Forfatter Emne: Ladelampen lyser!!  (Læst 3812 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Ladelampen lyser!!
« Dato: 30. August 2010 kl: 14:44:46 »
Efter at have kørt de sidste par dage med en ladelampe, der "plirrede" rødt når jeg ramte de høje omdrejninger ( og her taler vi virkeligt om omdrejninger, da det er en CS'er jeg kører!!), er ladelampen nu begyndt at lyse konstant.
Jeg tænkte, det er nok kullene og ville så skifte dem. Men de så fine ud!?
Så skiftede jeg generator, det hjalp heller ikke.
Den starter fint og jeg måler 12,54 V over polerne og ligeledes mellem pludspolen på generatoren og minuspolen.
Hvad sker der??
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Ladelampen lyser!!
« Svar #1 Dato: 30. August 2010 kl: 15:11:56 »
det er din ledning fra generatoren der er dårlig eller knækket omme ved generator plus henover motoren. pga alt varmen fra motoren
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Ladelampen lyser!!
« Svar #2 Dato: 30. August 2010 kl: 15:26:05 »
Citat fra: "opelhaj"
det er din ledning fra generatoren der er dårlig eller knækket omme ved generator plus henover motoren. pga alt varmen fra motoren


Først prøvede jeg at sætte et startkabel på plus polen på batteri og generator. Så prøvede jeg at måle fra pluspol generator til stel =12,5 volt.
Nu har jeg så prøvet at tage pluspolen af generatoren og måler mellem generatorens plus pol og stel = 0,022 volt
 :?:  :?:  :?:
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Mølle

  • Gæst
Ladelampen lyser!!
« Svar #3 Dato: 30. August 2010 kl: 15:36:09 »
12,5 V er for lidt. Jeg vil dog som Opelhaj skriver sikre mig 100% at der ikke er fejl ved den tynde ledning fra generator til ladelampe. Hvis denne ledning ikke giver strøm til generatoren lader den ikke ordentligt.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Ladelampen lyser!!
« Svar #4 Dato: 30. August 2010 kl: 15:39:42 »
den tynde kan være knækket pga varmen men det kan den tykke osse :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Ladelampen lyser!!
« Svar #5 Dato: 30. August 2010 kl: 15:50:05 »
Ok, Er der så den røde/sorte eller den blå?
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Ladelampen lyser!!
« Svar #6 Dato: 30. August 2010 kl: 15:55:00 »
det er de ledninger der går fra generator
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Mølle

  • Gæst
Ladelampen lyser!!
« Svar #7 Dato: 30. August 2010 kl: 18:03:52 »
Det er ikke den fra W klemmen. Den er til omdrejningstælleren. Det er den anden lille samt selvfølgelig den/de tykke.

Hilsen Mølle

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Ladelampen lyser!!
« Svar #8 Dato: 30. August 2010 kl: 21:42:18 »
nu ved jeg ikke om det er det samme på en benz og en disella  men sidst jeg havde et ladeproblem (på en benziner) var det de tykke ledninger bag på starteren
der kom strøm fra batteriet og ned til starteren men ikke fra generatoren og op til batteriet og det viste sig at være det store runde stik der var irret inden i
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Ladelampen lyser!!
« Svar #9 Dato: 31. August 2010 kl: 11:26:56 »
Hvis du ikke kan måle spænding på det tykke + kabel til generatoren, har du lokaliseret fejlen. Der skal være "hul igennem" fra batteri til generator. Med batteriet tilsluttet skal du kunne måle samme spænding på kablet som når du måler over polerne på batteriet.

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Ladelampen lyser!!
« Svar #10 Dato: 31. August 2010 kl: 11:33:04 »
Jeg tror ikke der er problemer med "den tykke røde" men den lille blå!
Jeg går ud fra, at det er den der er startstrømmen eller hvad det nu hedder, den der skal give spænding til elektromagneterne. Når jeg giver dens pol 12 volt direkte fra batteriet går ladelampen ud mens den lyser når den skal klare sig med den blå alene. når jeg måler spændingen mellem den blå pol og stel, læser jeg 2,32 volt. Jeg ved det ikke, men den skulle vel have 12 volt der.
Når jeg forbinder den blå pol direkte med stikket i den sorte kasse læser jeg stadig kun 2,32 volt :evil:  :?:
Problemet må vel ligge længere fremme
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Ladelampen lyser!!
« Svar #11 Dato: 31. August 2010 kl: 18:04:34 »
Ja, du skal have fuldt smæk på den tykke røde kontinuerligt, og der skulle meget gerne ligge 12 volt over den blå, når du slutter tændingen til. Men du siger, at kontrollen slukker, når du tilfører den + 12 volt ? Ergo må der være hul igennem op til multistikket bag instrumenterne. Måske er det der, at hunden ligger begravet. Prøv, at lirke stikket ud og se, om der er ir / korrosion på nogen af kontaktfladerne. Vær omhyggelig med når du sætter det i igen, at det sidder korrekt. Det kan lave et sa.... postyr, hvis det bare sidder en lille smule skævt.