Forfatter Emne: barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)  (Læst 28487 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #45 Dato: 29. November 2010 kl: 16:29:54 »
Selv om det ikke hjælper på problemet, så kan det måske dæmpe symptomet at købe en benzin reduktionsventil med manometer. Det bruger mange USA biler, i forbindelse med div. ombygninger. Dem må kunne findes i div. usa-tilbehørs forretninger.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #46 Dato: 29. November 2010 kl: 18:06:37 »
Alternativt kunne du også vælge, at skifte benzinpumpen eller reducere diameteren på føderør / slanger.
Men hvis den skal have fem bar som maksimalt tryk, burde den da afbryde pumpen eller sende overtrykket retur til tanken ?

Mølle

  • Gæst
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #47 Dato: 29. November 2010 kl: 18:14:17 »
Citat fra: "Aran"
Alternativt kunne du også vælge, at skifte benzinpumpen eller reducere diameteren på føderør / slanger.
Men hvis den skal have fem bar som maksimalt tryk, burde den da afbryde pumpen eller sende overtrykket retur til tanken ?


Uanset diameter, så vil trykket være det samme. -Vil jeg mene???

Er det pumpen, som passer til motoren???

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #48 Dato: 29. November 2010 kl: 18:37:13 »
Så vidt jeg kan se, så skal der sidde en trykreguleringsventil på enden af benzinfordelerbroen. Den skulle vel styre trykket i systemet? Så vidt jeg forstår tryk, så skal trykket hele vejen mellem den og benzinpumpen være det samme, så det er ok at måle vha. et t-stykke mellem pumpe og reguleringsventil. Men dit tryk er da vist noooooget højt? Jeg sidder lige og kigger på data for Digifant, og der anføres et tryk på 3 bar, når vacuumslangen er tilsluttet trykreguleringsventilen og 2,5 bar, når den er taget af. Hvad med at teste trykreguleringsventilen? Og hvad med at teste, om returløbet kan aftage benzinmængden. Jeg testede min ved at tage en kort slange fra returen på ventilen direkte ned i en dunk - så kan eventuelle forhindringer i returslangen ikke forstyrre trykket.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #49 Dato: 29. November 2010 kl: 18:43:29 »
oplysningerne har jeg fået fra en haynes bog om motorstyring og indsprøjtningssystemer (den er på svensk og med en masse oplysninger den har nr 3390)
trykket i røret holdet konstantpå 2,5 bar på grund af en regulator på udløbsiden
men et maximalt tryk på over 5 bar er muligt men burde udlignes af tryk regulatoren på retursiden

og nej det er ikke pumpen til motoren der bliver brugt men den org (DJ) til bilen da jeg forstod på jarls ombygning at regulatoren burde ordne det rigtige tryk

hvis nu returrørret ikke kan følge med den mængde af benzin den pøver at sende tilbage vil det så ikke øge trykket i indløbssiden eller er det helt ude i skoven
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #50 Dato: 29. November 2010 kl: 18:45:18 »
Citat fra: "Jarl"
Så vidt jeg kan se, så skal der sidde en trykreguleringsventil på enden af benzinfordelerbroen. Den skulle vel styre trykket i systemet? Så vidt jeg forstår tryk, så skal trykket hele vejen mellem den og benzinpumpen være det samme, så det er ok at måle vha. et t-stykke mellem pumpe og reguleringsventil. Men dit tryk er da vist noooooget højt? Jeg sidder lige og kigger på data for Digifant, og der anføres et tryk på 3 bar, når vacuumslangen er tilsluttet trykreguleringsventilen og 2,5 bar, når den er taget af. Hvad med at teste trykreguleringsventilen? Og hvad med at teste, om returløbet kan aftage benzinmængden. Jeg testede min ved at tage en kort slange fra returen på ventilen direkte ned i en dunk - så kan eventuelle forhindringer i returslangen ikke forstyrre trykket.


der fik jeg så svar på nogle af mine spørgsmål  :lol:

utroligt hvor hurtigt det kan gå herinde
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #51 Dato: 29. November 2010 kl: 18:50:06 »
Hvis der er 2,5 bar i røret, så er alt vel godt, men det kan der vel ikke være, hvis du måler en meget højere værdi på slangen inden røret.
Jo - hvis trykregulatoren ikke kan komme af med overskuddet, så stiger trykket også i fordelerrøret, og derved overdoserer den helt vildt.
Jeg kører også med pumpen fra DJ, og det går fint. Den er beregnet til at kunne arbejde i et system med 3 bar, men reguleringsventilen holder trykket nede på 1,2 og det har jeg testet med et manometer, og det ligger helt perfekt. Din kan vel også holde trykket på det rigtige niveau, men det kræver selvf., at den kan komme af med overskuddet - derfor forslog jeg at lade den sende det ud i en dunk, så du kan teste, om den så kan holde det rigtige tryk.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #52 Dato: 29. November 2010 kl: 19:41:50 »
jeg ved ikke hvad trykket i røret er
det var bare hvad der stod i bogen det burde være
men jeg må prøve den med spanden og så se hvad der sker ellers må jeg kigge på regulatoren og se om den evt sidder fast eller ikke åbner helt
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #53 Dato: 02. December 2010 kl: 16:10:57 »
så nåede jeg lidt videre og har fundet ud af at der ikke kommer noget ud af returen (som der har gjort) og det skal der jo :D
hvis jeg nu påstår at  regulatoren er fjederpåvirket og altså åbner alt efter hvor meget tryk den får tager jeg så helt fejl
hvis jeg ikke tager fejl er der så en der kan fortælle mig hvorfor der sidder en tynd vakumslange ovenpå der går fra regulatoren og op til spjældhuset
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #54 Dato: 02. December 2010 kl: 19:20:00 »
den er vakuumstyret, men vist kun i en 2-stilling, tomgang eller gas.

Hinze

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #55 Dato: 02. December 2010 kl: 20:05:53 »
Citat fra: "Hinze"
den er vakuumstyret, men vist kun i en 2-stilling, tomgang eller gas.

Hinze


måske mig der er lidt tungnem men den forstod jeg ikke helt
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #56 Dato: 02. December 2010 kl: 21:00:19 »
lidt lavere benzintryk når den køre tomgang (måske 2,5bar) og ellers 3 bar. Det styres med vakuum.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #57 Dato: 02. December 2010 kl: 21:04:52 »
ok men bare lige for at være helt sikker
den er altså overhovedet ikke styret af det tryk benzinen leverer og hvordan producerer den vakummen for hvid den kun er styret af vakum må det jo være det der er forsvundet af en elle anden grund
jeg har nemlig tjekket før at der var retur og det var der
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #58 Dato: 05. December 2010 kl: 15:22:18 »
når jeg nu har konstateret at der er meget lidt eller ingen gennemgang i regulatoren
findes der så en måde at rense den på eller er det bare at smide den væk og få fat i en anden
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
barnevognens ombygning til R4I(nu med xtra energi)
« Svar #59 Dato: 05. December 2010 kl: 17:03:33 »
synes nu det lyder lidt mærkeligt; motoren er jo pillet af en velkørende passat og ikke rørt (så meget) siden. Hvordan har du prøvet regulatoren for at konstatere det?

Hinze