Forfatter Emne: Starteren død  (Læst 2182 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Starteren død
« Dato: 12. September 2005 kl: 15:19:42 »
Det vil med stor sandsynlighed være tændingskontakten den er gal med.
Du kan prøve at måle på styreledningen ude på starteren mens en assistent drejer nøglen.
Du kan alternativt også prøve at lægge en lus mellem styreledningen og batteri plus ude på starteren, for at udelukke at det er starteren/startrelæ der er noget galt med, men pas på ikke at kortslutte til til stel, for der er ihvertfald ikke nogen sikring til at beskytte dig mod at antænde hele bilen.
Det sidste trick skriver jeg kun fordi jeg har været ude for det samme, når starteren sad i bilen ville den ikke virke. Hen og få den kontroleret og de sagde starteren var ok. Hjem og skrue den i igen (altid et allerhelvedes bøvl), og så var den død igen. Købte en ny starter i raseri og siden har der ikke været problemer.

     MVH
        Peter
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Djursland

  • Gæst
Starteren død
« Svar #1 Dato: 12. September 2005 kl: 15:26:10 »
hej med dig..

det kan værre dit bundstykke i tændings låsen.  :evil:  de har det med at gå i stykker.
jeg kan ikke huske om der sidder et relæ til starteren men det menere jeg at der gør så det kan også værre det. men jeg tror selv på at det er bundstykket.. men du kan jo måle dig frem til det.. få en til at dreje nøglen og mål på den tynde ledninge på starteren der skal så værre 12v når nøglen er drejet til start ellers prøv at mål på dit bundstykke og se om det lukker 12v ud når du drejer nøglen..

Mvh  
Flemming   :lol:

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Starteren død
« Svar #2 Dato: 12. September 2005 kl: 18:49:28 »
Jeg tror også det er bundstykket !

Selfølgelig er der relæ til starteren, det er den runde box som sidder på starteren.

Jeg ville være lidt forsigtig med at tjekke om der er strøm på starteren i start øjeblikket med et fint voltmeter. Tag batteriet af og tjek i stedet om der er gemmengang.....tilsyneladende er der ikke, da du jo ved starteren virker !  :idea:



Har haft samme problem, men det startede med at være periodisk og til sidst forsvandt forbindelsen helt.

Købte en starterknap og satte i instrumentbrættet, så var jeg ude over det problem  :lol:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Djursland

  • Gæst
Starteren død
« Svar #3 Dato: 12. September 2005 kl: 19:46:41 »
hej med jer.

ja jeg er godt klar over at den runde box på starteren er et relæ..

MEN jeg MENTE oppe i sikringsboxen.. det kan jeg ikke huske om der er et..

og dit bundstykke sidder med en lille skrue det er lidt bøvlet at skifte men ikke så slemt..

Mvh Flemming  :lol:

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Starteren død
« Svar #4 Dato: 12. September 2005 kl: 19:51:34 »
Citat fra: "Biffo"

Det må være muligt at finde de respektive ledninger, og indsætte en fiks knap  :lol:

mvh
Biffo


Jeg mener det er den tykkeste røde ledning, knappen kan købes for små penge i en biltilbehørsbutik. Husk den skal være beregnet til formålet !
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Starteren død
« Svar #5 Dato: 16. September 2005 kl: 13:47:18 »
Citat fra: "Biffo"
Lige et amøbeagtigt spørgsmål - skal der ikke være 2 ledninger, én ind og én ud af tændingslåsen?
Min viden om autoelektronik rækker ikke til en nobelpris - desværre :wink:

mvh
Biffo


Jep, 2 stk. røde (tror jeg nok) ledninger som er lidt tykkere end de andre.

Prøve at forbinde dem i kort tid og se om der skulle komme en reaktion !  :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."