Forfatter Emne: ledningsnet hjælp  (Læst 7145 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

scotauto

  • Gæst
ledningsnet hjælp
« Dato: 24. April 2012 kl: 14:41:24 »
Jeg er godt i gang med ledningsnet på min R4i projekt (2.0 med 8v) Ny har jeg en dele ledninger tilbage som jeg vil gerne høre fra jer om.

I den rund motor stik som man tilslutter til motor har jeg

Brown/black- kommer fra føler med insugningsmanifold (1 ben sensor)
yellow/red - kommer fra 4 ben stik på toppen af coolant slange beslag
yellow- kommer fra føler på oilfilter hus
green/black - kommer fra oilfilterhus også
Brown/black - kommer fra føler på siden af topstk.
hvor skal de hen?

3  ben stik med Brown - Black - green/red på en seperat 3 bens stik/føler som sider på bund af motorblok
hvor skal de hen?

på ECU side har jeg
ECU pin 19 green/black som kør til instrumentpanel? hvor?
ECU pin 10 purple/white som kør til instrument panel? Hvor?
ECU pin 39 blue/red Aircon? hvor?
ECU pin 7 green/red til tændingsforstærker? Jeg synes ikke jeg kan find en tændingsforstærker? hvordan ser det ud?
ECU pin 32 Automatgear?
ECU pin 13 aircon stik?
ECU pin 45 knastaksel positionsføler?
ECU pin 11 Kølevands temp føler?

 ledning er forbind til ECU og ender ?? Hvor hen? er nogen af dem lige meget?

Håber for lidt hjælp :-)

Jeg har brugr diagram fra Autodata men den viser ikke instrumenter os

Mvh Jason

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
ledningsnet hjælp
« Svar #1 Dato: 24. April 2012 kl: 15:30:55 »
Citat fra: "scotauto"

I den rund motor stik som man tilslutter til motor har jeg

Brown/black- kommer fra føler med insugningsmanifold (1 ben sensor)
yellow/red - kommer fra 4 ben stik på toppen af coolant slange beslag
yellow- kommer fra føler på oilfilter hus
green/black - kommer fra oilfilterhus også
Brown/black - kommer fra føler på siden af topstk.
hvor skal de hen?


Dem tjekker du lige PRÆCIST hvor de går hen (oliefilterhus er ikke nok, du skal tjekke farven på olietrykskontakten de går til)...
Noget af det er helt bestemt til instrumentpanelet, bl.a. olietryk og kølevandstemperatur...

Brown/Black, det er ikke et eller andet varme i manifold, vel??

Citat fra: "scotauto"

på ECU side har jeg
ECU pin 19 green/black som kør til instrumentpanel? hvor?
ECU pin 10 purple/white som kør til instrument panel? Hvor?
ECU pin 39 blue/red Aircon? hvor?
ECU pin 7 green/red til tændingsforstærker? Jeg synes ikke jeg kan find en tændingsforstærker? hvordan ser det ud?
ECU pin 32 Automatgear?
ECU pin 13 aircon stik?
ECU pin 45 knastaksel positionsføler?
ECU pin 11 Kølevands temp føler?


Tændingsforstærkeren sidder sammen med tændspolen..
Aircon, automatgear og instrument har du ikke rigtigt brug for...
Dog kan du ende ud i at skulle bruge en til instrumentet til startspærre, men det må du kunne se i diagrammet hvilken det er...

Knastaksel pos. føler er vel noget af det du skriver om i enden/siden af toppen...Måske du endda er så heldig at farverne passer fra stikket på motoren og til stikket på ECU...
Da jeg lavede ledningsnet til min R4 samlede jeg alle ledninger med samme farve og stod så tilbage med aircon, automatgear og instrumentpanel fra ECU og derudover, fra motoren, de ledninger der skulle bruges til instrumenterne i en T3...

Du skriver ikke så meget om hvad motor det er (motorkode, årgang og hvad bil den stammer fra)...

Evt. kunne en stak billeder også hjælpe ganske meget...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

scotauto

  • Gæst
ledningsnet hjælp
« Svar #2 Dato: 24. April 2012 kl: 16:16:01 »
"Dem tjekker du lige PRÆCIST hvor de går hen"
 Jeg har tjekket  dem og ved precis hvor alle følger hen. Alle har kun et ben på undtagen den 4 ben på toppen af coolant slange beslag, derfor tror jeg at det er kun den 4 ben stik som  skal bruge til motorstyring. De andre tror jeg kommer fra sikringsbox men sikringsbox har jeg ikke.

Motorkode er væk på motor og klistermærk på tandrem dæksel er også væk. Diagram jeg bruger er fra AGG motor.

"ECU pin 7 green/red til tændingsforstærker."  Alle ledning er på place på tændspol.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
ledningsnet hjælp
« Svar #3 Dato: 24. April 2012 kl: 16:30:23 »
Du kan ikke bare bruge et hvilket somhelst diagram...
Du bliver nødt til at finde ud af EXCACT hvad motor du arbejder med...

Det er sikkert enten AGG, ADY eller 2E, men tror ikke der er helt vild lighed i ledningsnettet mellem dem...
Alt andet er hul i hovedet og gætværk ;)

Mht. den 4 polede føler i toppen af kølerslangen, det er 2 følere i en...
Den ene del er til ECU og den anden er til instrumentpanelet...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

scotauto

  • Gæst
ledningsnet hjælp
« Svar #4 Dato: 24. April 2012 kl: 16:45:33 »
jeg ved godt at der skal være den rigtigt diagram!!  men en ukendt motor fra en udkendt bil er ikke nemt! der står 2.0 på motorblok. og de diagramer jeg kan find på autodata er til 2.0 eller 2.0 16v. dem har jeg begge. den er ikke 16v fordi motor dæksel er for lille. Vis du har nogen andre diagram må du gerne send dem til mig :-)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
ledningsnet hjælp
« Svar #5 Dato: 24. April 2012 kl: 16:48:36 »
Har masser af diagrammer, men uden at vide hvilken motor kan jeg ikke hjælpe dig...

Står der ikke noget på blokken lige under topstykket's vandstuds (der er et lille fladt stykke)??
Der plejer at være indgraveret en motorkode, men det kan godt ske at du skal kigge GRUNDIGT efter da den til tider kan være svær at aflæse...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
ledningsnet hjælp
« Svar #6 Dato: 24. April 2012 kl: 16:54:43 »
Kan man ikke. Finde ud af hvilken motor der er tale om ud fra det nummer der står på styreboksen
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

scotauto

  • Gæst
ledningsnet hjælp
« Svar #7 Dato: 24. April 2012 kl: 17:10:07 »
billeder.... håber det hjælper

scotauto

  • Gæst
ledningsnet hjælp
« Svar #8 Dato: 24. April 2012 kl: 18:16:13 »
ECU hedder 037 906 025 A  Siemens 5WP4 160,   tror det kun være en ADY motor? Blackchart har du en diagram?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
ledningsnet hjælp
« Svar #9 Dato: 24. April 2012 kl: 19:16:01 »
Det nederste billede kan jeg svare på: Det er en temperatur sensor. Den styrer blandingen så den er tilpasset motortemperaturen.

scotauto

  • Gæst
ledningsnet hjælp
« Svar #10 Dato: 24. April 2012 kl: 19:21:36 »
ok tak for det hvor skal den sætes på?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
ledningsnet hjælp
« Svar #11 Dato: 24. April 2012 kl: 19:55:46 »
føler på enden af topstykke er 0.3 bar olietryk til dioden i instrumentbordet

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
ledningsnet hjælp
« Svar #12 Dato: 24. April 2012 kl: 21:05:35 »
Citat fra: "scotauto"
ECU hedder 037 906 025 A  Siemens 5WP4 160,   tror det kun være en ADY motor? Blackchart har du en diagram?


Jo, det skulle være en ADY fra -94.
Mvh. Holger
81 75 44 50

scotauto

  • Gæst
ledningsnet hjælp
« Svar #13 Dato: 25. April 2012 kl: 09:17:14 »
Jeg har for den rigtigt diagram..... :-)

scotauto

  • Gæst
ledningsnet hjælp
« Svar #14 Dato: 25. April 2012 kl: 11:58:24 »
Citat fra: "scotauto"
billeder.... håber det hjælper


er der nogen nom ved hvor den skal monteres?
green/blue
green/grey

Jeg kan ikke find det på diagram

Jeg tror det er den sidste ting jeg mangler på ledningsnet  :)

Jason