Forfatter Emne: Lidt ligesom jj...???  (Læst 6957 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Lidt ligesom jj...???
« Svar #15 Dato: 29. November 2006 kl: 17:20:14 »
Hvis du kan få den til Skanderborg i weekenden vil jeg da gerne kigge og pille lidt i den... :)
Men har IKKE tid før vi rammer weekenden...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Claus N.

  • Gæst
Lidt ligesom jj...???
« Svar #16 Dato: 30. November 2006 kl: 00:35:09 »
Takker morten, men ville gerne hvis der var nogen lidt mere nordpå der havde tid, skal nemlig til holstebro i weekenden.
Så hvis nogen har tid og evt vil tjene en skilling, så giv lyd??

Claus N.

  • Gæst
Lidt ligesom jj...???
« Svar #17 Dato: 01. December 2006 kl: 00:56:44 »
Hmm......... Efter lidt målinger og irritation over det hele, må jeg konstatere at det er starteren der ikke kan mere....... :(

Claus N.

  • Gæst
Lidt ligesom jj...???
« Svar #18 Dato: 02. December 2006 kl: 21:52:43 »
Forhåbentlig er dette enden på denne tråd, nu har jeg skiftet starten, og nu ser det ud til at alt virker som det skal igen. (jeg krydser finger). Den nye starter har også en helt anden lyd, ikke så "metallisk",  så mon ikke det var det. :!:
P.s. Der var næsten 7 mm slør i starteren...... :shock:

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Lidt ligesom jj...???
« Svar #19 Dato: 13. Juli 2007 kl: 19:23:11 »
Fortsætter lige tråden.

Backmobilen klikkede idag, uden at starte. Da det skulle være gans neue anlasser, må det næsten være kabling eller hva. ?

Fem gange med forvarme og klikken på starteren uden den tørnede motoren.

Så fik bilen lige et vrik mens den var i gear. Så startede den fint.

Weird. :roll:  Godt man er stor nok til selv at kunne skubbe den. :lol:

Kurt
Kurt - 25115788

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Lidt ligesom jj...???
« Svar #20 Dato: 13. Juli 2007 kl: 19:32:23 »
Tjek om alugodset på koblingsklokken er irret, i så fald, så rens det så der er god stelforbindelse igen, det var fejlen med min da den lavede samme nummer...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Lidt ligesom jj...???
« Svar #21 Dato: 13. Juli 2007 kl: 19:36:49 »
Afmontere starter, stålbørste, Vaseline ? Der skal vel smøres et eller andet på ? for at den ikke irrer igen med det samme.

Det passer vel meget godt med at den lige vrikkes, og så får forbindelse.

Kurt
Kurt - 25115788

Bo

  • Gæst
Lidt ligesom jj...???
« Svar #22 Dato: 13. Juli 2007 kl: 20:05:19 »
Fiser lige ud på lidt tynd is her, men i de gode gamle 80´ere (slutningen af dem :!: ) lavede min escort mk. II tit det nummer. En mekaniker fortalte mig den gang at der var et punkt i gearkassen og hvis den stod lige der, kunne man have svært ved at starte. Åbne døren, foden ud og flytte bilen 3 cm. og så startede den  :? Er der noget om den snak :?:

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Lidt ligesom jj...???
« Svar #23 Dato: 13. Juli 2007 kl: 20:08:57 »
Prøv på fordnettet, eller escortnettet.DK  :lol:

Min klikkede kun var ikke i indgreb, de tre cm jeg skubbede, var den i gear.

Det med at den står forkert, er vel kun samtidig med at starteren er sklidt helt ned, både min Granada og min Mazda havde symptomet til sidst.

Kurt
Kurt - 25115788

Bo

  • Gæst
Lidt ligesom jj...???
« Svar #24 Dato: 13. Juli 2007 kl: 20:15:40 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Prøv på fordnettet, eller escortnettet.DK  :lol:

Min klikkede kun var ikke i indgreb, de tre cm jeg skubbede, var den i gear.

Det med at den står forkert, er vel kun samtidig med at starteren er sklidt helt ned, både min Granada og min Mazda havde symptomet til sidst.

Kurt


Hov hov jeg er gift, ikke noget med escort her :wink:

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Lidt ligesom jj...???
« Svar #25 Dato: 13. Juli 2007 kl: 23:54:42 »
Jeg snaskede øjerne på staarter og på klokken godt ind i kobberfedt, og siden da har jeg ingen problemer haft med at starte, den snarer springer i gang (hvis man lige ser bort fra træffet på Fyn, men det var selvforskyldt ;))
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Lidt ligesom jj...???
« Svar #26 Dato: 14. Juli 2007 kl: 09:42:01 »
Da Grüneren udviste samme symptomer tog jeg den store tur og tog alle stelforbindelser jeg kunne finde af en for en og rensede med stålbørste i bund til rent metal og fedtede det ind i kobberfedt og pudsede sågar boltene op med stålbørsten. Poler, stelforbindelser, et par enkelte kabler fik nye kabelsko spadestik blev pudset med smergel og så fik elkassen i motorrummet også en tur med kontaktrens og trykluft de steder man ikke kunne komme ned med en lille børste.  Batteriet blev ladet fuldt op og starteren tørnede UDEN problemer efter første forsøg. At vognen så ikke startede før andet var vist mere et spørgsmål om døde gløderør og manglende kompression p.g.a. en begyndene revne i topstykket derinde et sted.

Hvis der er samme problem du har så vil en eftermiddags el-nusse-hygge sikkert gøre underværker.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Lidt ligesom jj...???
« Svar #27 Dato: 14. August 2007 kl: 20:58:54 »
Startrelæet aktiveres af den tynde ledning og så ordentlig stelforbindelse. Der skal være ordentlig stelforbindelse mellem karrosseriet og motor & gearkasse - ellers fungerer det ikke.
Det fede + kabel skal levere fuld power fra batteriet / batterierne. Så burde det fungere.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Lidt ligesom jj...???
« Svar #28 Dato: 15. August 2007 kl: 00:08:55 »
Citat fra: "Claus N."
Historien fortsætter....... Da jeg ville skifte tempraturfølere idag, var den gal igen....... Der var keine kontakt til starteren bagefter........... Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, starteren klikker slet ikke, men da vi havde fået trukket den igang, slukkede jeg den og så startede den fint, som om intet var sket...... Bundstykket er skiftet, kablerne sidder som de skal og relæerne klikker fint. Men hvad er det for et relæ der sidder ved siden af forvarmerrelæet?? :?: ER der nogen der har lyst eller tid til at kigge på min bil, da jeg måske tror at et par friske øjne kan se problemet??


Er der nogen der kan fortælle hvad dete relæ bruges til.

hilsen poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Lidt ligesom jj...???
« Svar #29 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 22:15:56 »
Har nu læst de 3 siden med problemformuleringer og løsninger, og jeg ved ikke helt om der er svar på mit problem.
Status. Drejer nøglen halvt, og den forvarmer og alt ser normalt ud. Drejer så nøglen helt, og der sker ikke noget. Jeg kan se på kabinelyset at der bliver trukket en del strøm, og jeg kan høre en meget svag lyd, der lyder som en lille blæser eller lign. Det gør jeg så x-gange og lige pludselig tager starteren fat, og starter uden problemer. Jeg og en kammerat skiftede for ikke så lang tid siden musikanlæget og har ved den lejlighed rodet med nogle ledninger, og det var umiddelbart derefter at den begyndte på sit uforudsigelige "starter-starter-ikke" spil. Kan det have noget med problemerne at gøre monstro??

Mvh Jes
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!