Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 114069 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
I håb om tilgivelse...
« Svar #60 Dato: 19. August 2010 kl: 19:36:44 »
Hej min ven. I nødens stund kan jeg tilbyde dig en Volvo B200 med adapter til VW. Eller en WBX 1.9 DG , så er du igang. Jeg kan også
 tilbyde dig en bus med egenvægt på 1300kg. Så kan du fortsætte med din diesel. Det er altsammen venligt ment.
 De tyskere holder åbenbart ikke alle deres aftaler. En kammerat kørte med tog til Stuttgart for at hente en motorcykel. Sælger mødte
 ganske vist op på banegården, men kun for at fortælle at han ikke ville sælge alligevel.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #61 Dato: 19. August 2010 kl: 19:52:44 »
Surt show !

Lysten til at rø..... bæstet med en krydsfilet stiksav må så afgjort være tilstede.

Fat mod, og, trøst dig med, at du nok skal få din motor.

Men hammertræls at få kuldkastet sine planer.
Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #62 Dato: 19. August 2010 kl: 19:54:44 »
Hmm, jeg kan tilbyde en ABS som allerede er ombygget til at passe i en T3 (Dukker hovedet HURTIGT!!!!!!!!!!!!!!!)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #63 Dato: 19. August 2010 kl: 19:55:21 »
Ja, det er godt med dig JU. Hvis ikke nogen havde fortalt mig dommedagshistorier, så havde jeg nu bare rykket gearvælgeren i D, trykket på pedalen og lagt to sorte skovsnegle på asfalten - med FORhjulene ;-) Hysss - nu ikke mere om den sag...

Jo - jeg skal sgu nok finde en anden - det er bare så møgsurt, når man lige har arrangeret sig...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
I håb om tilgivelse...
« Svar #64 Dato: 19. August 2010 kl: 21:14:57 »
Jeg anede ikke at du var til blød lakrids. :wink:

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #65 Dato: 19. August 2010 kl: 22:43:18 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Husk lige at fortælle om hele operationen, også det lavtekniske som, hvordan du fandt og valgte doneren, hvad den koster, O.S.V.

(og selvfølgelig om der kommer en fabrikation igang, med serie ilægning)

VH Kurt


Måske så næste gang :?
Kurt - 25115788

wbx4ever

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #66 Dato: 20. August 2010 kl: 09:30:48 »
Det er simpelthen noget af det mest irriterende at blive brændt af  :evil:  men tænk hvis du ikke havde skrevet til ham! Så havde du stået der i tyskland med den klaphat! Det var nok endt i tvekamp eller det der er værre! held og lykke med jagten. Var det evt. noget at spørge nede hos Sydfyns?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #67 Dato: 20. August 2010 kl: 10:43:18 »
Den slags (u)mennesker skulle bare skydes! Jeg husker stadig en klaphat i Nordsjælland en gang, hvor jeg skulle hente en fin Granada. Alt var klappet og jeg havde fået arrangeret een til, at køre mig derop. Da vi ankom på adressen så vi godt nok bagenden af en metallic grøn Granada, der forlod området. Sælger fortalte så, at den havde han da lige solgt. At det var først til ..... princippet og, at han var da kold et ganske bestemt sted over aftaler m.v. Det handlede om kroner og ører for ham.
Jeg garanterer, at ørerne hang nede på skuldrene - og så fik vi brændt en del benzin af på den konto.
Så jeg forstår fan... din harme!

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #68 Dato: 20. August 2010 kl: 14:18:32 »
Citat fra: "Aran"
Den slags (u)mennesker skulle bare skydes! Jeg husker stadig en klaphat i Nordsjælland en gang, hvor jeg skulle hente en fin Granada. Alt var klappet og jeg havde fået arrangeret een til, at køre mig derop. Da vi ankom på adressen så vi godt nok bagenden af en metallic grøn Granada, der forlod området. Sælger fortalte så, at den havde han da lige solgt. At det var først til ..... princippet og, at han var da kold et ganske bestemt sted over aftaler m.v. Det handlede om kroner og ører for ham.
Jeg garanterer, at ørerne hang nede på skuldrene - og så fik vi brændt en del benzin af på den konto.
Så jeg forstår fan... din harme!


den har jeg prøvt med en corolla twin cam engang
han åbnede bare ikke døren men sneg sig rundt inde i huset (måske en meget god ide) :twisted:
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #69 Dato: 20. August 2010 kl: 18:12:44 »
Guddommelig indgriben?

Måske mener NOGEN at den spændstige saugerdiesel IKKE bør skiftes ud med en slatten benziner?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
I håb om tilgivelse...
« Svar #70 Dato: 20. August 2010 kl: 21:31:35 »
Citat fra: "Jarl"
Nu er jeg så HELT oppe i det røde felt:


Har en komplet T3 ombygget adz som jo er en lidt nyere model, der står Seat på dækslet, men vw på resten.

Hinze

Kkrogsgaard

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #71 Dato: 21. August 2010 kl: 07:06:31 »
Kan du ikke bare knalde et par nye lejer og propper i en gammel forrendt ABS´er købt på Bilgalleri?

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #72 Dato: 21. August 2010 kl: 08:29:22 »
@Hinze: Jamen, den skal du jo selv bruge... I modsat fald kan du jo droppe en pm med et uimodståeligt tilbud.

@Krogsgaard: Det kunne jeg sagtens - og så få en samlet udgift på 5-7000 på en motor, hvortil jeg stadigvæk mangler ledningsnet, styrebox, , kat. og så videre, mens jeg kan hente en komplet Seat Toledo i Flensburg med 129.000 km på klokken, som oven i hatten har 4 nye dæk, der passer til fruens Astra, og den koster 300 € - selvf. + den tusse, det koster at fragte den hjem.

@DJ: Du sætter lus i skindpelsen på den gode måde. Jeg har selv haft overvejelsen - dog minus den religiøse vinkel. Så har jeg gennemspillet nogle økonomiske scenarier. Forudsætningerne for dem er, at jeg kører 30 tkm om året, at brændstofpriserne er som i dag, at vægtafgiften bliver, som den er, og at vedligeholdelsesudgifterne er jævnbyrdige for alle tre modeller. Prøv at lege med:

Scenarie 1:

Jeg lægger en 1,8 benz. i:


Éngangsudgift til ombygning: 5000
Årlig vægtafgift: 4920
Årligt udgift til brændstof: 31500 (jeg forudsætter 10 km/l)

SAMLEDE "FASTE UDGIFTER" PÅ 2 ÅR (til næste syn): kr. 78.000

Scenarie 2:

Jeg beholder 1Y'eren:

Ingen éngangsudgifter - den ligger der jo allerede.
Årlig vægtafgift: 8040
Årlig udgift til brændstof: 28500 (Jeg forudsætter - 10 km/l)

SAMLEDE "FASTE UDGIFTER" PÅ 2 ÅR: kr. 73.800

Scenarie 3:

Jeg ombygger til mTDI:

Éngangsudgift til ombygning: 10000
Årlig vægtafgift: 8040
Årlig udgift til brændstof: 22000 (jeg forudsætter, at sådan en kan præstere 13 km/)

SAMLEDE "FASTE UDGIFTER" PÅ 2 ÅR: kr. 70000

Det er altså tydeligt, at benz. på papiret er dyrest, så selvf. har du en pointe. Men vi kender også begge virkeligheden:

En 1,8 benz. er der tætteste man kommer på en mekanisk evighedsmaskine. Slut med flækkede topstykker og opslidte cylindre. Dertil kommer, at køreoplevelsen er meget mere agil, lydsvag og komfortabel end 1Y. Og lige pludselig har man en T3, der næsten kan følge med i dagens trafik, og som ikke bliver smidt ud af storbyerne lige om lidt pga. emissionsværdier. Min gamle 3H-gearkasse vil være et perfekt match for 1,8'eren, og lige pludselig behøver jeg ikke at få bondeanger og sende tanker til de evige dieselmarker, hvis jeg overskrider de 110 km/t.

1Y'eren er en fantastisk driftsikker skabning målt på en dieselskala. Den præsterer tilfredsstillende uden at være prangende, men det er en 1,9'er og der betyder, at omdrejninger er forbudte. Ikke at jeg respekterer det - det vil jeg sådan set ski.. på, men så straffer den mig bare med det typiske 1.9'er støjniveau. Store stempler, der vandrer langt - de larmer, når de gør det hurtigt. Desuden er det jo en VW forkammerdiesel, og selvom den endnu er i blebabyalderen, så ved alle, at før eller siden, så revner topstykket, eller den smider takthjulet, eller nogle af de andre gode klassikere, som holder fingrene i form hos os dieselfolk. Derfor er min påstand, at den  - ud over den pris, jeg skrev ovenfor - koster nogle tusinde om året til lidt topstykker, lidt nye blokke og krumtapper og andet småhyggeservice... Og husk: Stod det til politikerne, så blev enhver dieselbil uden partikelfilter omgående kørt til den nærmeste smelteovn.

mTDI tror jeg faktisk på. Garanteret uhyre driftsikkert og faktisk ikke særlig besværlig ombygning. Kæppen i hjulet er karakteristikken. Man får en bil med bulldozeregenskaber. Oceaner af moment i et snævert hastighedsområde, men skal momentet omsættes til motorvejshastigheder, der matcher benzinmotorens evner, så koster det rigtig rigtig kostbar gearkassekonvertering. Desuden er de mTDI'er, jeg har hørt alt andet end lydløse og vibrationssvage... og desværre gælder det også for denne - ellers generelt sympatiske løsning - at de misinformerede miljøfanatikere helst så den i højovnen.  

Min samlede  konklusion er altså - trods tvivl - at rækkebenz. er fremtidens løsning. Reelt er det ligeså billigt som diesel, man slipper for politisk forfølgelse, bilen bliver dejlig driftsikker, lydløs og - sammenlignet med hvad jeg kommer fra - hurtig. Jeg glæder mig!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #73 Dato: 21. August 2010 kl: 09:03:12 »
Jeg forstår til fulde ønsket om en støjsvag kvik og vedligeholdelsesnem benzinkværn i måsen af vognen.......meeen 1y'eren kører jo, den har jo vist sig at være relativ frisk og selvkørende og i øvrigt er vi da nogle stykker der spændt sidder og venter på erfaringsberetningen hvergang den har kørt nye 20tkm. Vi skal da have testet i bund! Ja ja, køb bare den benziner, brug lidt tid i værkstedet (det er vel ikke dér skoen trykker vel?  :wink: ) på at få den pudset op, men (be be) vent med at smide den i til 1yéren er afgået ved døden.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #74 Dato: 21. August 2010 kl: 09:05:01 »
Lige et indlæg mere så min signatur kommer til at stå igen :wink:
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it