Forfatter Emne: Strømproblemer  (Læst 9571 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

  • Gæst
Strømproblemer
« Svar #30 Dato: 24. April 2007 kl: 21:25:54 »
Er det de store plus og stel ledninger du vil skifte??
Normalt udskifter man jo kun det defekte stykke og ikke hele ledningsnettet.

Men var du nu i nærheden af det vestjyske kan der da hives et ledningsnet af en af skrotbilerne.
Men der er altså langt fra den ene ende til den anden, du.
Jeg har skiftet det komplet da jeg byggede om fra luftkølet benzin til vandkølet TD, men det var jo nødvendigt at skifte det hele.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #31 Dato: 24. April 2007 kl: 21:50:33 »
hmmmm.....

Når multimeteret viser 1 er det sikkert fordi du er uden for skala.

Har du gjort som skrevet en 2-3 gange af lige så mange forskellige ?
Altså skruet generator fra, og taget ALLE sikringer ud ?

For hvis du uden generator og med ALLE sikringer ude, stadig har et strømforbrug på over 10A så er der noget _helt_ galt.

Og jo du er sikkert den eneste der overvejer at skifte hele ledningsnettet ud.........
Mvh. Casper

Mads-kaa

  • Gæst
Strømproblemer
« Svar #32 Dato: 24. April 2007 kl: 22:50:11 »
Som Casper skriver lyder det meget som om du har en seriøs kortslutning et sted. Årsagen til at du ikke kan "måle" noget med dit instrument, er at forbruget er højere end det instrumentet kan måle!!!
Du skulle prøve at sætte dit instrument i gennemgangstest, og så koble batteriet fra, og ved hjælp at en hjælper og et langt stykke ledning ringe nogle af de størrere ledninger igennem. F.eks. fra generator til batteri, og til starteren, og generelt dem som går under vognen. Du kunne også starte med at måle den ohmske værdi mellem plus og minus med batteriet pillet af!
Glem det med at skifte ledningsnet, det bliver du rigtig træt af!!

/Mads

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #33 Dato: 24. April 2007 kl: 23:38:53 »
Start liiiige med den med at tage dine sikringen een ad gangen, og se om dit multimeter pludselig viser 0 istedetfor -1.

Det er lidt mystisk det her.

Hvis du kontinuerligt trækker over 10 ampere, så:
1. Jeg forstår ikke hvorfor der ikke går en sikring.
2. Prøv at mærk på dine sikringer - een af dem kunne være meget varm.
3. 10A x 12V = 120 Watt. Det er immervæk noget....
4. Kig på din pluspol på batteriet. Hvor mange ledninger går der fra den?
Jeg havde en bil hvor der gik 4-5 ledninger fra pluspolen - alle "strømtyve" var monteret direkte på pluspolen.....

5. Hvis du har så stort strømtab i din bil, er der et eller andet som står og bliver varmt, meget varmt-------- Du må kunne finde det, start med at tage sikringerne een efter een og spor det den vej.

Held+lykke

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #34 Dato: 25. April 2007 kl: 05:35:49 »
Aaargh...  nej, da jeg målte igår havde jeg ikke taget  sikringer fra...   :oops:
Damn'd jeg hader at føle mig dum.

Håber i bærer over.

Som jeg har nævnt er dette et helt nyt område jeg vil lære, og jeg skal vel igennem alle begynderfejlene fra en ende...

Prøver igen i aften!
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #35 Dato: 25. April 2007 kl: 08:47:37 »
Hej Lagoni

Det er OK - vi lærer alle hele tiden.

Mht. sikringerne - husk lige, een ad gangen - ikke dem alle ud fra start af. (Det kunne jeg godt selv finde på i skyndingen...............)

Held+lykke med fejlsøgningen

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #36 Dato: 25. April 2007 kl: 10:28:29 »
Hvid der trækkes for meget strøm til at han kan måle det, så SKAL han jo netop tage dem alle ud INDEN han måler.

Og tag som skrevet også kablerne af generatoren samtidig.

Men lav lige en liste over hvilke sikringer der sidder hvor først.
Mvh. Casper

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #37 Dato: 25. April 2007 kl: 18:35:15 »
Nu tror jeg sgu der er lys forude!
Der skal ihvertfald lige spares på lyset inde...

Efter en omhyggelig måling og 22 ture frem og tilbage mellem sikringsboks og batteri, kom jeg frem til at sikring nr. 3 gav et udslag på 0,8. Det var den eneste der gav udslag, men jeg testede den selvfølgelig flere gange, og den var der hver gang.

Og ka i så gætte hva sikring3 styrer??

"Læselamper, interiørlys, belyst make-up spejl, tidsur"
 :lol:

Det er garn-trisse kabinelyset! ...jeg HAR ikke et belyst make-up spejl! Eller den over døren i førersiden; der er kun de to.

I weekenden, hvis ikke før, vil jeg skrue de to lamper ud og se hvad jeg kan se. Men man er en glad (ihvertfald forsigtigt optimistisk) mand, for det ku jo ha været meget værre!
 :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #38 Dato: 25. April 2007 kl: 20:41:29 »
Citat fra: "Mads-kaa"
I min funktion af elektronikmekaniker, vil jeg med glæde gennemgå de mest gense funktioner i multimeteret til træffet på Fyn!
/Mads


Jeg tager dig på ordet. :wink:

Lagoni du må endelig huske dit multimete også.

Hilsen
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #39 Dato: 25. April 2007 kl: 21:24:41 »
UUps

Jeg kom til at læse at du havde pillet dit forbrugsbatteri fra.
---------   hvad gjorde du med lednngerne.

Bare en tanke
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #40 Dato: 26. April 2007 kl: 06:21:45 »
Jeg går ingen steder uden at jeg har mit multimeter med  :lol:
Ang. træffet i maj måned, så er der lige et par ting der skal falde på plads i løbet af de næste dage før jeg kan sige endeligt om jeg kommer. Men jeg vil jo enormt gerne med!

Ang. kabel til forbrugsbatteri, så er det jo trukket igennem skabe osv. så det er ikke sådan lige at flytte. Det ligger (isoleret) og venter på at jeg er 100% sikker på at de generelle strømproblemer er løst, og først derefter går jeg for alvor igang med at sætte forbrugsbatteriet til.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #41 Dato: 26. April 2007 kl: 12:35:30 »
:cry:

Jeg var lige ude og tjekke i frokostpausen. Jeg har ladet bilen stå uden sikring3 isat, og alligevel var batteriet fladt..

Suk....
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #42 Dato: 26. April 2007 kl: 14:03:55 »
Så er det en anden sikring.

Een ting undrer mig, da du satte sikring nr 3 i, målte den rimeligt lavt amperetræk - i.ft at da du målte med alle sikringerne i viste den ret højt træk.

Dine sikringer, er det de flade eller runde?

Hvis det er de runde, kan du lave et trick med vippe sikringen så den ene ende sidder i sikringsholderen, og så måle med amperemeteret fra den anden ende ned til sikringsholderen. Så sparer du nogle ture frem og tilbage til batteriet...........

Mvh

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #43 Dato: 26. April 2007 kl: 14:10:40 »
Det er de flade sikringer.
Da jeg målte det høje tal som var så højt at jeg ikke ku måle det, havde jeg alle sikringer og generator siddende i. Så fjernede jeg kabel fra generator og batteriets minuspol, og målte på én sikring af gangen, og tre'eren var den eneste der gav udslag.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Strømproblemer
« Svar #44 Dato: 26. April 2007 kl: 16:41:27 »
Nu har jeg jo nævnt generatoren i de sidste tre indlæg, og det er først nu du selv nævner den....... Så jeg går _selvfølgelig_ udfra at du har målt på den også......... eller er den lige smuttet ??
Mvh. Casper