Forfatter Emne: 375 hp t3 doka hvorfor ikke  (Læst 813 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bluestar

  • Gæst

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
375 hp t3 doka hvorfor ikke
« Svar #1 Dato: 09. Januar 2010 kl: 21:28:47 »
Fy da, den må fandme kunne flytte sig :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
375 hp t3 doka hvorfor ikke
« Svar #2 Dato: 09. Januar 2010 kl: 22:13:35 »
Yes, og det ku` være sjovt, at se bilinspektørens fjæs !  :D

ibber

  • Gæst
375 hp t3 doka hvorfor ikke
« Svar #3 Dato: 09. Januar 2010 kl: 22:16:35 »
tager jeg ikke fejl , så er der tyskerer der rundt med den slags der er godkendt , så tanken
kan sgu ikke være helt ud på havet , en masse arbejde , men jo tror det er muligt , men
langt fra nemt , det er korrekt , men ikke umuligt.

__________________________________________________________

Lad mig prøve at forklarer lidt om hvordan og hvorfor :

når man kommer til syn i dk , med en effektforøgelse der overstiger
de 20% vil vores synsvirksomhedder ha en form for godkendelse af ombygningen , det kan man få enten ved producenten eller ved et anderkendt prøveinstitut , som i dette tilfælde enten er det danske
prøveinstitut = dyrt eller det tyske TÜV - og i dette tilfælde er det nok nemmest med TÛV ....

en TüV på en bil er meget mere end den  man feks får med når man køber et færdigt produkt
så som fjedre eller lygter eller lign ...

man kan få lavet sig en TÜv i tyskland ved de fleste STORE bil synssteder i tyskland..

her forgår det på den måde at der er en bilinspektør der gennemgår og undersøger bilen
som de normalt gør , men han laver også en personlig vudering af om tingene er fornuftigt
lavet , og om tingene passer sammen , feks om han mener at bremserne og ophæng og andre forstærkninger
er stærke nok til at klare den evt motorforøgelse bilen er modificeret med , han har nogen retningslinier  
men det er i høj grad hans personlige vudering og hans uddannelse der tæller mest om hvorvidt
han mener det er fornuftigt eller ej...

når han så har lavet denne gennemgang af bilen , udfærdiger han et stykke papir eller flere
på de dele der er ombygget på bilen , og skriver dem ned på papiret med seperate godkendelses
numre , alle numre bliver mærket og skrevet direkte på de omtalte dele så som bremser og ophæng med
mere , så gennemgår man papiret , og sikre sig at alle numre er identisk med de skrevne.

også får papiret så et godkendelse stempel og en underskrift som er gældende for den
bil med det stelnummer der er godkendt , med de skrevne godkendelses numre...

og den godkendelse medbringer man så til en dansk synshal til at få sit køretøj godkendt med.
og ja der skal med stor sandsynlighed betales en hvis form for afgift af denne ombytning ,
som kan sving fra 1500 kr og op til at skulle betale nypris afgift af bilen + den godkendte ombygning.

jeg kan ikke sige hvad en tysk Tüv den vil koste da det kan svinge ret meget efter hvad
det er der skal godkendes , og det er ikke alle TÜV steder der vil lave en godkendelse på
en dansk bil , men nogen er villige til at lave det.
sån er det muligt at lave en bil der er voldsomt ombygget , men husk at tyskerne
er heller ikke bløde , de vil også ha at tingene er iorden , og bygget korrekt ...

det nemmeste ved en sådan ombygning , er at sende bilen til tyskland og lade dem ombygge
bilen , da det kender de små trick og gode løsninger der skal til , især dem der er specialister
i de forskellige biler.

og ja det koster lidt , men så er bilen sgu da i det mindste lovlig.
og laver man det selv her i dk , er chancen for at bilen ikke bliver godkendt ret stor -
også i tyskland.
sådan gør man det hvis man vil være sikker.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
375 hp t3 doka hvorfor ikke
« Svar #4 Dato: 10. Januar 2010 kl: 08:42:05 »
Det er da billigt ($23.500 svare vel til ca 125.000 dkr ) for hele denne fantastiske drømmevogn. Man kan vel dårlig købe stumperne til ombygningen for denne pris. Den kan vel komme fra Oregon til dk for 10k. Hvem siger forhandlerskilte......(eller hedder de Ducati skilte :D)

Hinze

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
375 hp t3 doka hvorfor ikke
« Svar #5 Dato: 10. Januar 2010 kl: 08:48:27 »
Prøv lige at se speednålen, den mangler plads :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FjKprNmiD00[/youtube]

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
375 hp t3 doka hvorfor ikke
« Svar #6 Dato: 10. Januar 2010 kl: 09:33:47 »
Eller også er det et speedo fra en syncro. Jeg syntes ikke det virker som om vejtræerne flyver forbi med 200km/t ?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it