Forfatter Emne: Hælp . Stabil t3- projekt  (Læst 1898 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

  • Gæst
Hælp . Stabil t3- projekt
« Dato: 22. Maj 2007 kl: 19:04:47 »
Velkommen til og tillykke med din "nye" bil. Diesel biler kræver generelt mere strøm, da de jo skal forvarme, derfor er det en god ide at dit batteri er i top stand. Mål eventuelt hvor høj spændingen er på batteriet med et multimeter (et billigt er fint nok), spændingen skal helst ligge over 12,5V. Når motoren er startet, kan du måle igen (for at checke generatoren) så skal spændingen gerne over 13.5V!
Med hensyn til oliespildet, så er det lidt nemmere at finde ud af hvor det kommer fra, hvis du renser motoren af i det område hvor der er spild. Kør så en tur og check spildet igen! Og husk så at fylde efter med olie, så er du også sikker på at motoren ikke begynder at lyde "usund???"!

Og som altid vil vi jo gerne se billeder!

/Mads

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Hælp . Stabil t3- projekt
« Svar #1 Dato: 22. Maj 2007 kl: 21:23:08 »
ja billeder billeder billeder, det kan vi li

sålænge du pejler motorolien så du ved at den ikke kommer til at mangle er det fuldstændig uproblematisk. En dag bliver man dog nødt til at gøre noget, inden mit motorskift kostede det mere i motorolie end diesel at køre i vognen.........

Men selve olietrørs skiftet er nemt fixet, tager vel en 10 minutters tid også selv om du ikke er trænet. Kommer olietryksalarmen også når oliestanden er på maks mærket ?

Og smæk så et ny batteri i hvis det ikke er i top, dem fra harald nyborg er gode og billige


Og velkommen til på T3N
Mvh. Casper

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hælp . Stabil t3- projekt
« Svar #2 Dato: 31. Maj 2007 kl: 20:38:39 »
Har du prøvet at skifte kobberskiven der sidder på bundproppen??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Hælp . Stabil t3- projekt
« Svar #3 Dato: 31. Maj 2007 kl: 21:41:49 »
den skifter man da hver gang ? eller er det måske et spyd-prop-system han har (eller hvad de nu kalder det)
Mvh. Casper

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Hælp . Stabil t3- projekt
« Svar #4 Dato: 01. Juni 2007 kl: 09:01:22 »
Citat fra: "AdventureVan"
"spyd-system" evt. den ligger vandret, så umiddelbart ikke nogen kobberskive. jeg skulle få en ny idag, så må vi se om den passer og løser mit problem.

Ellers har jeg hørt om tricks med flydende pakning eller isoleringestape?

Er det helt gak gak?, eller er løsningen simplethen et nyt kar


Jeg har også spydspids på mine biler - det skal rengøres rigtigt godt inde i bunden, så skulle den holde tæt. Mine har dog antydninger af olie ved sig, men den drypper ikke!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hælp . Stabil t3- projekt
« Svar #5 Dato: 01. Juni 2007 kl: 16:35:04 »
Citat fra: "BlackChart"
Har du prøvet at skifte kobberskiven der sidder på bundproppen??

Citat fra: "casper"
den skifter man da hver gang ?


Kan du SÅ høre efter hvad jeg siger, Jan?! :D :P
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Hælp . Stabil t3- projekt
« Svar #6 Dato: 01. Juni 2007 kl: 16:37:43 »
Men jeg har ikke nogen kobberskive på NOGEN af mine bundkar.. det er spydspidser allesammen also die Verschlussschraube mit Ersatzteilnummer 068 103 193 A für Fahrzeuge mit Baujahr früher als 1989.  :wink:
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hælp . Stabil t3- projekt
« Svar #7 Dato: 01. Juni 2007 kl: 16:41:33 »
Hmmm...Min '88'er er ikke med spydspids, den må jo så være skiftet til kobberskivemodellen :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Hælp . Stabil t3- projekt
« Svar #8 Dato: 02. Juni 2007 kl: 00:06:05 »
Eller også er den undfanget i 88 efter overgangen til modelår 89. Det følger nemlig ikke kalenderåret, men derimod produktionslogistiske forhold og sker typisk mellem august og oktober. Min gamle pritsche (tysk slang, som betyder både feltmadras og ladvogn - deraf også ordet dokapritsche) var undfanget i okt. 88, men var modelmæssigt en 89'er. Hvilket modelår, ens bil er, fremgår af stelnummeret.

Bogstavet A på pladsen lige før løbenummeret indikerer 1980 og så fortsætter det:

B=81
C=82
D=83......

Og så skal man ikke lade sig narre af at langt de fleste af os har et H på en anden plads i stelnummeret. Det viser bare at bilen er lavet i Hannover på Volkswagenwerke AG Abteilung für Nützfahrzeuge... Skønt sprog! :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Bo

  • Gæst
Hælp . Stabil t3- projekt
« Svar #9 Dato: 02. Juni 2007 kl: 09:33:40 »
Nützfahrzeuge = Nyttefartøjer  :?:  :?:  ......har ikke siden 7. klasse, og kan stadig ikke, få øje på det skønne i den halssygdom, de kalder det tyske sprog. Men bilerne, dem kan vi li´ :wink:

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Hælp . Stabil t3- projekt
« Svar #10 Dato: 05. Juni 2007 kl: 09:45:33 »
Umiddelbart kan det jo være et sandkorn, elle jern spån  :? . der har gnavet sig ind i bundkarret.  måske kan du finde et eller der kan rense derinde. Husk ikke at ødelægge vinklen på hullet.

hilsen
Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Hælp . Stabil t3- projekt
« Svar #11 Dato: 05. Juni 2007 kl: 11:17:19 »
Citat fra: "xploader"
flydende pakning, eller tape dur ikke. Hvis det er helt galt kan du lægge en kork skive under kobberringen.

Alternativt kan du pille bundkaret af, og bore gevindet op, eller sætte en hellicol i.

Peder


VVS Tape virker fint. !

Bundproppen på TøseØsen fik kobber, mere kobber, ny bolt. Men der kom stadig oliedryp. Så fik den en gang Teflon pakketape, og det virkede.

Undlad at komme det på den inderste del af bolten, og vær omhyggelig med at få alt med ud når du skifter olie. Du ønsker ikke at have stumper af Teflon tape i din olie.

Jeg kender ikke til Korkskiver, men kunne godt forestille mig, det kan gavne.

Kurt
Kurt - 25115788