Forfatter Emne: Schultze fra kolding: en camper reddes.  (Læst 4791 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

schultze

  • Gæst
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Dato: 18. Marts 2012 kl: 21:34:35 »
Jeg har i sidste uge været en tur til sorø for at erhverve mig endnu en T3 camper, denne gang en tidligere militær caravelle ombygget til camper og dermed også med spær. Jeg er ikke helt sikkert, men hvad jeg lige kan få stavet mig igennem i servicebogen med datoer km osv lader det til bilen aldrig har passeret de første 100.000 og speedometret står på 77.xxx km.

Bussen skal have lavet lidt rust, men er så småt ved at være mekanisk i orden, jeg har netop bestilt dele fra ATP-autoteile, Bus-scheune og vw-shoppen til lidt over 6.000 kr, så nu er det bare at komme i gang.

Jeg opretter denne tråd i forhåbninger om nogen måske kender til bussen, den har tilhørt en dame fra dianalund på sjælland.

Flere billeder kommer som projektet skrider frem

MVH Schultze


Tager gerne imod kommentar, både godt og ondt

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #1 Dato: 18. Marts 2012 kl: 21:57:20 »
Den ser da rimelig fin ud, fra et første glimt på bilederne, Tillykke med den :)
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

schultze

  • Gæst
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #2 Dato: 18. Marts 2012 kl: 22:07:37 »
Den er os rimelig fin, men der skal skiftes skærmkanter paneler, indstigning osv, så lidt skal der da laves.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #3 Dato: 18. Marts 2012 kl: 22:44:11 »
Ex-mili....?? Så er det måske en KY-motor, der ligger i den...?? 1,7D uden turbo...?? DEJLIG MOTOR....

Tillykke med den.... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

schultze

  • Gæst
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #4 Dato: 19. Marts 2012 kl: 09:43:35 »
Jeg ved ikke om det burde være den motor, men der ligger en ganske almindelig jx motor i den, og den kører rigtig godt:-)

schultze

  • Gæst
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #5 Dato: 19. Marts 2012 kl: 09:44:00 »
Jeg ved ikke om det burde være den motor, men der ligger en ganske almindelig jx motor i den, og den kører rigtig godt:-)

schultze

  • Gæst
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #6 Dato: 20. Marts 2012 kl: 19:59:03 »
Så er jeg så småt gå i gang med at adskille bilen, både for t lave pladearbejde og dermed ikke beskadige alt muligt andet, men den skal kø nok også males bagefter, så den kan lige så godt splittes ad først som sidst. I dag fik jeg splittet højre dør, front vindue, instrumentbræt. Det tager alt sammen lang tid, når man som mig ikke kan huske hvordan det sksl samles om en måned, så på med klistermærker på de fleste stik osv:-)

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #7 Dato: 20. Marts 2012 kl: 20:55:19 »
Det er en rigtig god idé med opnærkninger af stik og ledninger NU, hvor man kan huske det. Hvis du stripper "til benet" skal du være opmærksom på alle ruderammer afrenses og evt rust fjernes helt. Det er et typisk sted, når der samler sig skidt og sandkorn igennem tiden. Der ser på billedet ud som, at frontruderammen kalder på lidt kærlighed.

Thumbs up for at gå igang med det.... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

schultze

  • Gæst
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #8 Dato: 21. Marts 2012 kl: 18:55:01 »
Jep, frontruderammen trænger lidt, men det er bestemt ikke det værste af det, jeg har lige fået dele hjem i dag, så nu skal der snart startes op i svejseren, der er købt nye bagskærme, paneler, forskærme, indstigningsstykket, stykker bag bagskærme osv. Derudover skal der rettes lidt buler op her og der. Billeder kommer senere, men først adskillelse.

schultze

  • Gæst
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #9 Dato: 26. Marts 2012 kl: 21:42:17 »
Så gik der lidt tid i weekenden, bilen blev splittet ad, men kun så den stadig kan kører til og fra liften. Rustarbejdet blev påbegyndt, trinbræt hæftet op i højre side og B-stolpen reppet med et nyt stykke plade + tin i samlinger osv. der skal nok lidt mere tin i som det ses på billedet.

bfb

  • Gæst
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #10 Dato: 26. Marts 2012 kl: 22:06:00 »
det ser da fint ud det der rust arbejde, er det ude i bengaards lade i laver den ???

schultze

  • Gæst
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #11 Dato: 26. Marts 2012 kl: 22:10:15 »
ja det er der jeg laver den, og så er jeg nødt til at spørge hvem du er? hehe ellers godt set.

schultze

  • Gæst
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #12 Dato: 04. Maj 2012 kl: 23:30:27 »
Så skete der lidt i værkstedet igen, h forskærm med trinbræt plus en brik i inderskærmen blev svejst færdig, fortinnnet og sealet. H bagskærm blev skåret af, her gemte sig meget godt rust bagved, så da alt dette var lavet samt hjr til resterende karosseri kom der en ny bagskærm på. Alt sammen mangler dog stadig lidt fin spartel oven på tinnen, men det går da den rigtige vej, langsomt:-) skriv gerne kommentarer:-)

Kkrogsgaard

  • Gæst
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #13 Dato: 05. Maj 2012 kl: 07:17:32 »
Samme operation jeg skal igang med, hvor har du hæftet forskærmen på henne?

schultze

  • Gæst
Schultze fra kolding: en camper reddes.
« Svar #14 Dato: 05. Maj 2012 kl: 09:48:14 »
Det tager lidt tid.i hvert fald:-) jeg gjorde det at jeg skar den gamle skærm af, falsede den tilbageværende kant og lokkede huller i den nye og dermed punktet den til karossen. Derefter slibe og i med tin fra oversiden, så det ikke kan ses overhovedet. Sealet med karosserisealer nedefra så rusten ikke kommer igen foreløbig:-)