T3 Fora.. > Syncro Fora

kun 79 euro !!! Motorkran under Dokahætten

(1/6) > >>

Jens Flensborg:
Jeg arbejder med på ny ide til min syncro doka JX. Denne kran koster omtrent 160 euro i materiale (med ny 8tons hydrauli i stedet for billigdimsen på den). Jeg skal skifte hydraulikarmen og forlænge akslen ned på bunden i laderummet ... så kan der serviceres med motorhejs på laddet eller måske endda bagfra ind i et andet motorrum, når en motor skal monteres ude på marken etc. ...

Kommentarer?

Den skal måske monteres på min doka, eneste ulempe er et 10 cm rundt hul på aluladet ... men ... det er praktisk.

Jeg bruger denne link til billedet lige til en snak på Facebook, der har vi gang i det ...

Jens

Aran:
Hvorfor det spil i toppen ? Er det ikke overflødigt i forhold til armens hæve / sænkefunktion ?
Ellers et sjovt projekt.

Jens Flensborg:
Højre dørramme på kåben giver ikke mere luft oppe i toppen under kåben, derfor er den justeret lidt ned. Man skal kunne dreje i den viste mekanik uden problemer ... og så er der hydraulik på arme, så den hiver langt op ind over laden ... kom i tanker om, at man på den måde også kan hæve og montere motoren i dens egen motorrum oppefra med et reb i et nødtilfælde ...

buddha_uffe:

--- Citat fra: "Aran" ---Hvorfor det spil i toppen ? Er det ikke overflødigt i forhold til armens hæve / sænkefunktion ?
Ellers et sjovt projekt.
--- Afslutning på citat ---


Spillet er vel smart nok..? - hvis armen ikke kan gå længere ned end vandret, og man skal løfte en byrde som er under kranen...

Jens Flensborg:
Kan selvlaves med 2 stålrør og 2 lejer. Det ene rør på 110mm diameter forsvinder i laderummet (længde ca. 60 cm monteret på en bundplade). Oppefra kommer så et andet stålrør stukket igennem med ca. 90mm diameter. Mellem begge rør sidder 2 lejer ... og so lidt svejseværk til sidearmen og 2 lasker og hydraulik 8tons på og en "Seilwinde" fra ebay med 450kilo maks. belasting til 17 euro ... Ideen udvikler sig, jeg venter på tyskernes genius på FB, de er på arbejde endnu ...

http://www.ebay.de/itm/Handseilwinde-Seilwinde-Bootswinde-Handwinde-10-Meter-/250854029945?pt=PKW_Anh%C3%A4nger_Ersatzteile&hash=item3a6810ba79#ht_4592wt_1137

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version