Forfatter Emne: Syning af telt?  (Læst 4734 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

doka

  • Gæst
Syning af telt?
« Svar #15 Dato: 29. Juli 2011 kl: 11:20:55 »
Citat fra: "MortenH"
Jeg undres lidt over den store modstand imod at lave noget selv i forhold til at det er T3'ere vi kører i  :wink:  Det er da langt federe at have et tagtelt man selv har konstrueret end en tilpasset metervare...

- Og i øvrigt kommer det vel helt an på hvilke kompetencer man har. Jeg ville selv hellere kaste mig ud i et teltprojekt end at skifte en dieselpumpe. Fordi jeg ved mere om teltsyning end dieselpumper  :roll:


Du har på sin vis fuldstændig ret. Der er bestemt ikke fordi jeg selv er bange for at kaste mig ud i projekter. På den anden side er jeg også realist.

Når jeg på dba kan se at man kan købe et super fedt telt til 5-6000 kroner som er blevet udvilket gennem de sidste 20 år, så skal det kun være for udfordringen man gider - Okay det kan selvfølgelig også være det fede i det, men man risikerer bare at stå tilbage med et projekt der aldrig bliver godt.
Mine udtagelser bunder blot i at jeg ikke fornemmede at der var de store teltmagere i denne tråd ( incl mig selv )

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Syning af telt?
« Svar #16 Dato: 29. Juli 2011 kl: 11:28:27 »
Jeg takker for de mange gode indspark.

Jeg tror at vi nu har fundet en vej, hvor vi kombinerer indkøb med selvbyg.

Mere følger når de sidste detaljer falder på plads - hvis det falder på plads bliver det genialt.

Vores klare udfordring er at mange stadnard-produkter er beregnet til maks 4-5 personer - og optimeret til lav vægt / lille plads.

Vi er 7 på rejse - så vi har brug for at optimere til et stort antal - og vil gerne acceptere lidt større vægt (brændstofforbrug) mod hurtigere lejr-slagning / nedpakning om morgenen.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Syning af telt?
« Svar #17 Dato: 29. Juli 2011 kl: 20:22:08 »
Citat fra: "doka"


Du har på sin vis fuldstændig ret. Der er bestemt ikke fordi jeg selv er bange for at kaste mig ud i projekter.


- Nej det kan man ikke være i tvivl om  :D

Og det er jo altid en afvejning om hvad man har lyst til at bygge til køretøjet. Jeg kunne godt finde på at lave en overbygning selv, men der er som vanligt en masse mekanisk der trænger mere.... :roll:
VH
Morten
61 78 74 02

doka

  • Gæst
Syning af telt?
« Svar #18 Dato: 30. Juli 2011 kl: 12:54:48 »
Citat fra: "jensjakob"


Vi er 7 på rejse - så vi har brug for at optimere til et stort antal - og vil gerne acceptere lidt større vægt (brændstofforbrug) mod hurtigere lejr-slagning / nedpakning om morgenen.


Smid en gammel camp-let op på taget og tag ud og nyd sommerlandet.