Forfatter Emne: Hjælp til strøm  (Læst 6119 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Hjælp til strøm
« Svar #30 Dato: 14. April 2010 kl: 20:36:14 »
Hvordan kan det aflade batteriet ??
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjælp til strøm
« Svar #31 Dato: 14. April 2010 kl: 20:44:30 »
Citat fra: "Crapz"
Så lader bussen igen :D, det var kablet fra den sorte boks i motor rummet, til den store plus pol på starteren som var irret over i stikket på starteren.


Det er super Crapz, dejligt at det lykkedes og jeg tænker også at Flemming smiler op til begge øre  :lol:

Hinze

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjælp til strøm
« Svar #32 Dato: 14. April 2010 kl: 20:46:18 »
Citat fra: "poot"
Hvordan kan det aflade batteriet ??


Er det ikke bare almindelig forbrug der sutter, en lille sølle tændt FM radio i en nat, kan da også suge kraften ud af ethvert batteri.

Hinze

Crapz

  • Gæst
Hjælp til strøm
« Svar #33 Dato: 14. April 2010 kl: 21:15:34 »
problemet er jo at sådan noget benzin sjov, bruger en masse strøm for at køre, så når den ikke lader på batteriet under kørsel så dø batteriet stille og roligt ;)

og når et batteriet er nede på de 2v, så er det ikke sikkert at det kommer tilbare i live igen ,,,

Offline TRITON B

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 70
    • Vis profil
Hjælp til strøm
« Svar #34 Dato: 14. April 2010 kl: 21:31:55 »
skift stelforbindelsen som sidder ved forreste girkasseophæng (rens det godt der hvor man fastspænder stelforbindelsen) hvis det ikke hjælper skal du undersøge ledningsnettet som går ind i generatoren. ledningerne kan være brændte. :D
VW Transporter 1983
Adria Classica 663 uk 2007
Suzuki Swift 1994
VW Type 1 1966 (Bobbel)
Toyota Corrolla 2002
Renault Clio 2001
Peugot 4007 Sw 2006

adman

  • Gæst
Hjælp til strøm
« Svar #35 Dato: 14. April 2010 kl: 22:13:56 »
En kæmpe tak til Crapz for at stille op og hælpe. Supercool og meget systematisk blev der diagnostiseret, og jeg var dels imponeret, og dels lidt forundret over at hverken mekanikerne eller en auto-elektrikker kunne finde ud af, hvad der tog Crapz meget kort tid at finde frem til.

Crapz prøvede at forklare mekanikeren noget om at der på de her gamle tyske busser åbenbart er noget specielt med strømføringen, så der er plus på kabler der går til stel (er det rigtigt forstået, Crapz?), så mekanikeren havde troet at en lille tynd blå ledning var den de skulle måle puls på. Så han var lidt forvirret.

Crapz ret mig endelig, hvis jeg ikke fik forklaret det rigtigt. Måske andre kan bruge tippet til noget. Der var en anden tråd for en uges tid siden, om en anden der også stod med strømproblemer, og fik leveret en generator fra Mølle. Måske han kunne have glæde af at læse med?

Så jo, Hinze, jeg smiler til op over begge ører. Nu skal den bare en tur i vaskehal, og så skal der tages billeder, så den forhåbentlig kan få en ny glad ejer.

Mølle, det var jo så åbenbart ikke generatoren alligevel, så jeg kigger snart forbi med de to jeg lånte forleden. Den jeg købte sidder på, så den bliver bare siddende.

Igen, tak for indsatsen Crapz, det lettede en kæmpe sten fra mit hjerte. Det er altid dejligt at opleve der "sportsmanship" der hersker her på T3-nettet.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Hjælp til strøm
« Svar #36 Dato: 14. April 2010 kl: 22:26:06 »
Fint gjort Crapz. Nu behøver adman jo ikke at sælge sin bus :D

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

skovbobussen

  • Gæst
Hjælp til strøm
« Svar #37 Dato: 14. Februar 2011 kl: 18:04:25 »
lyder som mit eget problem havde sat ledning direkte fra gen til batt. den lille styrestrøm den skal IKKE direkte til batt den lader som den skal men AFLADER når motoren slukkes den skal ha styringsstrøm fra tændingen  på min bil er der en blå og en rød ledning ført sammen med ledningerne til expantions beh.