Forfatter Emne: Langskibet får en PB  (Læst 9211 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Langskibet får en PB
« Svar #15 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 15:59:38 »
morten, send lige din mail igen

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Langskibet får en PB
« Svar #16 Dato: 03. November 2011 kl: 23:33:00 »
Så sker der endelig noget. Det der med børn, arbejde og alt muligt andet har det med at komme i vejen for de vigtige ting i tilværelsen.

Men nu er motoren strippet, og jeg henter en kran i morgen så den kan bytte plads med benzineren. Det hele er blevet en smule mere indviklet af at foregå i en kolonihave i Brøndby. Men sådan er det når man bor inde midt i byen, og koblingen i øvrigt står af så bilen ikke kan køre til det lune værksted i jylland. Det går nok.

Og så fandt jeg i øvrigt endnu en grund til at den har dryppet, på billedet man ser hvordan....



1.6 dieselmotoren som kører glimrende er til salg fra næste uge - incl en renoveret pumpe.
VH
Morten
61 78 74 02

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Langskibet får en PB
« Svar #17 Dato: 11. Februar 2012 kl: 11:58:10 »
Puuhhh, der sker ikke en skid  :(

Min arbejdssituation (og vejret) har sat en stopper for projektet i alt for lang tid. Så meget at jeg har overvejet at smide en diesel i igen bare for at få den ud at køre uden alt det bøvl med syn og nye afgifter og ledninger og tankskifte og og og....


Temperaturen lokker jo ikke ligefrem til at ligge og rode udendørs. Men motorrummet er fint og nymalet, så den er da klar. Forhåbentlig kan jeg få en dag med den i vinterferien. Så skal den pimpes.
VH
Morten
61 78 74 02

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Langskibet får en PB
« Svar #18 Dato: 11. Februar 2012 kl: 13:08:17 »
@Morten mangler du stadig typegodkendelse, jeg har lige kigget i en mappe  med papirer, og sådan en har jeg også. Ved ikke om Andreas har sendt en.
Den omhandler dog kun dieselbilerne CS , JX og KY !

Kan du bruge det vil jeg gerne sende en kopi eller måske scanne den !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Langskibet får en PB
« Svar #19 Dato: 11. Februar 2012 kl: 13:17:18 »
Tak, men jeg har allerede skaffet en på min egen, på 112HK modellen og på en Golf hvor PB motoren sad i oprindeligt. Så jeg burde have alt hvad jeg har brug for - undtagen godt vejr og tid ;)
VH
Morten
61 78 74 02

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Langskibet får en PB
« Svar #20 Dato: 12. Februar 2012 kl: 20:39:21 »
Citat fra: "MortenH"
Puuhhh, der sker ikke en skid  :(

Min arbejdssituation (og vejret) har sat en stopper for projektet i alt for lang tid. Så meget at jeg har overvejet at smide en diesel i igen bare for at få den ud at køre uden alt det bøvl med syn og nye afgifter og ledninger og tankskifte og og og....


Temperaturen lokker jo ikke ligefrem til at ligge og rode udendørs. Men motorrummet er fint og nymalet, så den er da klar. Forhåbentlig kan jeg få en dag med den i vinterferien. Så skal den pimpes.


Ja det er skie koldt. Hvis du får lyst til en "lovlig" 75hk AAM benzinmotor, har jeg en komplet på salgslisten.

Hinze

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Langskibet får en PB
« Svar #21 Dato: 12. Februar 2012 kl: 21:32:49 »
Arrrgh. Nu lokker du :)  Men hvad står sådan en i, hvis man forløber sig? Og er den klar til at lægge i? Og hvordan kører den? Og kan den leveres?

Jeg var nu mest ude i at kigge efter en 1Y, fordi jeg så bare kan køre videre (og lidt fordi jeg godt kan lide diesel, men sig det ikke til nogen...) Så hvis der er en sådan på lager hos nogen må de da gerne råbe op.

Det der med benzinmotoren var oprindelig affødt af miljøzonerne i kbh. Jeg skulle jo gerne kunne køre helt hjem. Men det lader til at de har glemt dem for tiden.

Og så er der spirende planer om at skifte Langskibet ud med en hvidplade bus på et tidspunkt, så måske skal jeg økonomisere lidt med ombygningerne.
VH
Morten
61 78 74 02

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Langskibet får en PB
« Svar #22 Dato: 12. Februar 2012 kl: 21:51:56 »
pm

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Langskibet får en PB
« Svar #23 Dato: 15. Februar 2012 kl: 11:16:55 »
Et hurtigt åbent spørgsmål inden jeg køber en motor til  :roll:

Hvilken udstødning/lydpotte er passende på sådan en AAM?
Er en modificeret CS/JX nok?
VH
Morten
61 78 74 02

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Langskibet får en PB
« Svar #24 Dato: 15. Februar 2012 kl: 12:41:08 »
Citat fra: "MortenH"
Et hurtigt åbent spørgsmål inden jeg køber en motor til  :roll:

Hvilken udstødning/lydpotte er passende på sådan en AAM?
Er en modificeret CS/JX nok?


CS hullet er lidt småt, JX larmer en del. Jeg satte KY potte med rør i samme dimension på ADZ 90HK. Den lød ikke "så slem". Fynboen har vist sat en wbx potte på.

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Langskibet får en PB
« Svar #25 Dato: 16. Februar 2012 kl: 12:39:44 »
Nå, jeg har tænkt. Og fortsætter med PB'en.
Nu har jeg den liggende, og den skal bare i. Så må jeg tage resten som det kommer. Jeg kan jo ikke blive ved med at samle på motorer...
VH
Morten
61 78 74 02

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Langskibet får en PB
« Svar #26 Dato: 16. Februar 2012 kl: 14:05:21 »
- Og har købt en lypotte til en Passat 1,8. Den må da kunne bikses på.
VH
Morten
61 78 74 02

Offline fætter

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 164
    • Vis profil
Langskibet får en PB
« Svar #27 Dato: 06. Marts 2012 kl: 15:10:35 »
Hvordan går det med ombygningen, har du fået den synet og godkendt med pb motor?
Regner selv med at lægge en EV 112hk med k jetronic i min T3 kassevogn (født med 1,6td)
Så ville da godt vide hvordansynet gik og evt hvad afgiften løb op i? og hvis der er nogen fif :-)
Mvh
Vh  Fætter
Den stolte ejer af 2 Golf 1 GTI + Ford Taunus Coupe + Ford capri + Talbot Samba Cabriolet
rallye + Datsun king cab 720 4x4
og sidst og ikke mindst T3 kassevogn 1,6 td  fra 1990 og en T3 Camper fra 1980
Nu også med en T3 bus fra 1991

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Langskibet får en PB
« Svar #28 Dato: 06. Marts 2012 kl: 15:43:29 »
Har først lige fået bikset motoren om bagi. Og jeg er så tæt på at slagte Langskibet nu. Skruer der ikke vil i, ophæng der ikke passer ordentligt, og et ledningsnet der ser fuldstændig umuligt ud. Og så lige udstødning der skal laves og nogle trækaksler der skal skiftes. Det tager alt alt for lang tid med en deadline om to uger. Så skal den være væk derfra hvor den står nu. Det passer slet slet ikke i kalenderen hvor der er andre ting der presser på. Øv.
VH
Morten
61 78 74 02

Offline fætter

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 164
    • Vis profil
Langskibet får en PB
« Svar #29 Dato: 06. Marts 2012 kl: 17:53:53 »
Det lyder meget øv, men sådan er det næsten altid når man er presst så driller alting, men håber da du fatter mod og får den ud at køre igen og vejeret er med dig
vh
Vh  Fætter
Den stolte ejer af 2 Golf 1 GTI + Ford Taunus Coupe + Ford capri + Talbot Samba Cabriolet
rallye + Datsun king cab 720 4x4
og sidst og ikke mindst T3 kassevogn 1,6 td  fra 1990 og en T3 Camper fra 1980
Nu også med en T3 bus fra 1991