Forfatter Emne: Hjælp !!!!!!  (Læst 2539 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

vw-t3-ladbil

  • Gæst
Hjælp !!!!!!
« Dato: 07. Juli 2012 kl: 23:12:04 »
Den gamle røde T3 ladbil, som jeg har sat "til salg" herinde, den prøvede jeg og en kammerat at starte for ca. 1 uges tid siden. Selvom der var masser af strøm på batteriet og den fik en gang diesel start, så ville den ikke starte. Der sprang en kølerslange i vinters på den og den har ikke kørt siden  :( og det er ligesom om at starteren ikke kører hurtigt nok rundt, når man prøver på at starte den. Kan det være starteren, der er er ved at stå af eller. Boksen der sidder over på bagvæggen i venstre side, der sidder den store sikring og den er ikke i stykker og havde ellers mistanke om at det kunne være den, da kølerslangen sprang og der kom vand i hele motorrummet.
Jeg står på bar bund og den står bare herude i indkørslen og jeg betaler stadig vægafgift på den og forsikring og ikke særligt fedt, med en bil der ikke kører.
Nogen der kunne have en idé om hvad der måske kunne være galt med den ?
Håber at der er en der måske kunne give mig et svar eller evt. komme og kigge på den og give mig et nap med at få gang i den igen. Har en anden 1.6 TD motor stående, som kan udskiftes med den anden, hvis det står helt slemt til. Giver gerne en skilling til den der kan og har tid til at hjælpe mig    :)   Bor i Gudme på Fyn. Henv. Henrik på 51 46 80 90

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 954
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Hjælp !!!!!!
« Svar #1 Dato: 08. Juli 2012 kl: 00:40:31 »
Check dine batteripoler, af med dem rens grundigt samt check dine stelforbindelser til motor/gearkasse da de kan være rustne / korrodered = med dårlig strømledning.

Den hurtige sæt et startkable direkte fra minuspolen på batteriet til motoren / starteren hjælper dette så er det dine stelforbindelser den er gal med.

PS: Det kan også være at dieslen er løbet tilbage så du ikke kan pumpe det frem, har i prøvet at trække den igang ?????
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

vw-t3-ladbil

  • Gæst
Hjælp !!!!!!
« Svar #2 Dato: 08. Juli 2012 kl: 07:29:34 »
Den er prøvet at blive trækket igang og det hjalp ingenting, men ja må lige prøve det med ledningerne :) Vender tilbage, når det er afprøvet. Idag får jeg bare ikke tid til det. Men tak for info indtil videre Tica :)

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 954
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Hjælp !!!!!!
« Svar #3 Dato: 08. Juli 2012 kl: 10:11:41 »
Har du checket at ledning til magnetventilen på pumpen sidder fast og at der kommer spænding på når du starter ?
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Henrik

  • Gæst
Hjælp !!!!!!
« Svar #4 Dato: 08. Juli 2012 kl: 10:42:00 »
Jamen han skriver at han har givet dieselstart , så den skylle vel under alle omstændigheder lige starte et kort øjeblik på det . ikk .

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
Hjælp !!!!!!
« Svar #5 Dato: 08. Juli 2012 kl: 17:31:46 »
Når du drejer nøglen til forvarmning, så tjek om der er strøm på gløderørerne. Der skal  gerne være 11- 12 v. Husk at der kun er forvarmning (strøm på)  i 10- 20 sekunder. -Så du skal være hurtig med målingen.

Hvis du ikke er med på ideen, så skriv og vi kan måske også holde en telefon instruktion.
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD

vw-t3-ladbil

  • Gæst
Hjælp !!!!!!
« Svar #6 Dato: 09. Juli 2012 kl: 20:14:56 »
Kigger på det imorgen, hvis det er vejr til det :) og tomtom, normalt ja så drejer man nøglen, for at få forvarmning på, men tidligere ejer har lavet en trykknappe, som man skal holde nede i stedet for. Måske at jeg skulle tjekke om det kunne være noget med det at gøre, hvis den forvarmer ikke virker som den skal.

vw-t3-ladbil

  • Gæst
Hjælp !!!!!!
« Svar #7 Dato: 10. Juli 2012 kl: 22:21:26 »
Min far og jeg kiggede på den her idag, men havde stadig ingen held med at starte den. Den ene ledning til starteren, satte vi et nyt stik på, da den ikke så for god ud, men hjalp heller ingenting. batteriet står til ladning natten over og så prøver vi imorgen igen.

vw-t3-ladbil

  • Gæst
Hjælp !!!!!!
« Svar #8 Dato: 11. Juli 2012 kl: 16:57:20 »
Hurraaaaaaaa den kører igen og tak for info Tica :) og det var magnetventilen, at det var galt med og det der var galt, det var at ledningen manglede og var der overhovedet ikke og ja du tænker sikkert Tica, den kan da ikke bare forsvinde ud i den blå luft, men jo det var den så åbenbart, efter at den i vinter, havde været nede ved den lokale Automester i Gudme på Fyn og de satte en anden kølerslange på den og skulle tø den op og starte den igen, men uden held. De har sikkert kommet til at fjerne den ledning, der skulle have siddet på magnetventilen, da de monterede den nye slange og har ikke lagt mærke til at de havde skubbet den af og må være faldet helt af. Jeg ladede batteriet op hele natten, så der var fuld power på den og den startede få første forsøg :)
Men.... har lige et spørgsmål til enten dig Tica, hvis du læser det her indlæg eller til en anden person. Lige nu har min far og jeg lavet en ledning direkte fra batteriet med en on/off knap på en lille boks og over til magnetventilen og ikke så smart når man skal slukke for bilen, for når man tager nøglen ud, så kører den stadig, indtil jeg trykker knappen over på Off ude i motorrummet.  Hvor er det lige at jeg skal montere den ledning fra magnetventilen, for det kunne vi ikke lige se, hvor det skulle være henne :( og derfor blev det lige til en midlertidig ledning over til + på batteriet med on/off knap imellem.

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
Hjælp !!!!!!
« Svar #9 Dato: 11. Juli 2012 kl: 22:11:08 »
Kan ikke lige hjælpe med en løsning, Men det da en smart tyverisikring.
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjælp !!!!!!
« Svar #10 Dato: 11. Juli 2012 kl: 22:40:34 »
den sorte ledning der kommer fra gløderelæ giver tændingsplus til magnetventilen. Se den fine røde pil.

vw-t3-ladbil

  • Gæst
Hjælp !!!!!!
« Svar #11 Dato: 11. Juli 2012 kl: 23:05:56 »
tomtom, ja du kan have ret i at det kunne bruges som tyveri sikring, da den jo skal stå på on, for at kunne starte også :)

Og tak til dig Hinze :) Kunne være at jeg lige skal kigge på det imorgen også, hvis vejret er til det, men ellers må jeg bare lade den være med min on/off knap og som tomtom skriver, så er det da en fin måde at tyverisikre den på, hvis de altså ik åbner ud til motorrummet og kigger efter hvorfor den ik vil starte og de kan straks se boksen :(

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Hjælp !!!!!!
« Svar #12 Dato: 12. Juli 2012 kl: 02:03:43 »
den skal bare have strøm fra klemme15, det er tændingsplus, det burde du kunne finde ved hjælp af en prøvelampe :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

vw-t3-ladbil

  • Gæst
Hjælp !!!!!!
« Svar #13 Dato: 15. Juli 2012 kl: 00:04:21 »
Øhhh tak verner, men.... nu er jeg bare en spasser ang. med strøm og aner ik lige hvad du mener med klemme 15 ? kiggede på diagram, som Hinze lagde herind og har det noget med den at gøre ?