Forfatter Emne: Lidt ligesom jj...???  (Læst 6968 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Eva

  • Gæst
Lidt ligesom jj...???
« Svar #30 Dato: 21. Oktober 2008 kl: 03:01:31 »
Citat fra: "jesman"
Har nu læst de 3 siden med problemformuleringer og løsninger, og jeg ved ikke helt om der er svar på mit problem.
Status. Drejer nøglen halvt, og den forvarmer og alt ser normalt ud. Drejer så nøglen helt, og der sker ikke noget. Jeg kan se på kabinelyset at der bliver trukket en del strøm, og jeg kan høre en meget svag lyd, der lyder som en lille blæser eller lign. Det gør jeg så x-gange og lige pludselig tager starteren fat, og starter uden problemer. Jeg og en kammerat skiftede for ikke så lang tid siden musikanlæget og har ved den lejlighed rodet med nogle ledninger, og det var umiddelbart derefter at den begyndte på sit uforudsigelige "starter-starter-ikke" spil. Kan det have noget med problemerne at gøre monstro??

Mvh Jes


Hvis den svage lyd kommer omme fra motorrummet, er det den ekstra cirkulationspumpe på køleanlægget...den starter hver gang der sættes tænding på bilen og så stopper den igen når  motoren går i gang...det er lavet sådan for at den ikke skal sætte sig fast.....

Der er flere mulige løsninger på dine startproblemer....den mest oplagte er, at det er bundstykket i din tændingslås der er slidt op.....eller at der er  dårlig forbindelse i det stik hvor alle ledningerne går ind i tændingslåsen.


En anden mulighed er at starterrelæet hænger, men så burde du kunne høre en "kliklyd" fra starteren i det øjeblik du drejer nøglen til start.

Det kan også være dårlig forbindelse i strømkablet eller stelforbindelsen til starteren....hvis I nu har været ved at rode med kabler/ledninger, så et af dem til starteren måske er knækket eller ikke har ordentlig forbindelse...jeg prøvede noget lignende engang, hvor det var kablet der var knækket nede hvor det er sat fast på starteren....en gang imellem rørte kabekenderne ved hinanden og så kunne bilen starte, andre gange ikke....

Mølle

  • Gæst
Lidt ligesom jj...???
« Svar #31 Dato: 21. Oktober 2008 kl: 08:14:25 »
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "jesman"
Har nu læst de 3 siden med problemformuleringer og løsninger, og jeg ved ikke helt om der er svar på mit problem.
Status. Drejer nøglen halvt, og den forvarmer og alt ser normalt ud. Drejer så nøglen helt, og der sker ikke noget. Jeg kan se på kabinelyset at der bliver trukket en del strøm, og jeg kan høre en meget svag lyd, der lyder som en lille blæser eller lign. Det gør jeg så x-gange og lige pludselig tager starteren fat, og starter uden problemer.

Jeg tror du skal tage starteren af, og se om tandhjul
kan glide på akslen:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=5924&postdays=0&postorder=asc&start=1
Det er meget simpelt at tage starteren af, kun 2 store
bolte skal skrues løs.



Problemet startede da der blev rodet med nogle andre ledninger??? Jeg ville nok starte med at udelukke fejl, der hvor I rodede med ledninger sidst. -og så ville jeg tjekke om der kommer styrestrøm ned til starteren, når nøglen drejes.

Starterens virkemåde kan lettest tjekkes ved at trække en ledning direkte fra batteriet og ned til styrestrømmen. Hvis starteren kører rundt, når der kommer + til det lille spadestik, så virker den nok som den skal, og problemet skal findes et andet sted.

God jagt (oppe i instrumentbrættet)