Forfatter Emne: barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)  (Læst 28427 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #15 Dato: 19. Juli 2010 kl: 22:42:04 »
så er projektet i gang  :D
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #16 Dato: 10. August 2010 kl: 21:26:39 »
så kom vi lidt videre
den er indtil videre hængt op med en 4 trins gearkasse som skal skiftes til en 5 trins med spær når jeg finder sådan en
den skal ud igen da den støder på ved indsugningen på cyl 4 så der skal den lige have et tryk men det gør ikke så meget da den alligevel skal have lavet lidt rust der
men der er opstået et par spørgsmål
kan man pille den vandbeholder der sidder bag klappen ved nummerpladen fra da den kommer i vejen for luftslangen til indsugningen
hvis jeg sætter LM over i den org luftfilterkasse (fra wbx)så får den vel stadig den luft den skal eller hvad
så vidt jeg kan måle er arealet det samme eller større på den runde kontra det firkantede
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #17 Dato: 10. August 2010 kl: 23:30:06 »
Manifolden er godtnok grumme stor.

På Frk G er den bagerste vandbeholder væk - det virker fint. Den tilbageværende er placeret der hvor vandbeholdere også sidder på en diesel-bil.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #18 Dato: 11. August 2010 kl: 16:15:13 »
ja den manifold er stor men jeg vidste godt den ikke kunne være der det er det samme hvis man bruger motoren fra en gti med mekanisk sprøjt

jamen så ryger dunken og jeg havde også tænkt mig at lave et diesel set up med den anden beholder
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #19 Dato: 12. August 2010 kl: 13:48:16 »
hold da fest der er mange ledninger til sådan noget indsprøjtnings pjat   :shock:  :shock:
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #20 Dato: 12. August 2010 kl: 14:00:29 »
Jeps. Har du diagrammet og originalt ledningsnet?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #21 Dato: 12. August 2010 kl: 14:44:44 »
Citat fra: "bos1"
hold da fest der er mange ledninger til sådan noget indsprøjtnings pjat   :shock:  :shock:


Måske har Crapz (eller andre) en løsning på dette via onkel eller moster; var det ikke en RP?

Hinze

Crapz

  • Gæst
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #22 Dato: 12. August 2010 kl: 15:13:24 »
Jeps ;) har den hele til at ligge som PDF du sender mig bare en Mail så får du dem retur ;)

Crapz

  • Gæst
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #23 Dato: 12. August 2010 kl: 15:13:56 »
Jeg skal ned og lave kabler på min TDI i morgen ;) gldæer mig meget til at starte den :D

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #24 Dato: 12. August 2010 kl: 15:40:17 »
hinze: nej det er da en PB  :D
men jeg er kommet så langt så jeg har fundet ud af jeg manglede nogle relæer så dem er jeg ved at tage fra DJ motoren og så prøve at parre dem med PB motoren så jeg får så mange org stik som muligt
og så skal jeg lige have fixet min printer så jeg ikke skal løbe ind og ud hele tiden  :D

craps: der er mail på vej og held og lykke med opstarten
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #25 Dato: 18. November 2010 kl: 10:28:46 »
havde lige glemt denne tråd så jeg forsætter her
og for at samle det hele lidt lægger jeg denne link ind her
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-8931-highlight-barnevognen.html


jeg er faret lidt vild i mit ledningsnet
er der nogen der gider at forklare mig hvordan signalerne til benzinpumpen fungere
altså hvordan den får signalet til at starte og stoppe evt hvilke ledninger den bruger til dette for lige nu pumper den bare derud af når den får strøm
og er der evt nogen der ved præcis hvor benzinslangerne skal tilsluttes
der er så vidt jeg kan se kun 2 steder og bytter jeg rundt på dem får den intet benzin men laver så meget tryk i dem så den presser slangerne af eller hul i dem hvis de er lidt møre
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #26 Dato: 18. November 2010 kl: 16:27:04 »
fandt ud af mine benzinslanger sidder rigtigt
fødeslangen direkte på dysebroen og returen på regulatoren
så nu skal jeg bare finde ud af hvorfor min pumpe opfører sig som den gør
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #27 Dato: 18. November 2010 kl: 18:00:46 »
Igen: jeg aner ikke, hvordan det fungerer på din type indsprøjtning, men jeg har et lille overblik over MonoMotronic. Jeg aner intet om, om farvekoderne er de samme på din indsprøjtning - brug det som inspiration, eller skrot det.

Først en opridsning af de relevante kabler: Boksen har to typer strømforsyning. Rødt kabel, der har permanent+ og sort kabel, der får plus, når der sættes tænding på. Brunt kabel til stel. Desuden er der et grønt/hvidt kabel, der giver boksen signalet fra Hallgiveren, der sidder i strømfordeleren. Endelig er der kablet til benzinpumperelæet - det er brunt/blåt og giver stel (altså skal "den anden side" af relæet have tændingsafbrudt +)

Funktion:

Når der sættes tænding på (nu strøm på sort kabel) giver boksen stel til benzinpumperelæet i 2-3 sek. (strøm på brunt/blåt kabel). Hvis der ikke kommer signal (svag impuls) fra Hallgiveren, så afbrydes stel til benzinpumperelæet igen - altså efter 2-3 sek. og benzinpumpen stopper. Hvis motoren går i gang (det "ved" boksen, når impulssignalet fra Hallgiveren fortsætter=motoren roterer), så fortsætter den med at give stel til pumperelæet, og benzinpumpen kører kontinuerligt, indtil du drejer nøglen til "sluk" (den tændingsafbrudte + til pumperelæet slukker), eller motoren af anden årsag går i stå (Hallsignalet ophører, og så "ved" boksen jo, at motoren er gået i stå, og den "slukker" derfor for stel til pumperelæet.

Jeg ved ikke, om det overhovedet er forståeligt, eller giver mening, men det var i hvert et behjertet forsøg ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #28 Dato: 18. November 2010 kl: 18:08:12 »
I øvrigt - hvilket indsprøjtningssystem har du? Digifant, oder was?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #29 Dato: 18. November 2010 kl: 18:23:07 »
Ok, så har jeg lige studeret Digifant lidt. den styrer benzinpumperelæet præcis som MonoMotronic. Altså ved hjælp af en afbrudt stel. På min tegning er det et gult/blåt kabel fra pin 6 i boksen, men om det matcher din årgang, aner jeg ikke.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!