Et leje i en motor er opbygget af flere lag. Bly/kobber/tin er nogle af de metaller, der indgår. Det er typisk ikke magnetisk. For mig ligner det lejeafgnav.
Jo, lejeafgnav ligner spånerne vel.
Jeg tog en af spånerne og lagde i 30% saltsyre, og det opløstes straks
under kraftig brintudvikling, så jeg tror stadig på at det er aluminium.
Jeg ville ikke turde samle motoren uden lige at kigge på mellemakslens lejer. Det ligner ikke afgnav fra hoved-/plejllejer
Motoren er jo samlet og monteret i T3'en, så at tjekke mellemaksellejer
vil for mig være en meget omfattende opgave.
(motor ud af T3, mellemaksel ud af motor)
Jeg er mest stemt for at prøve lykken, og skrue bundkar på
og så se hvad der sker.
Men hvis motoren må adskilles, så er det sandsynligvis den anden
motor som er ødelagt pga. den defekte sugesnabel.
Hvis jeg havde haft en olietryksmåler i bilen,
havde jeg nok opdaget problemet noget før.