Forfatter Emne: Så er det endlige ord sagt :(  (Læst 6973 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #30 Dato: 07. Juni 2007 kl: 13:07:14 »
Kompressionen er vel kort fortalt, tætte stempelringe og lukkede ventiler.
Ja og så er gløderør og dysers montering vel også lidt interresant, og så kan topstykket være revnet, men så er der vel andre symptomer.

Skriv dog og spørg Jarl om han vil/kan/har tid til at bygge den op som en ny motor. Han kan hurtigt overskue hvad der er HOT og NOT. Det vil jo være dumt at skifte bunden, hvis det viser sig at der er andre dele der ikke er bevaringsværdige.

Hvis du har søgt, og læst herinde på fora, ved du at der er en verden til forskel på en ny motor, og en udkneppet genbrugsmotor, med flere renoveringer bag sig.

Kan du nå at få revet motoren ud inden næste Fredag, tager jeg den gerne med over til ham, altså forudsat i har en aftale. Og den er lidt ren.

Får du nu købt dig en OJ, så er der jo prygl med knastaksler hvis du kører uden oliekøler, og tæver den rundt som en gammel 1 Liters Fiat Pande. Så ar du advaret, og der er spioner alle vegne.

Kurt

PS hvor var det de 10.000 Km gik henad.
Kurt - 25115788

Crapz

  • Gæst
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #31 Dato: 07. Juni 2007 kl: 14:52:22 »
vi skal igemmen det meste af  EU :D

har lige skrevet til jarl, så må vi se hva han siger :D

Men mangler jo stadig nogen til at hjælpe med at få den ud :D

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #32 Dato: 07. Juni 2007 kl: 18:32:29 »
Hvis du finder ud af noget, vil jeg da gerne med som praktisk gris , men jeg har aldrig prøvet at skifte motor før, så du må prøve at få fat i nogle kyndige også.     Men rent logisk, vil jeg mene du er nød til at pille alt af. Før du kan danne dig et over blik over, hvor meget der skal skiftes, og bestille hjem. Det tager jo også mindst en uge, hvis reservedelene skal sendes langt.

Så regn med hvis du starter adskillelsen en lørdag, kan du nok først køre igen søndag 14 dage efter.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Crapz

  • Gæst
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #33 Dato: 07. Juni 2007 kl: 19:18:49 »
det lyder da kanon Potte

der ligger en besked til dig xploader :D

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #34 Dato: 07. Juni 2007 kl: 21:03:45 »
nu er det ikke lige verdens største sag at rykke en motor ud, jeg har gjort det alene på ca. 3 timer.

af med:
stelkabel
dieselslanger
vandslanger
speederkabel og koldstarterkabel
indsugningslangen
starteren

derefter:
drænolien
bind gearkassen på
fjerne bolte mellem klokke og motorblok
løft blokken med en kran
ryk boltene gennem motorophængene ud

sænk kranen, og det er det.........
Mvh. Casper

Crapz

  • Gæst
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #35 Dato: 07. Juni 2007 kl: 21:09:13 »
okay 3 timer det er sku cool :P

hvis du kommer laver vi sku en foto guide og ligger her  ind  hehe :D

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #36 Dato: 07. Juni 2007 kl: 21:19:51 »
ja ja men jeg var også alene om det, er man et par stykker der ved hvad der skal gøres er man under en time.

Jeg kører bare rundt i en træt jx´er for tiden _uden_ starter (giver lidt udfordringer......) og er ved at bygge en ny aaz motor op fra bunden, så jeg kan desværre ikke tilbyde at hjælpe med at rykke din gamle motor ud.
Mvh. Casper

Crapz

  • Gæst
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #37 Dato: 07. Juni 2007 kl: 21:31:02 »
hehe det lyder som en masse sjovet casper hehe  :P

Kkrogsgaard

  • Gæst
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #38 Dato: 07. Juni 2007 kl: 21:34:37 »
Det er ikke sindsygt besværligt at skifte motor, hvis man har allieret sig med nogen der ved noget om det.  
Jeg gjorde det sammen med DT63 og jeg har aldrig prøvet det før.
Det tager lidt længere tid at ligge den i end at pille den ud.

Casper, hvis du mangler en starter har jeg en du må få, den skal vist lige smøres lidt, men du kan få den gratis.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #39 Dato: 07. Juni 2007 kl: 22:48:41 »
jeg har lige fået renoveret en starter........

så stod jeg der med hvad der lignede en funklende ny starter, åbnede motorrummet, og fandt ud af de to bolte der holder den er rystet af et sted på motorvejen(var lige sat på med fingerne for at jeg ikke skulle miste dem)....... så blev jeg lidt træt.....

Så imorgen går jeg endnu en dag med træktov i møde  :(

Er der nogen der kender dimentionen på boltene ? jeg gætter på M12x90 eller noget i den stil ?
Mvh. Casper

Kkrogsgaard

  • Gæst
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #40 Dato: 07. Juni 2007 kl: 22:54:29 »
Jeg mener de er noget længere end 90 mm måske nærmere 130 mm.

Det er da halvfarligt med to bolte på motorvejen!!! :-|

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #41 Dato: 08. Juni 2007 kl: 08:01:09 »
HVIS jeg var dig ville jeg købe en KOMPLET motor, dvs med ALLES montiert, generator, vandpumpe, svinghjul, kobling vand/oliesystem mm. mm. Står man med en komplet motor er det altså ikke "rocket science" at hive den gamle ud og lægge den nye i. (mekanikere kan jo finde ud af det, så hvor svært kan det være).....(undskyld jeg kunne ikke lade være  :lol:  :lol:  :lol: )
 
Men står du med en "råblok" og skal have flyttet alle dele fra den gamle til den nye kan det godt tage lidt tid. (ting skal renses, skruer sidder fast, noget skal skiftes og inden du er færdig med at gøre den nye klar, har du glemt hvor de enkelte slanger og ledninger sad fast.

SÅ komplet motor ved siden af og vips ud med den gamle og vips ind med den nye, det er opnåeligt på en dag, og det er det nemmere at finde hjælpere til, da man således ikke engagerer sig i et 14+X dages projekt, men i en hurtig lille service på en lørdag i hyggeligt T3-vennelag,.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Kkrogsgaard

  • Gæst
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #42 Dato: 08. Juni 2007 kl: 08:14:22 »
Jeg vil give Dokajønne ret, samtidig står du tilbage med en motor, du enten kan renovere eller sælge i stumper og på den måde hente lidt penge hjem på.

Så det forslag ville jeg vælge hvis jeg havde et budget som dit.

Crapz

  • Gæst
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #43 Dato: 08. Juni 2007 kl: 09:20:16 »
okay gutter Jarl har ikke tid til at lave det hele, men jeg kan købe det her af ham


Blok
Tvangshoning til største overstørrelse (77,51 mm = 1631 ccm)
Nye stempler originale Kolbenschmidt
Nye Kolbenschmidt lejer alle vegne
12.9 bolte i takthjul og hovedlejeoverfald
Nye shimmerringe ved alle akselgennemføringer
Nye pakninger ved akselflanger
Gennemskylning af alle oliekanaler

Pris: 4500.

ville det bedste så være at købe det her set med?

Der kan evt. monteres renoveret top uden revner overhovedet med nye ventilstyr, slebne ventiler, nye ventilkapper, justerede ventiler, ny shimmerring og ny toppakning for 2,5K

og kan nogen hjælpe mig med at moterer det hele inden den 07-07-07 ??

jeg TROR ikke de andre dele fejler noget i den motor...

Claus N.

  • Gæst
Så er det endlige ord sagt :(
« Svar #44 Dato: 08. Juni 2007 kl: 09:27:28 »
Det ville nok være det letteste og det hurtigste for dig, så lige brug en dag på at skifte hele møgeriet, så er du jo kørende igen.
Hmm.... 07-07-07.... Skal du til sensation white??
 :D