Forfatter Emne: 1,9 TD/TDI  (Læst 842 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

larsa20

  • Gæst
1,9 TD/TDI
« Dato: 17. Januar 2011 kl: 20:02:12 »
Hej i kloge motornørder :) Jeg er ny her i klubben, efter jeg har købt en T3 Syncro allrounder, som nu skal have en omgang, inden den skal på vejen. Er der nogen der ved hvilken 1,9 TD/TDI motortype man skal gå efter, når man søger en anden motor til bussen?? Evt. også oplysninger om hvilke modeller motoren også har været anvendt i, da det vil hjælpe lidt på søgningen. På forhånd tak.  :P

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
1,9 TD/TDI
« Svar #1 Dato: 17. Januar 2011 kl: 20:23:33 »
Hej larsa20,

Først velkommen til :-)

Hvad er der af motor i en syncroen nu? Hvorfor vil du skifte motor, har du en ide om budgettet, og hvad skal bilen bruges til ?
Mange spørgsmål, men det er vigtigt med meget information før man kan rådgive om det bedste motorvalg til en given applikation. Jeg bygger gerne en ny 1,9 TD eller 1,9 TDI motor til dig, men det vigtigste er at få en motor der passer til din brug af bilen og som du bliver glad for.

Og så er vi også tossede med billeder, lad os få en stak af bilen :-)
Mvh. Casper

larsa20

  • Gæst
1,9 TD/TDI
« Svar #2 Dato: 17. Januar 2011 kl: 21:22:52 »
Hej Casper!
Mange tak for hurtig respons. Nu til dine spørgsmål.. Den nuværende motor er en 1,6 TD, som hakker gevaldigt i det og lægger et rimeligt røgslør hvor man end kommer frem.. og der savnes i høj grad trækkraft op af selv små stigninger. Budgettet ved jeg ikke lige, det afhænger af hvad der kan købes. Bilen skal bruges til kørsel med en 1800 kg trailer 20% af tiden, men ellers kun privat hygge kørsel for resten.. forventet ca 1000 km/md. Men hvad kan du lave af motor, og hvad er priserne? Jeg skal nok lige finde tid til at få taget nogle billeder, så I kan se hvad vi snakker om..
Mvh Lars

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
1,9 TD/TDI
« Svar #3 Dato: 18. Januar 2011 kl: 08:37:43 »
Hej Lars,

Jeg har sendt en pm til din med mit telefonnummer, ring til mig eller send mig dit nummer. Der er så mange valgmuligheder i de indledende overvejelser at vi slider indtil flere keyboards op hvis vi skal skrive frem og tilbage.

Mvh. Casper
Mvh. Casper