0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hvis du har kørt med oliepumpen i pilens retning, så tror jeg du har kørt den forkerte vej rundt. Prøv med boremaskine "med uret". Du kan godt komme ud for at ventilen i oliefilteret ikke er tæt, og så kan olien løbe fra filteret. Hvis det sker tager det noget længere tid for oliepumpen at sætte tryk. Hvis der kommer tryk , kan det godt sprøjte lidt , det har jeg været udsat for en gang.
Ret mig hvis jeg tager fejl, men er det ikke røret i midten der kommer fra pumpen??
De gange jeg har skiftet oliepumpe i en JX'er har jeg hevet vacuum pumpen af, sat en 13-top på en forlænger og så i min skruemaskine...Fuld knald med uret og pludselig kan du mærke (og høre!) på maskinen at der er tryk, og somregel kommer der også olie op omkring 13-toppen...
Noget helt andet...Hvorfor piller du ikke pumpen ud og måler slid på den??Synes det lyder meget af en kaput pumpe...
Med den tid du har brugt på at skrive her kunne du have afmonteret, målt og evt. monteret en ny pumpe, gentagne gange...
Boremaskinen kørte de gange jeg gjorde det ikke ret mange sekunder før der var tryk på...
Jeg har aldrig skiftet oliepumpe med motoren siddende i bilen,men jeg forestiller mig at det er en ganske omfattende opgave.Olien skal ud, bundkarret skal skrues af nedefra, så jeg måhave bagenden løftet op. Bilen står på en meget stejl skråning,så der skal træffes foranstaltninger inden løft.Derfor vil jeg helst undgå den opgave hvis den er overflødig.
Det der "aluminium" - er det meget blødt? Det ligner forskrækkeligt meget noget blødmetal fra en lejeskal. Kan du rulle det ud og fotografere det igen?