Forfatter Emne: barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)  (Læst 28475 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #120 Dato: 11. December 2010 kl: 16:33:55 »
Jo...

Læs hvad JJ citerede tidligere:

"The bad earth/ground can be traced to an essential ground strap on the front upper transmission bolt. Without this, the ECU tends to earth/ground elsewhere, causing a specific trace to burn out on the circuit board and killing the ECU. This causes the injectors to stay open constantly, flooding the engine."

Dyserne står åbne med den fejl og øser benzin i stride strømme ned i cylindrene, altså opbygges der ikke tryk og så kan systemet vel ikke finde ud af at pumpen skal slukkes...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #121 Dato: 11. December 2010 kl: 16:34:49 »
Hej Holger

Ud fra din måling på den gamle trykregulator tror jeg at Dans manometer ikke er kalibreret ordentligt. Samtidig - hvis dyserne kører hele tiden pga afbrændt motorstyring, så er mit gæt at der ikke er modtryk nok til at åbne returventilen og smide benzin gennem returen?

Hvilket får mig til at tænke på at Dan nok lige skal tjekke oliestanden og overveje at skifte olie, hvis olien er blandet helt op med masser af benzin fra fyldte cylindre.....

@Morten: Pumpen kører kontinuerligt når motoren er igang,     returventilen åbner og sende overskydenden benzin retur til tanken.
Tror at den kontinuerligt kørende pumpe selv med stoppet motor er pga afbrændt motorstyring.

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #122 Dato: 11. December 2010 kl: 18:05:29 »
Det er ikke fordi jeg vil gøre mig selv til specialist, men jeg mener at uanset hvad det skyldes så skal trykreguleringsventilen åbne hvis trykket er 7 bar. Men vi kommer jo ikke videre før vi ved hvad trykket rent faktisk er.
Ikke fordi jeg skal svare for Dan, men jeg ved at han har tappet olien af fordi det var halvt benzin.

Mvh. Ho9lger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #123 Dato: 11. December 2010 kl: 18:09:40 »
@Holger: Du har ret i at hvis trykket er 7 bar, så er det dobbelt for højt. Og returventilen skulle åbne og lukke benzin ud gennem returen.

Mit gæt er ud fra dine målinger at Dans manometer ikke er kalibreret. Men det ville være godt at vide hvad det faktiske tryk er i systemet.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Kkrogsgaard

  • Gæst
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #124 Dato: 11. December 2010 kl: 18:10:56 »
Kan styrboksen være brændt af i forbindelse med montering?

Har du målt på styrboksen Dan?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #125 Dato: 11. December 2010 kl: 18:11:27 »
Lad os lige summe op på sagerne inden der dømmes brændt box. Holger og Bos1 har set på motoren, vi andre gætter med og håber det bedste, men det går for stærkt og lidt blandet sammen.

Pumpen kan sagtens køre konstant og regulatoren sørger for trykket, den lader til at være i orden eller hva. Klikker dyserne når der tørnes/startes, dyserne har jo konstant plus og får stel når de skal åbne. Prøv at stelle hver dyse og hør om de alle virker. Prøv at tørne (uden tændspole) og hør/mærk om hver dyse bliver aktivret. jeg anbefaler at skrive ned hvad der opleves i de forskellige situationer fordi man hurtig glemmer de forskellige indtryk.

Hvis dit print ser sådan ud, kan der nåske lodes en lus eller to; det behøver ikke at betyde en ny boks. Hav i baghovedet, at den kørte da den blev pillet ud. Husk på Jarls tråd, der førte til lykkelig fejlsøgen og resultat-

Hinze

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #126 Dato: 11. December 2010 kl: 18:25:32 »
Gode input og tanker. Jeg har fundet noget om trykregulatoren her:
http://www.type2.com/bartnik/reg.htm

Den ser ud til være rimelig enkel. Vacumslangen sørger for at benzintrykket er mindre i ved decelleration.
Trykket justeres via en fjederbelastet membran.
Hvis trykket stadig er højt med et andet manometer (måles mellem tilgangs-slangen og dysebroen), hvad kan det så være?
A) Forbindelsen fra dysebro til regulator (der kan ligge en klump snalder og holde hullet lukket. Rens inden trykregulator monteret).
B) Slangen fra regulator og retur. Prøv at sætte en anden slange på ned i en flaske. Prøv også at blæs returslangen igennem, så du er sikkert på at den ikke er stoppet eller knækket sammen.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #127 Dato: 11. December 2010 kl: 18:58:37 »
Jeg synes også at det går for hurtigt og bliver for omfattende. Jeg har kun tænkt på benzintryk. At begynde at blænde sig i det elektriske er efter min mening meget omfattende og jeg er også sikker på at det har Dan selv styr på.
Returen er kontrolleret, selv uden slange kommer der intet retur fra regulatoren.

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #128 Dato: 11. December 2010 kl: 20:16:16 »
boksen er brændt fordi der ikke er etableret tilstrækkelig stel, måske fordi at man lige ville test starte inden man monterede færdig!
den skal have den samme mængde stelforbindelser som da den sad i donor-bilen!

@bos1, hvis du ikke selv har mod på at lodde boksen, findes der jo firmaer der gør i sådan noget.
Crapz havde jo god erfaring med Padborg elektro, de var både hurtige og billige :)
eller os er der måske en der kender en ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #129 Dato: 11. December 2010 kl: 20:20:56 »
@Holger: Enig, nogle gange kan det gå stærkt. Så er det vigtigt at stoppe op og tage tingene i rækkefølge.

Jeg får en tanke.

Hvis grundne til at regulator ikke åbner, er for fordi al benzinen pøser gennem dyser som hele tiden er åbne, så der aldrig bygges tryk nok til at åbne regulator, så er der en nem måde at teste det på.
1. Tak stik af dyserne, så de ikke åbner.
2. Tag returslange af trykregulator
3. Sæt et stykke slange på fra regulator ned i en beholder
4. Sæt tænding på så benzinpumpen går igang

Det skulle gerne medføre at trykregulatoren åbner og lukker benzin igennem - hvis den virker, og den eneste grund til at den ikke sender noget benzin igennem er at det hele pøses via dysene ned i cylinderne.


Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #130 Dato: 11. December 2010 kl: 20:27:00 »
sikken en masse info bare fordi man har gæster  :D

jeg er slet ikke i tvivl om at boksen er brændt af og det er højst sandsynligt sket efter den blev startet op
den startede nemlig fint og kørte men så var det at den begyndte at skabe sig og det er nok fordi den har brændt printet af pga en mangel på ordenlig stel (min fejl)
at printet er brændt af er jeg slet ikke i tvivl om da det ligner det på billedet og mange af de ting jeg indtil videre har læst passer
når man sætter tænding til begynder den straks at fylde den cylinder der sidder nærmest kabinen med benzin og jeg kan høre/se at der også kommer noget i de andre
men jeg skal lige prøve at se om jeg kan få fat i et andet manometer og så få tjekket det tryk
så jo der er nok 2 fejl
1.den kommer ikke med noget retur benzin
2. ødelagt styreboks så alt kører hele tiden
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #131 Dato: 11. December 2010 kl: 20:29:20 »
Citat fra: "jensjakob"
@Holger: Enig, nogle gange kan det gå stærkt. Så er det vigtigt at stoppe op og tage tingene i rækkefølge.

Jeg får en tanke.

Hvis grundne til at regulator ikke åbner, er for fordi al benzinen pøser gennem dyser som hele tiden er åbne, så der aldrig bygges tryk nok til at åbne regulator, så er der en nem måde at teste det på.
1. Tak stik af dyserne, så de ikke åbner.
2. Tag returslange af trykregulator
3. Sæt et stykke slange på fra regulator ned i en beholder
4. Sæt tænding på så benzinpumpen går igang

Det skulle gerne medføre at trykregulatoren åbner og lukker benzin igennem - hvis den virker, og den eneste grund til at den ikke sender noget benzin igennem er at det hele pøses via dysene ned i cylinderne.


Gode hilsner

Jens Jakob


lyder som en god ide
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #132 Dato: 11. December 2010 kl: 20:30:44 »
Citat fra: "verner"
boksen er brændt fordi der ikke er etableret tilstrækkelig stel, måske fordi at man lige ville test starte inden man monterede færdig!
den skal have den samme mængde stelforbindelser som da den sad i donor-bilen!

@bos1, hvis du ikke selv har mod på at lodde boksen, findes der jo firmaer der gør i sådan noget.
Crapz havde jo god erfaring med Padborg elektro, de var både hurtige og billige :)
eller os er der måske en der kender en ;)


vidste faktisk ikke at det var så vigtigt men så har jeg lært det

ja det skader jo ikke at spørge padborg elektro
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #133 Dato: 11. December 2010 kl: 21:03:44 »
stel er mindst lige så vigtig som plus!
du må ikke forveksle stel med jord i din hus installation! ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #134 Dato: 11. December 2010 kl: 21:08:21 »
Citat fra: "verner"
stel er mindst lige så vigtig som plus!
du må ikke forveksle stel med jord i din hus installation! ;)


nej så langt er jeg med  :D
nu er det første gang jeg sådan rigtigt roder med indsprøjtning så jeg var ikke klar over hvor følsom sådan noget var
så jeg har bare lavet en stel et andet sted og troede det var nok men kan nu se at den vigtigste er den der sidder nede ved gearkassen og så må den en da gerne få et par stykker til
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966