kan ikke se det på de billeder du har taget.

/Mads

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
?Bunden af forruderammen?
« Svar #19 Dato: 01. Januar 2010 kl: 11:17:09 »
Jeg mindes også at der var et 3kant hul under gummilisten i hver side  på Crapz bil, da vi lavede vinduesramme på den,  Det var som noget der var lavet med et spidst mejselhoved,    Jeg ka bare ikke huske på hvad side at rammen det var anbragt.
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
?Bunden af forruderammen?
« Svar #20 Dato: 01. Januar 2010 kl: 20:07:05 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "Jarl"
Gad vide, om det er et særligt Bluestar-tiltag?
Jeg har en 89'er milidoka holdende, jeg har skrællet - den har ikke noget drænhul, og den er med garanti aldrig blevet svejset i ruderammen og har ikke noget hul. Er der andre, der har observeret drænhuller - eksempelvis på Bluestars/ andre -stars?


Jeg tror ikke det er særligt bluestar-tiltag. Jeg skal nok lige gå ud og tage et billede, men drænhullet sidder under instrumentbordet, så man kan ikke se det på de billeder du har taget.

/Mads
Så er det for at der ikke må stå kondensvand fra forruden indenfor. Hvis det sidder under instrumentbordet har det vel ikke noget med rudekanten at gøre.?

Er du ligefrem, ved at finde forklaringen på hvorfor nogle har dryp, med helt nye kanter og ny gummiliste, måske en dum karosseri fals.??

Kurt
Kurt - 25115788

Mads-kaa

  • Gæst
?Bunden af forruderammen?
« Svar #21 Dato: 02. Januar 2010 kl: 16:33:28 »
Et billede af det famøse hul, så kan I selv vurdere hvor vidt det har noget som helst med noget at gøre:


Ruden har nu fået en omgang af det jeg har linket til tidligere hos Thansen, så håber jeg det holder vandet ude...

/Mads

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
?Bunden af forruderammen?
« Svar #22 Dato: 02. Januar 2010 kl: 17:29:34 »
@ Mads hvordan var det at arbejde med.

Det er ikke sådan nogle huller jeg har bemærket.  Tror også de var på udvendig side. ( Måske noget efter gjort, af en fornuftig mand)  Men selvfølgelig skulle de ikke være nødvendige, hvis listen slutter tæt.  Jeg skal prøve at huske at tage billeder, hvis jeg støder på det igen.  :)
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
?Bunden af forruderammen?
« Svar #23 Dato: 02. Januar 2010 kl: 17:39:14 »
Lige netop DE huller der, som Mads viser, har jeg klaret ved at sætte en slange i hullet og så ud i A-stolpen som i forvejen har et drænhul i bunden...

Efter det er gjort har jeg ikke vådt gulv inde i bilen mere (med mindre der bliver slæbt vådt fodtøj med ind)...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
?Bunden af forruderammen?
« Svar #24 Dato: 02. Januar 2010 kl: 17:58:31 »
*Besserwisser/klugscheissermodus in*

Hallo venner! I kan da ikke opfatte huller på den side af rudefalsen som drænhuller. I givet fald må rationalet være: "Når vandet nu er trængt forbi rudegummiet og op over rudefalsen og ned igen på bagsiden, så må vi sørme have nogle huller, det kan passere ned på gulvet gennem..." Mit synspunkt er, at hvis der kommer vand ind til dette hul, så ville min første udbedringsstrategi ikke være at anbringe en slange der. I øvrigt er A-stolpen på mine T3'ere helt åben i bunden.

*Besserwisser/klugscheissermodus out*

Undskyld.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Bluestar

  • Gæst
?Bunden af forruderammen?
« Svar #25 Dato: 02. Januar 2010 kl: 18:10:26 »
HAAH, nej der må jeg sgu give Jarl ret og det er IKKE disse huller jeg tænker på... hullerne skal være i ruderammen FØR falsen, hvor gummilisten er fastgjort! altså på ydersiden af den samling

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
?Bunden af forruderammen?
« Svar #26 Dato: 02. Januar 2010 kl: 18:22:32 »
Helt enig, Jarl, men det var lige i mangel af bedre (vejr!) at det blev lavet sådan :D Skal have tætnet den ordentligt når det igen er vejr til at lave andet end nødvendig vedligehold udenfor :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
?Bunden af forruderammen?
« Svar #27 Dato: 02. Januar 2010 kl: 19:18:17 »
Hej Jarl,

A-stolpen åben i bunden, lyder egentlig meget fornuftigt så den kan dræne naturligt.Noget du selv har lavet?

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
?Bunden af forruderammen?
« Svar #28 Dato: 02. Januar 2010 kl: 19:25:30 »
Nope. Det er noget, de har gjort i Hannover - på alle T3'ere  ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

  • Gæst
?Bunden af forruderammen?
« Svar #29 Dato: 02. Januar 2010 kl: 19:56:38 »
Citat fra: "Jarl"
*Besserwisser/klugscheissermodus in*

Hallo venner! I kan da ikke opfatte huller på den side af rudefalsen som drænhuller. - Nu har jeg jo fra starten skrevet at de var på indersiden, så det må være dansklæren der har problemer med at læse inden ad :wink:
 I givet fald må rationalet være: "Når vandet nu er trængt forbi rudegummiet og op over rudefalsen og ned igen på bagsiden, så må vi sørme have nogle huller, det kan passere ned på gulvet gennem..." - Så er der jo en chance for at man opdager problemet når man svupper rundt på måtten i bunden, jeg har svært ved at forestille mig hvad Schultz ellers har tænkt...
Mit synspunkt er, at hvis der kommer vand ind til dette hul, så ville min første udbedringsstrategi ikke være at anbringe en slange der. I øvrigt er A-stolpen på mine T3'ere helt åben i bunden. - og det er jo så også der jeg har valgt en anden strategi, på trods af frost og sne.

*Besserwisser/klugscheissermodus out*

Undskyld. - Jeg bærer ikke nag :twisted:


@Poot: Det er noget klistret stads, den ledning jeg plejer at bruge til at trække rudegummiet på plads med er godt snasket til nu...

/Mads