Forfatter Emne: Hjælp jx motor  (Læst 4974 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Dato: 29. Marts 2011 kl: 18:18:28 »
Hej har lige lagt en anden jx motor i min t3 mit problem er den bliver vamere end den plejer og så blinker olielampen når den bliver varm i tomgang. Jeg har skiftede tandrem, vandpumpe, termostat, olie og alle vand og oliekontakter på motoren inden jag lagde den i håber i har nogle gode ideer

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Hjælp jx motor
« Svar #1 Dato: 29. Marts 2011 kl: 18:33:54 »
Problem 1 - vandtemp: Årsagen er sikkert, at du har skiftet føleren. Følerne har en stor indbyrdes forskel i kalibreringen. Hvis alt spiller og alt er korrekt justeret, så står viseren lige over dioden. Viserudslaget kan justeres i instrumentet, men først og fremmest skal du vide, at temperaturen er i orden. Til det formål er et godt gammeldags fysiktermometer i ekspansionsbeholderen 1000 gange bedre end alverdens high-tech elektronik.

Problem 2 - olietryk: JX har dynamisk olietrykskontrol. Derfor er det altafgørende, at placeringen af de to forskellige følere og deres ledninger er i orden. Desuden er den afhængig af W-klemmen på generatoren. Men igen er det fejlbefængt elektronikskrot. Sæt et manometer i enden af topstykket - hvor føleren sættes i (gevind M10x1 - måleområde 0-10 bar). Aflæs om olietrykket faktisk er i orden (min. 1,1 bar ved 2000 omdr./m og 80 grader varm olie). Er olietrykket for lavt (og vi VED, at der er tilstrækkelig og god olie og frisk filter), så er fejlkilderne sandsynligvis i nævnt rækkefølge: Oliepumpe, mellemaksellejer, plejllejer og hovedlejer.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #2 Dato: 29. Marts 2011 kl: 19:32:14 »
Den jeg pillede motoren ud af var jeg ude og køre en kort tur i og der var Inge problemer men den nåede ikke at blive helt drift varm, har lige prøvet den gamle føler til uret og olietryks kontakt i topstykket uden hæld.

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #3 Dato: 29. Marts 2011 kl: 19:33:38 »
Er der nogen spicial måde at udlufte køler systemet på

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #4 Dato: 29. Marts 2011 kl: 19:36:47 »
Og vilken olie køre i på jeg har fyldt 10/40 del syntetisk på og det kørte jeg også på med den anden motor

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Hjælp jx motor
« Svar #5 Dato: 29. Marts 2011 kl: 20:19:17 »
Kører også på 10/40 olie..
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #6 Dato: 01. April 2011 kl: 17:22:57 »
idag har jeg skiftede olie pumpe uden resultat så jeg har bestilt nye hovde og plejestangslejer da de var lidt slidt så håber jeg det hjælper på olietrykket

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Hjælp jx motor
« Svar #7 Dato: 02. April 2011 kl: 20:13:23 »
Du har ikke byttet ledningerne på enden af topstykket hhv. lavtryksoliekontakt/vandtemperaturføler ?
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Hjælp jx motor
« Svar #8 Dato: 02. April 2011 kl: 20:17:44 »
påfyldning af vand plejer jeg at gøre ved at løsne luftskruen på køleren, hælde vand i eksp. beholder, på med låget og puste FORSIGTIGT ind af slangestudsen på proppen. Når eksp. beholder er næsten tom så efterfylder man og puster igen, indtil der kommer vand ud af luftskruen i køleren.
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #9 Dato: 13. April 2011 kl: 19:36:48 »
så har jeg givet min motor den helt store tur topstykke, hovdelejer, plejestangslejer, melemaksellejer, stempelringe, dyssespidser, tandrem, vandpumpe så den har været total adskilt og alt er blevet snanblæst og malet

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #10 Dato: 13. April 2011 kl: 19:57:13 »
lidt billeder og så skulle den gerne være færdig i morgen

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #11 Dato: 13. April 2011 kl: 19:59:48 »
og så lige de sidste billeder

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Hjælp jx motor
« Svar #12 Dato: 13. April 2011 kl: 20:33:01 »
Lækkert.. Så skal den sgu nok kunne et godt stykke tid igen.. Og jeg har jo formonteret oliekøler for dig, så den forlænger nok levetiden lidt også... :-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

bennike

  • Gæst
Hjælp jx motor
« Svar #13 Dato: 13. April 2011 kl: 20:58:24 »
ja 150000 kan den vil klare uden de store problemer

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Hjælp jx motor
« Svar #14 Dato: 13. April 2011 kl: 22:37:39 »
- som trukket ud af æsken..... Flot... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)