Forfatter Emne: En formiddag hos vw i køge  (Læst 2134 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bo

  • Gæst
En formiddag hos vw i køge
« Dato: 11. Maj 2007 kl: 18:10:47 »
Som jeg fik proklameret omkring nytår (sikkert godt bagstiv :? ) skulle dette være året hvor småreparationerne selv skulle udføres :?  :?
Så i morgen vil jeg skifte en ventildækselpakning der sveder en smule.
Derfor tog jeg tog ned til den lokale vw forhandler for at købe mig en ny pakning :x

"..Til en T3 ?..altså en af de gamle type 3 ??, de havde da ikke dielselmotor" sagde ekspedienten, der vel knap var fyldt 23.

Så pædagogisk, som muligt, forklarede jeg ham at det var en transporter T3 fra 92, Turbodiesel og desuden holder den lige derude.  Han kiggede kort ud af vinduet, kiggede lææænge på sin skærm og spurgte så:

"..er den gamle af kork eller gummi?"

Lidt mindre pædagogisk, men stadig anerkendende, forklarede jeg ham at det jo var ham der var eksperten :roll: , og at jeg endnu ikke havde afmonteret den gamle, så jeg måtte være ham svar skyldig.
Han hentede derefter begge pakningerne og viste mig dem. (som om det skulle hjælpe, jeg har stadig ikke skilt lortet ad :evil: )

For at kunne bevare roen, og ikke smadre den stakkels reolabes week-end helt, har jeg nu købt begge pakninger, med den klausul at jeg kan bytte den jeg ikke bruger.

Den ene er ganske ordinær, af kork, med en lille ekstra bue løst med.
Den anden er til gengæld i gummi med "metal"forstærkninger i bolthullerne og nye bolte med (styrebolte??)

Håber fan´me bare en af dem er den rigtige. :twisted:

Gad vide om ikke man kunne have fået mere proffesionel rådgivning hos THansen eller Mekonomen? :twisted:  :twisted:

Nå, skulle bare lige have det ud af systemet ....God Weekend og Skål :wink:

PARKHAVE

  • Gæst
En formiddag hos vw i køge
« Svar #1 Dato: 11. Maj 2007 kl: 18:16:10 »
Mekonomen? - Ganske givet, ihvertfald den afdeling der ligger her vestpå.

Tsvansen? - Aldrig i livet, hvis du er fyldt 23 derude er du en oldsag

Go' arbejdslyst :lol:

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
En formiddag hos vw i køge
« Svar #2 Dato: 11. Maj 2007 kl: 18:37:33 »
Måske du skal overveje muligheden af det ikke er bagskid, men en permanent tilstand du har rodet dig ud i. (mange smileys)'

Den hedder en T2 hos hhv VW og HoVWdiaudi.

Et eller andet sted her på forum er beskrevet. Begge pakninger er rigtige.
Kork er vel næsten engangs og med held er den tæt.
Gummi/stål kan klare ærterne, bare spørg mølle.

Reolaben har givet dig en alt for venlig behandling. Sikkert på grund af dit spæde ydre, der såvidt vides må holdes på plads i bilen af armlæn fordi du ikke kan fylde sædet ud. :lol:

Du sku bare have været hevet over disken, med spytrester haglende ind i ansigtet. Råbende, så giv mig dog dit stelnummer. :wink:  :lol:  :)

Bare lige en pædagogisk kommentar fra en der lige kommer fra Hovhovdi,ikkeaudi, hvor jeg fik ypperlig behandling, behørig rabat, og et glas koldt vand. Vi har jo haft solskin.  :)

Kurt
Kurt - 25115788

Bo

  • Gæst
En formiddag hos vw i køge
« Svar #3 Dato: 11. Maj 2007 kl: 18:51:23 »
@KHSalvesen: Har du ikke alt for travlt med at få monteret gasblus, fadølsanlæg og højtalere i bagervognen, til at du kan bruge tid på at genere newbees med deres mere eller mindre permanente tågetilstande :?:  :twisted:

Hvorfor helvede hedder det en T2 hos vw, kender de ikke T3Nettet? Så er de i min bog uproffesionelle :twisted:

Glæder mig til gengæld over at jeg har fået hele 2 rigtige pakninger, snupper den af gummi :D

Reolaber er et skrækkeligt folkefærd: Ikke rigtig butiksansatte, ikke rigtig mekanikkere, ikke rigtig sælgere, i det hele taget lider de af kronisk mindreværd. På nær overfor deres kunder.... der bliver de pludselig nogle sataner med magtbegæret lysende ud af dem. ( Bl. a derfor jeg valgte at blive pædagog efter jeg var uddannet reservedelsekspedient hos Mazda)

Hovdidowdi godawdo har ingen fillialer her på hovedøen, så dem kan jeg desværre ikke frekventere. Det lyder ellers tillokkende sådan at få et glas vand :roll:

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
En formiddag hos vw i køge
« Svar #4 Dato: 11. Maj 2007 kl: 18:59:48 »
KOLDT VAND.

Dem du beskriver er ikke reolaber, det er Lagerkongerne.
Da jeg har kørt fragt kender jeg alle racerne.

VW har ingen aktier i T3N, de vil sikkert også "puha" dem et stykke. MEN de har nu engang bestemt at det er en T2, vi kalder T3.

SØG, SØg Søg søg, og så søg igen. Både herinde og google. Rigtig T3 er en lille personbil, faktisk meget fed og sjælden.

Giv VW stelnummeret og spil/   dum  :lol:

Vi exporterer gerne til øen, ja det er vi nødt til, hvis i skal overleve.  :lol:
POSTORDRE kalder vi det.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
En formiddag hos vw i køge
« Svar #5 Dato: 11. Maj 2007 kl: 20:06:33 »
det med stelnummeret virker forøvrigt også hos tsvansen  :?

Hvis man fordyber sig i denne herlige side på nettet, (forordet til T3 nettet), vil man kunne læse, at det er en T2.5 også kaldet T3 som vi alle er interesseret i.  


   Noget med at bil tyben, er opkaldt efter den blanket ,som den er blevet anmeldt på, fra fabrikkens side. Vw fandt så ud af at Folk kaldte den for T3.  og fremtidens transportere blev så kaldt T4 og T5..

hilsen
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
En formiddag hos vw i køge
« Svar #6 Dato: 11. Maj 2007 kl: 20:14:13 »
Der er en eller anden selvhøjtidelig pedant, der har skrevet denne forklaring i tidernes morgen:

Citér
I de gode gamle dage var der 4 typer VW.
Boblen = Type 1
Rugbrødet = Type 2
Den flade 15-1600 = Type 3
411/412 = Type 4

Med andre ord er vores altså en Type 2.

Type 2 findes i flere forskelige generationer, der benævnes med et T efterfulgt af et tal.

T1 = den gamle med delt forrude
T2 = næste generation med stor buet forrude og stadig udelukkende LBX
T3 = vores kantede model hvori vandkølede motorer og senere diesel indroduceredes
T4 = første forhjulstrukne version
T5 = næste forhjulstrukne generation
T6 = den kommende generation, som allerede er på vej i produktionen

T25 er en folkelig opfindelse, som ikke eksisterer hos VW
Det er korrekt, at tallet 25 indgår i vores stelnr med mindre man har en pick-up eller en doka, som i stedet hedder 24. Det dækker over karrosserityperne:

245 = pick-up
247 = doka
251 = kassevogn
253 = bus
255 = luksusbus

Derimellem findes flere angivelser for ambulancer, brandbiler mm.

Således er alle VW-Audi's biler kendetegnet ved en 3-ciftret intern modelbetegnelse. Hvem kender f.eks. ikke en 19E (Golf), en 113 (boble) eller en 443 (gammel Audi 100)

Alle reservedele til de pågældende biler starter med denne 3-cifrede kode - med mindre det er genbrug fra en anden model. Imidlertid er dette tal ikke udtryk for modelbetegnelsen.


Et par søgninge på google giver følgende resultat:

+VW +T25 = 165.000 sider - overvejende engelske
+VW +T3 = 4.530.000 sider

Med andre ord foretrækker jeg fortsat at omtale bilen som en Type 2 T3 - og i daglig tale bare T3.
_________________


Og så for at gøre forvirringen total, så foretrækker VWs onkel at forkorte Type 2 til T2, en skik, som Hovwidaudi har annekteret, idet de har samme onkel...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
En formiddag hos vw i køge
« Svar #7 Dato: 11. Maj 2007 kl: 20:24:42 »
Jeg så Onkel idag, han så rimelig frisk ud.

Hvordan kommer man i forbindelse med ham. Er han med i CD eller er det endnu en Ny alliance.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
En formiddag hos vw i køge
« Svar #8 Dato: 11. Maj 2007 kl: 20:38:55 »
Onkel er klart CD'er
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
En formiddag hos vw i køge
« Svar #9 Dato: 12. Maj 2007 kl: 09:51:29 »
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Bo

  • Gæst
En formiddag hos vw i køge
« Svar #10 Dato: 12. Maj 2007 kl: 09:58:54 »
Citat fra: "jankjerbye"
www.vagcat.com


Ahaaa :!:  :!:  Nogen der har nummeret til Søren Spætte :?:  :?: ....Så kan han måske hakke lidt i det registrede bruger felt :!:  :twisted:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
En formiddag hos vw i køge
« Svar #11 Dato: 12. Maj 2007 kl: 10:12:51 »
Ja, det er jo klart ulovligt at downloade og benytte programmer, som andre har rettighederne til, og derfor er benyttelse af nedenstående link såvel moralsk forkastelig og juridisk ulovligt, selvom det naturligvis ville være en stor hjælp at have programmet.

http://www.fullreleases.com/NewMembers/full-ddl-download-serial-crack-torrent-new-Etka-7.php?search=Etka+7

http://cgi.ebay.de/Audi-VW-Parts-Manual-Catalogue-ETKA-GTi-S3-TT-A3-A4-A6_W0QQitemZ200106158164QQihZ010QQcategoryZ18439QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
En formiddag hos vw i køge
« Svar #12 Dato: 12. Maj 2007 kl: 10:16:48 »
Øh.. hvad er der i vejen med den store fine blanke REGISTER knap?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
En formiddag hos vw i køge
« Svar #13 Dato: 12. Maj 2007 kl: 11:01:11 »
Som modstander af.: udenlandske betalinger, registreringer, de fleste ulovligheder, ny alliance, tunge dnl. Er der så ikke en der kunne holde et lille politisk møde ala CD. Ved godt det er konservativt, med de har så også den bedste rødvin. Asocialkratiet kommer jo aldrig op med andet end det der skal tilbage i egne lommer.

Kammeratlig hilsen, og sort front.
Kurt
Kurt - 25115788

PARKHAVE

  • Gæst
En formiddag hos vw i køge
« Svar #14 Dato: 12. Maj 2007 kl: 12:02:04 »
reg. på vagcat er gratis igen , da de har fået google annoncer til at betale for sitet.
Så vidt jeg har forstået