Forfatter Emne: Mercedes is the way to go boys!  (Læst 27015 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bo

  • Gæst
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #30 Dato: 14. Maj 2007 kl: 10:47:49 »
Citat fra: "WBX Manden"
Min plan er at de skal på i denne uge, så jeg har noget at vise frem, hvis jeg skulle dukke op til træffet..


Om ikke andet har du da et hul i udstødningen du kan vise frem :wink:
 :!:  :!: Wroooummmm :!:  :!: :shock:

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #31 Dato: 21. Maj 2007 kl: 17:27:02 »
Fik lige prøvemonteret bremserne i weekenden, når jeg nu ikke kunne komme til træf  :P

Jeg mangler nogle omløbere og lidt andet før de ryger på..
Er på vej til Kina, men bremserne ryger på så snart jeg kommer hjem...  :P


Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #32 Dato: 03. Juni 2007 kl: 23:51:58 »
Så er de monteret og kørende !

Mit første indtryk er at der skal trykkes rimlig hårdt på pedalen før der virkelig sker noget (altså seriøst sker noget), jeg er lidt i tvivl om der skal en større bremse cylinder og bremseforstærker på  :?:  :roll:

Måske jeg skal prøve at udlufte igen !? udluftningsskruen sidder nedderst i kaliberen (pga. på Mercedes sidder kaliberen foran forakselen og ikke bagved akselen som på T3), hvilket gør den lidt svær at udlufte.

Status på de nye bremser må indtil videre være, at
de bremser mindst lige så godt som standart bremserne, men bliver VED med det.
De bremser er næsten umulige at køre varme, i modsætning til standart

Jeg har mistanke om at der ikke er nok væske i hovedcylinderen, da vandringen i tromlebremserne bag på tager en del volumen.

Skulle måske prøve at justere bagbremserne lidt op, så der bruges mindre bremsevæske til vandring.... ellers burde T4 skivebremserne bag på klare problemet !?

Billeder med hjul på kommer lige i morgen når jeg har fået vasket dem  :D
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #33 Dato: 05. Juni 2007 kl: 22:34:09 »
Det ender nok med sådan en her...



Der 10 Zoll Bremskraftverstärker sorgt für stärkeres Bremsen mit weniger Kraftaufwand am Bremspedal. Eine feinere Dosierung des Bremsdrucks wird ermöglicht. Er verbessert die Bremswirkung jedoch rein subjektiv, der Bremskraftverstärker ändert an der Dimensionierung der Bremsscheiben natürlich nichts.

Er der nogen som ved hvor den kommer fra ?

Jeg kunne måske også bruge en ny større hovedcylinder, men venter til det vides om det andet hjælper.

Kunne også godt bruge en justerbar bremsetryksregulator, nogen som ved hvor man kan købe sådan noget ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

PARKHAVE

  • Gæst
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #34 Dato: 05. Juni 2007 kl: 23:15:49 »
Justerbar bremsetryk  -- prøv at spørge på lidt rallyforum måske??

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #35 Dato: 09. Juni 2007 kl: 09:56:44 »
Det har hjulpet lidt at de lige er blevet slidt lidt, den bremser faktisk rigtig godt nu.
Jeg kunne stadig godt bruge en større bremseforstærker.
Går ud fra det er volumen som afgøre bremseforstærkerens effekt !?
Kunne man evt. skære en gammel bremseforskærker op, sætte et stykke ind, så den bliver større ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

gulf

  • Gæst
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #36 Dato: 09. Juni 2007 kl: 10:08:52 »
Citat fra: "WBX Manden"
Jeg kunne måske også bruge en ny større hovedcylinder, men venter til det vides om det andet hjælper.



Det er vel kun for at få en kortere vandring på pedalen ikke?

Hvis du sætter en større hovedcylinder på, dvs. med større stempelareal, så skal du jo træde hårdere pedalen, for at generere det samme bremsetryk som med en lille cylinder. p=F/A.

Mvh Ulf

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #37 Dato: 09. Juni 2007 kl: 11:02:47 »
Ja mener også at det må være arealet af bremseforstærkeren der skal øges. eller mere effektiv vacumpumpe. men vacumet kan jo aldrig blive mindre end 0 bar :lol:  Så større omkreds af bremse forstærkeren , hvis du ellers kan få plads til det.

Pøj Pøj med projektet
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

gulf

  • Gæst
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #38 Dato: 09. Juni 2007 kl: 11:05:26 »
Citat fra: "WBX Manden"

Går ud fra det er volumen som afgøre bremseforstærkerens effekt !?
Kunne man evt. skære en gammel bremseforskærker op, sætte et stykke ind, så den bliver større ?


Edit: Jeg kom vist. for sent. Er enig med poot:


Hej Rasmus,

Desværre, den går ikke - så vidt jeg kan se.

Det er det projicerede areal (i stemplets retning) af membranen der afgør, hvor kraftig bremseforstærkeren er.

http://www.howstuffworks.com/power-brake2.htm

Dvs. du skal forøge diameteren på din forstærker i stedet for dens volumen. Og så er det nok lettere, bare at købe en der er større i stedet ;-)

Mon ikke du kan finde en hovedcylinder fra en Renault og en forstærker fra en Mercedes, du kan få til at passe  :wink: .


For dem der er lidt usikker på hvad det projicerede areal af membranen er: Det er ikke membranens faktiske overfladeareal (incl buk og og folder osv.), men det areal man ser, hvis man peger hovedcylinderen direkte mod sig selv og kigger ind på membranen (forstærkeren).
Bær over med mine grafiker-evner.

Mvh Ulf

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #39 Dato: 14. Juni 2007 kl: 09:47:25 »
Tak for svarene!

Grunden til jeg gerne vil have en anden bremseforstærker er, at det føles som om den "løber tør" for vakuum, hvis man f.eks. kobler ud mens man bremser og pumper på pedalen.
Men i virkeligheden er det så en kraftigere vakuum pumpe der skal til ?  :roll: ( jeg er godt klar over motoren er vakuumpumpen på en WBX  :wink: )
Det ville også være dejligt om man ikke skulle trykke så hård på pedalen. Lige nu føles den som standart, men hold da op den kan bremse ned fra 130-140 stykker, der er et helt andet "bid" i bremserne :!:

Bilen bremser også lidt for meget på baghjulene, men det skyldes det øgede volumen i frontkalibrene. Jeg venter med at gøre noget ved bremsefordelingen til skiverne bag på er monteret.
Ifølge beregningerne skulle fordelingen blive ok, når bagbremserne kommer på, men lad se...

Mvh.
Rasmus
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #40 Dato: 14. Juni 2007 kl: 10:39:38 »
Den der 10 tommer bremsekraftforstærker har jeg set flere steder på nettet. Har du prøver hele turen rundt - winkler, busschmeide osv? Og ang. vacuum-produktionen (kan man sige det?), så er det det samme problem på dieselerne selv om vi har en "rigtig" vacuumpumpe. Hvis man pumper nogle gange - 4-6 stykker - hurtigt efter hinanden, så er det midlertidigt slut med vacuumhjælp. Bremsekraftforstærkeren har altså også en ganske stor membran, der flyttes sig et pænt stykke sammenholdt med de små bitte vinger i vacuumpumpen, så motoren skal snurre nogle gange for at opbygge fornyet vacuum.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #41 Dato: 14. Juni 2007 kl: 11:02:00 »
Citat fra: "Jarl"
Den der 10 tommer bremsekraftforstærker har jeg set flere steder på nettet. Har du prøver hele turen rundt - winkler, busschmeide osv? Og ang. vacuum-produktionen (kan man sige det?), så er det det samme problem på dieselerne selv om vi har en "rigtig" vacuumpumpe. Hvis man pumper nogle gange - 4-6 stykker - hurtigt efter hinanden, så er det midlertidigt slut med vacuumhjælp. Bremsekraftforstærkeren har altså også en ganske stor membran, der flyttes sig et pænt stykke sammenholdt med de små bitte vinger i vacuumpumpen, så motoren skal snurre nogle gange for at opbygge fornyet vacuum.


Jeg har fundet den 10" bremseforstærker, men den er jo lidt dyr hos Busschmiede.de Den må jo komme et eller andet sted fra !?  :roll:

http://www.busschmiede.de/html/bremsen_1.htm

Kunne være man skulle kigge efter en "tilskudsvakuumpumpe" ?
Hvordan er den pumpe fra Dieselerne drevet ? Rem eller internt ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #42 Dato: 14. Juni 2007 kl: 11:06:45 »
Internt. Den sidder simpelthen i samme drev, som strømfordeleren i de tilsvarende benz.-motorer og har i øvrigt samme fortanding.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Djursland

  • Gæst
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #43 Dato: 14. Juni 2007 kl: 14:09:00 »
hej hej med jer

på en peugeot 309 D sidder der en fin pumpe der bliver drevet med rem og den kan nok fås til en billig penge ved en hugger

og den ville være fin til dit procekt tror jeg

Mvh Djurs  :lol:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Mercedes is the way to go boys!
« Svar #44 Dato: 14. Juni 2007 kl: 14:56:18 »
Og der er jo også Opel'er, der har en vacuumpumpe monteret bag på generatoren, og som drives af samme aksel - Omega 2,3 d f.eks.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!