T3 Fora.. > Interiør

Lave kopi af den gamle startlås???

(1/2) > >>

Jens Flensborg:
Har nogen af jer erfaringer med at lave en kopi af den gamle startlås?

Jeg vil købe mig et nyt lås til startlåset, den der dims der sættes ind i det der blokerer rattet. Måske kan den reddes til den gamle nøgle, når man bytter pladerne i den ???

Jeg har også gang i den sag hos IG 16 ... Har ikke fundet noget på google, dog tilbydes der reservedele til T3èren til det ...

Et lås - uden alt det andet omkring startlåsen - koster kun 14 euro ...

Jens

verner:
hvorfor vil du skifte ratlåsen?
er det låsecyl. der er slidt eller er det ratlåsen(klumpen rundt om ratstammen) der er slidt?

hvis den gamle låsecyl ikke er slidt skal du bare ud-operere den og så klikker du den bare fast i den nye ratlås :)

Jens Flensborg:
det er dimsen med nøglen der laver problemer ... og den fanger nogen gange ikke den nederste tændingslås (plastik) hvirker på mig som en indbrudsskade ...

verner:
har du set om det ikke bare er bundstykket der er slidt i plasticen hvor der drejes?

ellers kan der være bunden af  låsecyl og/eller ratlåsen...

Jens Flensborg:
jeg har skiftet denne platicdims ud med en ny, men fejlen er der stadig. Nøglecylinderen er enten slidt mekanisk eller den har været udsat for mekanisk indvirkning, den har spil til siden og den har et "hak" når den drejes, det er meget underlidt. Det er nøglecylinderen der driller ... og der er efterhånden så irriterende, at tændingen måske ikke rigtigt slår til, dette skete også før ...

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version