Forfatter Emne: næse monteret reservehjul på T3 ?  (Læst 1052 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

heinzo

  • Gæst
næse monteret reservehjul på T3 ?
« Dato: 12. August 2010 kl: 00:38:28 »
næse monteret reservehjul , hva gør jeg?
Jeg kan se at den gule syncro? fra træf 08 har næse reservehjul , det ser super fedt ud, selvom det ikke er originalt.

er der nogen der ligger inde med info / holder?

og viden evt om problemer med køling hvis man montere et hjul midt i køleren..:)

Heinzo golf II van 84
T3 84 1.6d

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
næse monteret reservehjul på T3 ?
« Svar #1 Dato: 12. August 2010 kl: 07:16:57 »
Det ser da meget godt ud, men personligt ville jeg ikke placere et hjul foran en køler på en bil, der ikke ligefrem har overkapacitet af køling. Kan han mon have flyttet køleren, eller have sat to ved siden af hinanden i serie? Jeg kan ikke huske hvor meget plads der er.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
næse monteret reservehjul på T3 ?
« Svar #2 Dato: 12. August 2010 kl: 16:17:10 »
Hvis bare der er ok plads mellem hjul og kølergrill er der ikke de store problemer der.
Det mest luft der kommer forbi køleren bliver suget igennem den (derfor den anderledes bund på diesel og senere wbx'er) og ikke presset igennem som man måske skulle tro!

På trambussen er der både kvadratisk nummerplade og 25 rækkers oliekøler der skærmer for vand køleren og selv inden oliekøleren var der ikke de stor problemer med varme. Istedet skal man fokusere på at der ikke er luft i systemet, at impellerne på vandpumpen er intakte at der ikke er belægninger inde i køleren og ellers i systemet og sidst men ikke mindst at kølervæske ikke er gammel.

Man bør efter min mening rense med kølerrens og skylles igennem hvert 2-4 år og i samme omgang skifte kølervæsken da den med tiden mister evnen til at lede varmen (grin bare, men ikke desto mindre.....) og hvis man som jeg ofte kører med belastning så offer 2,5 kilo på en ordentlig oliekøler. Den kan i praksis næste ikke bliver for stor til en jx'er....

mht hjul holderen er det en voldsom flink nordmand der kører i den gule men om jeg kan huske hans navn? nej :)
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
næse monteret reservehjul på T3 ?
« Svar #3 Dato: 12. August 2010 kl: 20:36:48 »
den gule syncro er så vidt jeg husker luftkølet!
det en onkel rejsende mac's bil
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
næse monteret reservehjul på T3 ?
« Svar #4 Dato: 12. August 2010 kl: 20:46:51 »
Findes der luftkølede syncroer?
Jeg troede at der var flere år mellem produktionen af luftkølede og produktionen af syncroer
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
næse monteret reservehjul på T3 ?
« Svar #5 Dato: 12. August 2010 kl: 20:59:10 »
du må ik hænge mig op på det, men jeg mener den er luftkølet, måske husker jeg forkert....
det er en speciel motor der er bygget, den kan køre på dårlig (lav oktan) benzin som man bla. kommer ud for i øst lande og lign.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Mølle

  • Gæst
næse monteret reservehjul på T3 ?
« Svar #6 Dato: 12. August 2010 kl: 21:19:40 »
ER det ikke Onkel Reisende Mac??????

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
næse monteret reservehjul på T3 ?
« Svar #7 Dato: 12. August 2010 kl: 23:26:42 »
Citat fra: "Mølle"
ER det ikke Onkel Reisende Mac??????

jo, jeg har bare svatet fokret ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
næse monteret reservehjul på T3 ?
« Svar #8 Dato: 15. August 2010 kl: 21:14:08 »
ORM er da herinde engang imellem, så send ham en PM

Kurt
Kurt - 25115788

Kkrogsgaard

  • Gæst
næse monteret reservehjul på T3 ?
« Svar #9 Dato: 15. August 2010 kl: 21:33:38 »
Det er vist 2,1 dj eller noget i den stil altså en WBX, vandkølet.

den kan vist godt køre på 88 oktan har jeg hørt :-D