Har nu læst de 3 siden med problemformuleringer og løsninger, og jeg ved ikke helt om der er svar på mit problem.
Status. Drejer nøglen halvt, og den forvarmer og alt ser normalt ud. Drejer så nøglen helt, og der sker ikke noget. Jeg kan se på kabinelyset at der bliver trukket en del strøm, og jeg kan høre en meget svag lyd, der lyder som en lille blæser eller lign. Det gør jeg så x-gange og lige pludselig tager starteren fat, og starter uden problemer. Jeg og en kammerat skiftede for ikke så lang tid siden musikanlæget og har ved den lejlighed rodet med nogle ledninger, og det var umiddelbart derefter at den begyndte på sit uforudsigelige "starter-starter-ikke" spil. Kan det have noget med problemerne at gøre monstro??
Mvh Jes
Hvis den svage lyd kommer omme fra motorrummet, er det den ekstra cirkulationspumpe på køleanlægget...den starter hver gang der sættes tænding på bilen og så stopper den igen når motoren går i gang...det er lavet sådan for at den ikke skal sætte sig fast.....
Der er flere mulige løsninger på dine startproblemer....den mest oplagte er, at det er bundstykket i din tændingslås der er slidt op.....eller at der er dårlig forbindelse i det stik hvor alle ledningerne går ind i tændingslåsen.
En anden mulighed er at starterrelæet hænger, men så burde du kunne høre en "kliklyd" fra starteren i det øjeblik du drejer nøglen til start.
Det kan også være dårlig forbindelse i strømkablet eller stelforbindelsen til starteren....hvis I nu har været ved at rode med kabler/ledninger, så et af dem til starteren måske er knækket eller ikke har ordentlig forbindelse...jeg prøvede noget lignende engang, hvor det var kablet der var knækket nede hvor det er sat fast på starteren....en gang imellem rørte kabekenderne ved hinanden og så kunne bilen starte, andre gange ikke....