Forfatter Emne: T3 Profi Dehler 1.8 Liter GTI 8v Benzine  (Læst 747 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

esben_raahede@yahoo.dk

  • Gæst
T3 Profi Dehler 1.8 Liter GTI 8v Benzine
« Dato: 02. Juli 2012 kl: 11:20:56 »
Hej folkens,

Jeg er ny her på t3nettet og har aldrig ejet en VW men nu er tiden moden. Er der nogen der kan sende mig et par gode råd når jeg på onsdag skal ud og kigge på en "Volkswagen T3 Profi Dehler fra 1983 1.8 Liter GTI 8v Benzine, kørt 82.600 km".
Jeg ved ikke mere om moteren end hvad der står oven over, endnu;).

Mvh. Esben

PARKHAVE

  • Gæst
T3 Profi Dehler 1.8 Liter GTI 8v Benzine
« Svar #1 Dato: 02. Juli 2012 kl: 21:18:53 »
Hej Esben, du skal i hvertfald være sikker på at bilen er synet med den motor i, samt at afgift er berigtiget i henhold til motortype.
Mig bekendt har selv ikke en specialmodel som Dehler været monteret ab fabrik med sådan en motortype.

Ellers må du håbe at nogen af de kloge gutter herinde ved lidt mere.

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 954
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
T3 Profi Dehler 1.8 Liter GTI 8v Benzine
« Svar #2 Dato: 02. Juli 2012 kl: 21:53:53 »
Nu ser det ud til at du bor i NL så der er måske andre regler omkring andre motorer som vi ikke kan svarrer på, men du skal sikre dig at alle de Dehler specifikke dele er i god og fungerende stand da de er sværere at finde brugte (og en del umulige som nye).

Og så kan der gemme sig meget øv under alle de plast dele som sidder på sådan en fed camper.
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

esben_raahede@yahoo.dk

  • Gæst
T3 Profi Dehler 1.8 Liter GTI 8v Benzine
« Svar #3 Dato: 03. Juli 2012 kl: 09:54:17 »
Hej Kenneth, tak for dit svar.

Som jeg kan forstå fra sælger er bilen synet med nuværende motor siddende i. I Holland betaler man selvfølgelig forsikring og vægtafgift, omvendt fra denmark er det vægt afgift man slipper for at betale hvis bilen er over 25 år gammel. Så det skulle være OK

Hej Carsten, tak for dit svar.

"Dehler specifikke dele" mener du indventar som skabe, sæder, tag osv? Jeg skal huske at kigge godt bag beklædningen, tak for tippet.


Mvh Esben