Forfatter Emne: køb af slid dele i tyskland  (Læst 3651 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline flemse

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
køb af slid dele i tyskland
« Dato: 10. Juni 2012 kl: 13:29:55 »
Jeg skal have fat i nogle slid dele til min T3, jeg skal bla. have fat i nye styr og bærekugler. Så har derfor surfte lidt rund og kigget på kriser og mærker. Der er meget forskel på prisen og sikkert også på kvaliteten. Så vil gerne høre hvor i køber fornuftige dele til en fornuftig pris. Det må meget gerne være i tyskland da jeg ofte er der.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
køb af slid dele i tyskland
« Svar #1 Dato: 10. Juni 2012 kl: 13:47:56 »
vw-shoppens dele er fra tyskland og er meget fin kvalitet
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline flemse

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
køb af slid dele i tyskland
« Svar #2 Dato: 10. Juni 2012 kl: 13:51:18 »
Hehe.. Den var god.. Men måske ikke helt det jeg søgte.. :)

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
køb af slid dele i tyskland
« Svar #3 Dato: 10. Juni 2012 kl: 14:24:51 »
flemse når du nu surfer rundt på nettet  så må der jo også være flere surfer typer ham i bussen som suser rundt ved vestkysten og så den tykke der surfer rundt på nettet...........  du må selv vælge
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
køb af slid dele i tyskland
« Svar #4 Dato: 10. Juni 2012 kl: 19:06:59 »
www.ebay.de er et glimrende sted. Og de fleste er ret hurtige med forsendelse, såeh ....... der er næsten frit valg på alle hylder. :D

Offline flemse

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
køb af slid dele i tyskland
« Svar #5 Dato: 11. Juni 2012 kl: 09:30:26 »
Jeg eftresøger mere et reservedels lager eller måske en specifik bus shop gerne i området omkring Berlin men ikke et krav. Ingen der har erfaringer med det??

Offline flemse

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
køb af slid dele i tyskland
« Svar #6 Dato: 11. Juni 2012 kl: 09:31:37 »
Men jeg eftersøger også hvordan kvaliteten er på diverse dele nogen der har købt nogle billige bærekugler kontra de lidt dyrer??

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
køb af slid dele i tyskland
« Svar #7 Dato: 11. Juni 2012 kl: 09:48:35 »
Der er en del gode mærker og en masse crap, når det angår undervognskomponenter. Særligt - synes jeg - er der forskel i kvaliteten af gummivarer.

Mine foretrukne mærker er Lemförder, Meyle (gerne i forstærkede HD-udgaver), Febi (Bilstein), Delphi (tidligere Lockheed) og TRW.

Er det noget med lejer - kugle/rullelejer, så elsker jeg SKF, FAG og INA.

Flitre er selvfølgelig Mann eller Kolbenschmidt, og sidstnævnte - sammen med Mahle - laver cremede motorkomponenter.

Pakninger fra Götze og Elring dur.

Elektriske komponenter fra Hella, Bosch og Beru tiltaler mig - til franske biler kommer man tit ikke uden om Valeo.

Anhængertræk og andet tilbehør må gerne være fra Westfalia.

Sådan vælger jeg, og jeg er benhård i fravalget af kinakopier, for tit er prisforskellen alt for lille i forhold til besværet med at udføre udskiftningen. På mange tyske sider kan du vælge, hvad du vil have - eksempelvis teilesuche24.de
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline flemse

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
køb af slid dele i tyskland
« Svar #8 Dato: 11. Juni 2012 kl: 11:29:10 »
Jarl mange tak for info.. Lige havd jeg havde brug for..Er der andre sider du kan anbefale?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
køb af slid dele i tyskland
« Svar #9 Dato: 11. Juni 2012 kl: 11:38:51 »

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
køb af slid dele i tyskland
« Svar #10 Dato: 30. November 2013 kl: 12:07:16 »
Jeg sidder og kigger på slavecylindre...  Den 33 år gamle originale cylinder er blevet MEGET utæt  .. DET skal nok blive sjovt med alle de køleblik  :dry:


NÅ.. men

Jeg kigger på 3 forskellige kvaliteter og vil høre jeres mening om kvaliteten på

1. FAG
2. EMPI
3. MEYLE

Der er vid forskel i pris.. og jeg ved jo ikke om bussen holder 33 år mere.

p.s. sidespørgsmål til Hinze.. er det FAG du har i shoppen?

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
køb af slid dele i tyskland
« Svar #11 Dato: 30. November 2013 kl: 16:47:44 »
Citat fra: "jankjerbye" post=105478
Jeg sidder og kigger på slavecylindre...  Den 33 år gamle originale cylinder er blevet MEGET utæt  .. DET skal nok blive sjovt med alle de køleblik  :dry:


NÅ.. men

Jeg kigger på 3 forskellige kvaliteter og vil høre jeres mening om kvaliteten på

1. FAG
2. EMPI
3. MEYLE

Der er vid forskel i pris.. og jeg ved jo ikke om bussen holder 33 år mere.

p.s. sidespørgsmål til Hinze.. er det FAG du har i shoppen?

mvh

Jan


Ang. kvaliteten.
Jeg har arbejdet i over 3 år som salgsingeniør med kuglelejer, ledhoveder m.m.  fra FAG og INA.
Kvaliteten fås stort set ikke bedre (stort set kun SKF matcher i kvaliteten).
Tænk også på alt den tid du bruger på udskiftningen, så er der stort set ikke ret meget der taler for et lidt billigere produkt.
jeg har aldrig mødt de to andre mærker i mit job, og det kan der jo være mange grunde til :unsure:
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
køb af slid dele i tyskland
« Svar #12 Dato: 30. November 2013 kl: 17:12:50 »
Efter at der bliver solgt flere kinesiske skrotdele på markedet, lytter jeg nu endnu mere til signalerne på de tyske sider.

Min doka syncro har fået et nyt hovedlejer produceret i Ungarn, desværre kan der p.t.  ikke leveres tysk kvalitet. For mig et kompromi, da jeg ellers ikke ville kunne ha fået renoveret 5.43 gearkassen.

Bremsedele med dårlig gummipakning og vandrør i nirosta (begge kinesisk) er blevet solgt til dårlig kvalitet i Tyskland, T3 brugerne lytter her mere og mere på indlæg på de forskellige hjemmesider. Thomas Koch har et fint ry på IG16 hjemmesiden, han sender de rigtige signaler, når der dukker noget lort op. Dette indebærer, at TK overholder en oplagt selvkontrol - kvalitetsstandarter - som også findes hos Hinze (vw-shoppen).

Selvom priserne hos TK nogle gange ligger lidt over normalt marktniveau, så er kvaliteten næsten ofte på plads. Jeg har selv købt udrykningslejer og pilotlejer hos TK, de var begge smadre efter 3.000 KM. Skyldes måske forkert montage ... det nye udrykningslejer kører p.t. fint, dog er min LLE parkeret væk siden sommer.

Achsmanshetter har generelt et dårligt ry i Tyskland, der findes p.t. ingen fin kvalitet. Alle gummiprodukter er slidt efter 2-3 år ... de gamle manschetter er mere robuste.

Aksled er også af forskellig kvalitet. Først var jeg overbevist om, at Busscheune sender noget godt, desværre er jeg skuffet. Man skal altod kigge på kvaliteten og de fine ting findes næsten ikke mere.

Jeg købte nye dysser med renoverede holdere til 3 busser, en dyssse i et sæt er utæt og de 2 andre sæt er p.t. okay, dog står LLEen nu parkeret væk, derfor også et ømt emne, jeg er ikke 100% sikker.

Bremsedele køber jeg gerne hos TK carparts i fremtiden, tænker mere på min egen sikkerhed.

Der er mange ting der kan komme på bordet, det samme gælder de normale dele som paneler, sæder, nav mm. Vore biler er i mellemtiden 30 år gammel, reservedele og dens kvalitet er et alvorligt emne i fremtiden.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
køb af slid dele i tyskland
« Svar #13 Dato: 07. December 2013 kl: 12:54:24 »
Hmm jeg tror jeg må op med de ekstra sedler og bestille noget FAG fra vwheritage. Tak for feedback
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012