Forfatter Emne: Død koblingspedal / cylinder?  (Læst 3974 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #15 Dato: 26. Marts 2007 kl: 21:31:56 »
1.: Hvis der mangler vædske lyser lampen.
2.: Når du træder koblingspedalen laver du et tryk. Alt før dette tryk er ligegyldigt. Underforstået vi har to cylindre og røret imellem. (der sidder vel ikke en trykslange undervejs ?)
3.: Vædskebeholderen er ude af spillet når pedalen trædes, den er der kun for at kunne supplere, ved slid eller små utætheder. Skulle det ske at advarselslampen ikke virker, og der er en lille utæthed, så vil den først blive trægere/gummi før den holder op med at virke.

Det er selvfølgelig min analyse, og til andet er bevist, vil jeg have ret.

KH KHS - Elementært Watson
Kurt - 25115788

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #16 Dato: 26. Marts 2007 kl: 21:34:27 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Citat fra: "Jesper"
Røret ser ud til at være gået desværre  :evil:

Hvad ville du hellere have der skulle gå ?


Tror det ville have været nemmere at skifte en slavecylinder... Som det ser ud nu tror jeg tanken skal af, hvilket er lidt bøvlet, når bussen står i indkørslen og tanken er halvt fuld... Desuden har jeg aldrig arbejdet med hydraulikrør/bremserør og jeg har ikke meget tid i denne uge...

Jesper

PS. Det stykke der løber nede ved gearkassen er en slange
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #17 Dato: 26. Marts 2007 kl: 21:42:19 »
Sådan et stykke rør må da kunne stoppes hen over tanken, ellers laver du en alternativ linieføring. Bare husk det skal sidde fast, begynder det at rasle mod noget kommer der hul i.

Køb en rulle rør og et par kraver, så kan du såmænd lade det gå over taget hvis du ønsker det.

 :idea: Jeg bøjer mig, det kunne godt være en slange, når nu der sidder en trykslange deromme. (den optager sikkert motorbevægelser)

KH KHS - GOD Damn, en fuldfed flue i min ØL, i marts måned.
Kurt - 25115788

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #18 Dato: 26. Marts 2007 kl: 21:44:41 »
Min tank er rådden, så det hele bliver lavet nu - gider bare ikke have at det er bilen der bestemmer hvornår det skal foregå!  :?  8)
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #19 Dato: 26. Marts 2007 kl: 21:48:08 »
I din profil har du glemt NY BIL.

KH KHS - Halvvejs i profilen.
Kurt - 25115788

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #20 Dato: 27. Marts 2007 kl: 10:25:43 »
ja he he

Er der nogen der ved om jeg skal udlufte bremserne nå nu reservoiret til bremse/koblingsvæske er tomt?

Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

PARKHAVE

  • Gæst
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #21 Dato: 27. Marts 2007 kl: 10:39:41 »
Der skal altid udluftes i det hydrauliske system, eller træder du kun luftbobler sammen og det er der ingen effekt ( læs koblingsvandring) i.
Men niveauet for koblingen burde sidde så højt at det ikke har påvirket din bremsekreds.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #22 Dato: 27. Marts 2007 kl: 11:32:10 »
Citér
Men niveauet for koblingen burde sidde så højt at det ikke har påvirket din bremsekreds.


Og det gør det også, så lad bare bremserne hvile i fred.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #23 Dato: 27. Marts 2007 kl: 13:19:22 »
Ja det var dejligt ;o)

Har fået mit lokale Bosch værksted til at lave nye rør til mig. Skal bare smutte ned med de gamle stålrør - så laver de nye i kobber til mig og så bliver de ikke tærede i resten af bussens liv forhåbentlig...

Tak for hjælpen  :D
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #24 Dato: 28. Marts 2007 kl: 01:24:52 »
Seneste update på tank/koblingsprojektet:

Tank pillet af, ikke gennemtæret men det er på vej. Utæthederne ved fuldtankning skyldes sikkert slangerne. Tank og diverse slanger bliver udskiftet. Det tog i øvrigt en evighed at tømme den - der var 10 liter tilbage selvom den var 'tom'

Spørgsmål: Slangerne til skvulpetankene er meget korte, sættes de på før eller efter at tanken hæves op på plads?

Røret fra koblingshovedcylinderen vær gennemtæret lige over tanken. Niplerne var stort set ikke til at få af. Det sidste stykke rør oppe ved slavecylinderen var udskiftet med slange - sådan en hård gennemsigtig slange. Da jeg skulle have den af knækkede toppen af slavecylinderen :evil:  :evil: så nu skal der også en ny slavecylinder til...

Spørgsmål: Kunne det ikke være en ide at føre det hele i hydraulikslange? Hele vejen fra hovedcylinder til slavecylinder? Så er der ikke noget tilpasning af bøjninger mv?

Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Claus N.

  • Gæst
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #25 Dato: 28. Marts 2007 kl: 01:28:08 »
Mit er skiftet til kobber hele vejen, og det vil jeg mene er det mest optimale....... :)

PARKHAVE

  • Gæst
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #26 Dato: 28. Marts 2007 kl: 06:29:35 »
Der kan godt opstå lidt uheldige virkninger hvis du kun bruger slange hele vejen. Man kan på sigt komme ud for at ( meget lidt) af trykket så at sige forsvinder pga. af slangen kan bevæge sig ved trykpåvirkning.
Jeg ville lave det i rør, hvis det var mig. Og det har jeg også gjort sidste gang jeg lavede det.

PARKHAVE

  • Gæst
Død koblingspedal / cylinder?
« Svar #27 Dato: 28. Marts 2007 kl: 06:31:24 »
Hovsa. mht. de små slanger sætter jeg dem på tanken først og fisker dem op til " skvulpetankene" bagefter.
Er det egentlig ikke til trykudligning de tanke?? de har før irriteret mig