T3 Fora.. > Elektrisk

Tilslutning af tågelygter

(1/3) > >>

tepes:
Hejsa.
Min tågelygter er ikke sluttet til på min t3. Det vil jeg selvfølgelig gerne have gjort. Men inden da, så vil jeg lige være sikker på et par ting. For det første at det er tågelygter der er tale om, og ikke et sæt ekstra fjernlygter. For så skal de jo tilsluttes lidt anderledes (Se billedet).

Og så skal jeg høre om der findes en original kontakt til at tænde og slukke dem med i kabinen? Vil gerne lave det originalt, i stedet for at klaske en eller anden dum Harald Restordre kontakt i.

FarT3:
hej Tepes.
Så vidt jeg ved er de øverste fjernlygter og de nederste ser ud som tågelygter. De øverste har jeg som regel set bare tilsluttet til fjernlyset i lygten ved siden af, men man kan da vælge at sætte en kontakt i førerkabinen. Det skulle man iøvrigt engang for at få den synet, men det ved jeg ikke om det gælder stadigvæk.
Der findes en original tågelygtekontakt med to trin, for og bag til at sætte i et af de ledige huller i instrumentbordet.

jbjerrum:
Du kan se på glasset, at de øverste lygter er bygget til at sende lyset langt væk og de nederste bare skal ha' det spredt lige foran . Og sådan skal det jo være...

Du tilslutter tågelysene, så de kan tænde med positionslyset. Det gør det muligt, at have dem tændt og gi' lys "under tågen" uden, at nærlyset laver hvid mur foran bilen.

Hvis du er heldig, er dit ledningsnet allerede forberedt til tågelys - og så er det faktisk blot at trykke kontakten på plads i instrumentbordet (bagfra) og tilslutte multistikket. Ellers skal du trække et par ledninger og skyde et relæ imellem (hvilket du bør gøre alligevel)...

tepes:

--- Citat fra: "FarT3" ---hej Tepes.
Så vidt jeg ved er de øverste fjernlygter og de nederste ser ud som tågelygter. De øverste har jeg som regel set bare tilsluttet til fjernlyset i lygten ved siden af, men man kan da vælge at sætte en kontakt i førerkabinen. Det skulle man iøvrigt engang for at få den synet, men det ved jeg ikke om det gælder stadigvæk.
Der findes en original tågelygtekontakt med to trin, for og bag til at sætte i et af de ledige huller i instrumentbordet.
--- Afslutning på citat ---


Kanon, jeg leder efter en kontakt. Tak for hjælpen

tepes:

--- Citat fra: "jbjerrum" ---Du kan se på glasset, at de øverste lygter er bygget til at sende lyset langt væk og de nederste bare skal ha' det spredt lige foran . Og sådan skal det jo være...

Du tilslutter tågelysene, så de kan tænde med positionslyset. Det gør det muligt, at have dem tændt og gi' lys "under tågen" uden, at nærlyset laver hvid mur foran bilen.

Hvis du er heldig, er dit ledningsnet allerede forberedt til tågelys - og så er det faktisk blot at trykke kontakten på plads i instrumentbordet (bagfra) og tilslutte multistikket. Ellers skal du trække et par ledninger og skyde et relæ imellem (hvilket du bør gøre alligevel)...
--- Afslutning på citat ---


Jeg lavede den på både min gamle Astra, og senere min Vectra. Der smed jeg også relæ i mellem.
Hvordan ser jeg om det er forberedt? I følge tidligere ejer, så er ledningerne bare løse fra lygten og bagud, altså der går ikke ledninger videre ind i bilen.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version