Forfatter Emne: Rejse forberedelse + ringen ved kørsel i 4. 5. gear?  (Læst 1506 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Rejse forberedelse + ringen ved kørsel i 4. 5. gear?
« Dato: 03. Juni 2007 kl: 11:28:51 »
Citat fra: "KaosPiloten"

Har efterhånden prøvet at konverterer mine billeder af bilen til profilen ned i den mini størrelse de skal have for at passe herinde men uden held. Bruger Mac og kan ikke finde det rette værktøj som freeware!!!


Prøv med Gimp'en
http://www.gimp.org/

Det er et okay freeware program.
Åbn dit foto, og gå ind i menuen "billede - skalér billede".  Vælg "gem som" og gem den under et nyt navn så du ikke overskriver originalen. Under processen med at gemme, har du mulighed for at se et preview og stille kompressionsgraden. Samtidig viser den så hvor meget billedet nu fylder.
Håber det hjælper
 :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Rejse forberedelse + ringen ved kørsel i 4. 5. gear?
« Svar #1 Dato: 03. Juni 2007 kl: 12:42:15 »
Citat fra: "KaosPiloten"

Ellers nogle råd fra folk med langdistance kørsels erfaring inden vi drager afsted? Reservedele, service inden eller undervejs etc. Er der nogen ide i at pille køler termostaten ud inden afrejse evt? Jeg har desværre ikke haft råd til at monterer oliekøler (til Kassel bakker m.m.)
Mvh

thomas


Jeg tager kun Kassel bakker hvis det er nat eller sent aften, jeg har haft "fornøjelsen af at skulle sejtrække bag en lastbil op af de længste af bakkerne en sommer dag, og de kan være sindsyg varme i midt Tyskland.- ikke sjovt og man kommer til at stresse lidt over at se temperatur måleren stige.

Tag hovedvej 27, uden om kassel bakker. Den starter ved Fulda og snor sig uden om stigningerne. Den er elsket af folk med campingvogn og LKWs, men de er vist blevet forbudt at køre der! Dengang i slutfirserne kørte mine forældre den vej og dengang kørte man ca 1km fra DDR´s grænse - smuk vej og man kan ikke undgå at købe en skål fyldt med kirsebær, der er så mange kirsebær sælgere.

God tur!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Rejse forberedelse + ringen ved kørsel i 4. 5. gear?
« Svar #2 Dato: 03. Juni 2007 kl: 12:47:32 »
du kunne starte med at skifte køler thermostaten til en 80C og kølerkontakten til en 80/85C der sætter dig med garanti mindre end 500 tilbage i budgettet
Mvh. Casper

Carsten

  • Gæst
Rejse forberedelse + ringen ved kørsel i 4. 5. gear?
« Svar #3 Dato: 03. Juni 2007 kl: 15:10:06 »
jeg syntes det er rigitg fedt at have SOS forsikring på øsen igennem europa - så risikerer man ikke at stå et sted hvis bilen bryder sammen - ved længere tids reperationer (over 3 dage) får du en tilsvarende erstatningsbil - hvilket så bliver en t5'er - sweeeeeet

vi kører normalt igennem kassel ved dagstimerne. den skal bare have fuld hammer ned af bakkerne, så taber den ikke alt for meget fart op bagefter - og kom for gudsskyld ikke til at køre bag en lastvogn

carsten

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Rejse forberedelse + ringen ved kørsel i 4. 5. gear?
« Svar #4 Dato: 03. Juni 2007 kl: 15:27:02 »
Citat fra: "Carsten"
jeg syntes det er rigitg fedt at have SOS forsikring på øsen igennem europa - så risikerer man ikke at stå et sted hvis bilen bryder sammen - ved længere tids reperationer (over 3 dage) får du en tilsvarende erstatningsbil - hvilket så bliver en t5'er - sweeeeeet

vi kører normalt igennem kassel ved dagstimerne. den skal bare have fuld hammer ned af bakkerne, så taber den ikke alt for meget fart op bagefter - og kom for gudsskyld ikke til at køre bag en lastvogn

carsten


den med SOS er lidt usikker! Jeg havde mit postyr med dem da jeg kørte i stykker i Østrig. De skulle først kontakte mit forsikringsselskab om de ville betale for at få bilen hjem. De mente at når den er sytten år gammel ville det være billigere at betale mig pengene, men da jeg fortalte at min whitestar stod i det som ligner 75.000, bliv de mere medgørelige! Bare rolig man kommer altid hjem. Og den med at man bare får en T5 er også usikker, den får man kun hvis den er ledig hos udlejningsselskaberne. Jeg fin en Opel astra stationcar til 5 personer med opparkning...???? heldigvis var der plads i en anden bil!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Rejse forberedelse + ringen ved kørsel i 4. 5. gear?
« Svar #5 Dato: 03. Juni 2007 kl: 19:38:22 »
Gearkassen lader du sidde hvor den er...

Olien du skal bruge er af denne type: http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=180159
Eller anden af GL-4 type...

Se evt. en beskrivelse af forløbet her: http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=23344
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Rejse forberedelse + ringen ved kørsel i 4. 5. gear?
« Svar #6 Dato: 03. Juni 2007 kl: 20:34:40 »
Tror næsten jeg kan gætte det men alligevel...
Was ist dobbelt udkobling??
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Rejse forberedelse + ringen ved kørsel i 4. 5. gear?
« Svar #7 Dato: 03. Juni 2007 kl: 22:40:37 »
Traktorer op til midt 70 erne skulle også have dobbelt udkobling hvis det siger dig noget :lol:
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!