0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jeg ved ikke, hvad der er tænkt med de nye støddæmpere, men du bør ikke undlade anslagsgummiet (den fjederlignende del, der sidder over kappen). Anslagsgummiet er beregnet til at "tage fra", hvis fjederen af en eller anden årsag bankes i bund. Hvis det ikke er der, og fjederen bankes i bund, så er det støddæmpercylinderen der knalder ind i støddæmperfæstet, og det er hverken sundt eller en smuk lyd. Der må findes kappe og anslagsgummi, der passer til en tykkere stempelpind.Det er vist ikke en god ide at tæve et stort bor igennem, for så vil anslagsgummiet jo bare sidde og suse op og ned på stempelpinden. Husk at justere styretøjsvinkler, når du er færdig, hvis du ændrer bilens ridehøjde.<td>_________________Bedste hilsnerJarl
CitérHvilke styretøjsvinkler er det nødvendigt at justere? Den var trods alt næsten lige så høj, da jeg kørte med tom kasse, og da bad jeg hr Thing om at spore den.Jeg har bestilt en adapter hos Futbus til den øverste bærekugle, der skulle kompensere for ændret campervinkel ved hævning af bilen og for at undgå at det øverste ophæng skal arbejde nær yderstilling---Når du har besluttet dig for en endelig ridehøjde, så bør du som minimum justere spidsningen - det som på nudansk hedder toe-in/toe-out, for det kan ikke undgås, at det påvirkes betydeligt med ringere køreegenskaber, ændring af rattets position og dækslid til følge. Knap så grelt er det med styrtet - cambervinklen, men når man alligevel er i gang, så ville jeg bestemt tjekke den med, for selvom du sætter adaptorer på øverstebærearm, så er vinklen på de nederste bærearme formentlig stadig ændret.
Hvilke styretøjsvinkler er det nødvendigt at justere? Den var trods alt næsten lige så høj, da jeg kørte med tom kasse, og da bad jeg hr Thing om at spore den.Jeg har bestilt en adapter hos Futbus til den øverste bærekugle, der skulle kompensere for ændret campervinkel ved hævning af bilen og for at undgå at det øverste ophæng skal arbejde nær yderstilling---
Når du har besluttet dig for en endelig ridehøjde, så bør du som minimum justere spidsningen - det som på nudansk hedder toe-in/toe-out, for det kan ikke undgås, at det påvirkes betydeligt med ringere køreegenskaber, ændring af rattets position og dækslid til følge. Knap så grelt er det med styrtet - cambervinklen, men når man alligevel er i gang, så ville jeg bestemt tjekke den med, for selvom du sætter adaptorer på øverstebærearm, så er vinklen på de nederste bærearme formentlig stadig ændret.<td>_________________Bedste hilsnerJarl