Forfatter Emne: Hjælp Hjælp  (Læst 8282 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Hjælp Hjælp
« Svar #15 Dato: 16. Juli 2011 kl: 00:13:11 »
Citat fra: "tomtom"
Hej Brian
Er det så simpelt. Det lyder for let. Nu er det mig, der må se et billed.
Mvh. Tom

her:
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=13277&highlight=

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
Hjælp Hjælp
« Svar #16 Dato: 16. Juli 2011 kl: 00:38:58 »
Det ser simpelt ud. Skal tjekkes i morgen, når solen står op. Sender en PM med tlf nr.
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 953
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Hjælp Hjælp
« Svar #17 Dato: 16. Juli 2011 kl: 14:10:53 »
Så er der fotos  8)
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 953
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Hjælp Hjælp
« Svar #18 Dato: 16. Juli 2011 kl: 14:25:09 »
Det ligner godt nok noget klamp der er lavet der.

Det nederste billede ligner den pumpe jeg har på min JX'er, det øverste ligner en sugediesel, så det store spørgsmål er om de har lagt en 1.6D i og monteret turbo ect. den pumpe der er monteret mangler trykstyring fra turboen hvilket betyder at den ikke levere nok når der kommer tryk på manglende effekt ved højere omdrejninger de mere dieselkyndige kan nok forklare det bedre end mig
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Hjælp Hjælp
« Svar #19 Dato: 16. Juli 2011 kl: 14:48:25 »
Citat fra: "Tica"
Det ligner godt nok noget klamp der er lavet der.

Det nederste billede ligner den pumpe jeg har på min JX'er, det øverste ligner en sugediesel, så det store spørgsmål er om de har lagt en 1.6D i og monteret turbo ect. den pumpe der er monteret mangler trykstyring fra turboen hvilket betyder at den ikke levere nok når der kommer tryk på manglende effekt ved højere omdrejninger de mere dieselkyndige kan nok forklare det bedre end mig


Ja, det er noget klamp, som åbenbart ikke fungerer.

Det eneste rigtige er vel at montere JX pumpen, og så skal der også JX dyserør til. Der er ikke plads til golf-dyserørene.

At der er en LDA-dåse på golfpumpen indikerer vel at motoren er en turbodiesel, så det er nok OK.

Der kommer også til at mangle den lille metalklips der holder speederkablet på armen.

Den er åbenbart væk.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Hjælp Hjælp
« Svar #20 Dato: 16. Juli 2011 kl: 15:16:21 »
har lige været ude og kigge på min JX motor og den pumpe der sidder på din motor er til en CS ,det kan man se på dieselrørrene
så den hurtige måde at få  den ud og køre på må vel være at få tjekket tandremmen står rigtigt og så få den bygget om til sugediesel
efter hvad jeg altid har fået af vide vil en CS ikke holde til turbo da den ikke har undersmørring (hedder det ikke det)til stemplerne
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Hjælp Hjælp
« Svar #21 Dato: 16. Juli 2011 kl: 19:31:32 »
Jeg mener nu nok at det er en turbo dieselpumpe.

En mulig løsning er:
Men JX-pumpen skal sættes på.
og så skal der JX dyserør til.

Så timing.

Så skulle det gerne fungerer hvis der da ikke er andre problemer.
Men den pumpeløsning gør en mistænksom.

Det her viser bare igen, at man ALDRIG skal sætte en T3 på værksted.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Hjælp Hjælp
« Svar #22 Dato: 17. Juli 2011 kl: 10:35:47 »
Man græmmes !

Forstår til fulde, hvis tomtom har lyst at r...... mekanikeren med en krydsfilet stiksav.

Ikke for at være direkte negativ, men det smager lidt af at pille motoren fra hinanden for at finde ud af hvordan den er lavet, og derfra vurdere hvad den kan bruges som !

Forslag : Kan det være nok at pille bundkarret af, kigge op, og så starte derfra med indstille og montere det der skal bruges ?

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Hjælp Hjælp
« Svar #23 Dato: 17. Juli 2011 kl: 11:22:13 »
Citat fra: "kh"
Man græmmes !

Forstår til fulde, hvis tomtom har lyst at r...... mekanikeren med en krydsfilet stiksav.

Ikke for at være direkte negativ, men det smager lidt af at pille motoren fra hinanden for at finde ud af hvordan den er lavet, og derfra vurdere hvad den kan bruges som !

Forslag : Kan det være nok at pille bundkarret af, kigge op, og så starte derfra med indstille og montere det der skal bruges ?

Mvh. KH.


jeg tror du har ret i at man nok skal have bunkaret af, for maéd den inkompetance der er udvist her kan man heller ikke være sikker på at oliepumpenssugesnabel er flyttet over, det er måske hurtigere at finde en velfungerende JX og lægge i hullet og sælge de gamle motorer til en der har tid og lyst til at rode med det...
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Hjælp Hjælp
« Svar #24 Dato: 17. Juli 2011 kl: 12:20:50 »
Det med sugerøret havde jeg ikke lige tænkt på, måske er pumpen ikke engang den rigtige til turbo og underkøling ! :(

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Hjælp Hjælp
« Svar #25 Dato: 17. Juli 2011 kl: 12:28:00 »
Jeg græmmes mest over denne tråd. - At se fordum tiders ypperlige mekaniske viden, nedgraderet til VRØVL, og latterlige forslag. (Kan det være en grund til at en del af de gamle herinde ikke skriver så meget mere, at det simpelthen er på vej mod Anders And niveau ?)

Dette er ikke et problem man kan "fjern diagnosticere" og give en lille quick fix til.
Du skal IKKE køre i en bil, der ikke er OK i ALLE timinger BASTA.
Du skal finde en der ved noget om VW Dieselmotorer, og så bestikke dem til at hjælpe dig. (ARAN, Casper, Morten, Mølle og sikkert flere)
Du skal ikke benytte værksteder, det duer simpelthen ikke på biler der er mere end ti år gamle.
Du skal ignorere det meste af det der står i denne tråd, for det er vrøvl og hjælper dig ikke.
(Går ikke ud fra du kan få den til Suldrup, for så kører den inden 24 timer)

VH Kurt
PS vedhæfter lige et billede af en original Golf GTD pumpe, som den står i haven.
Kurt - 25115788

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 953
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Hjælp Hjælp
« Svar #26 Dato: 17. Juli 2011 kl: 13:08:05 »
Lige for at runde lidt af i denne tråd:

Jeg har lige snakket med Tom, han ved ikke hvad der faktisk er lavet på bilen / motoren, den stod på et "værksted" hvor aftalen var at de tog den ind imellem de andre opgaver. Tom er ikke i nærheden af bilen de næste par uger, jeg har dog lovet (fordi jeg er lige i nærheden på tirsdag) lige at kigge en gang ned i motorrummet og se hvordan det hele ser ud, den er blevet hentet fra værkstedet da han blev træt af dem, så der er flere andre hængepartier end pumpen, omkring skiftet af motor som jeg har forstand på 8)

Gaskablet er noget blandet fra bla. en skoda, han er lovet dele der skulle passe men belejligt så har den person der skulle levere det ferie.

Tom er også i kontakt med en herinde omkring hjælp så det går i den rigtige retning. Og han ved også at de, af Kurt, nævnte personer er de bedste at få råd/hjælp fra.

@Kurt den står i Kbh så tvivler på at den nemt kan komme over til dig og der er ingen tvivl om at den ikke skal køre mere før den er i orden.

Vh
Carsten
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Hjælp Hjælp
« Svar #27 Dato: 17. Juli 2011 kl: 15:10:44 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Jeg græmmes mest over denne tråd. - At se fordum tiders ypperlige mekaniske viden, nedgraderet til VRØVL, og latterlige forslag. (Kan det være en grund til at en del af de gamle herinde ikke skriver så meget mere, at det simpelthen er på vej mod Anders And niveau ?)

Dette er ikke et problem man kan "fjern diagnosticere" og give en lille quick fix til.
Du skal IKKE køre i en bil, der ikke er OK i ALLE timinger BASTA.
Du skal finde en der ved noget om VW Dieselmotorer, og så bestikke dem til at hjælpe dig. (ARAN, Casper, Morten, Mølle og sikkert flere)
Du skal ikke benytte værksteder, det duer simpelthen ikke på biler der er mere end ti år gamle.
Du skal ignorere det meste af det der står i denne tråd, for det er vrøvl og hjælper dig ikke.
(Går ikke ud fra du kan få den til Suldrup, for så kører den inden 24 timer)

VH Kurt
PS vedhæfter lige et billede af en original Golf GTD pumpe, som den står i haven.


nånå jamen så tier jeg da bare stille og taler først når det er noget jeg er 100% sikker på , man prøver vel så godt man kan
god sommer  8)  8)
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Hjælp Hjælp
« Svar #28 Dato: 17. Juli 2011 kl: 22:44:40 »
Ja jeg skal da lige love for at vi båtnakker får læst og påskrevet !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
Hjælp Hjælp
« Svar #29 Dato: 18. Juli 2011 kl: 15:12:43 »
kære alle
Jeg er nu på mols i en gammel skoda og har fundet et biblliotek i Rønde. Jeg ved at mekanikkerne har skiftet noget i olie pumpen, de viste mig en lang stang, der var vreder ude i enden. De fortalte at det var noget til oliepumpen.
Som sagt vil Tica se på den på tirsdag. Andre der bor i nærheden er også velkommende. Desværre er jeg, der ikke selv, men da børnne og familie fra Jylland er hjemme, skal de lige vide, hvis der kommer nogen. Jeg vil ringe sammen med Tica. Her prøvet at ringe til Casper, da han før har hjulpet mig, men han er nok på ferie, som så mange andre. Jeg forestiller mig at falck, kan kører bilen hen til nogle kærlige hænder, der kan lave den færdig. Det vil kunne arrangeres herfra. Men hvor skal den hen ???. Sker det ikke indenfor de næste 2 uger, Ja så holder jeg træf. ( Ikke aktion).
Mvh Tom
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD