Forfatter Emne: hvad er det for en motor  (Læst 1368 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

mhovgaard

  • Gæst
hvad er det for en motor
« Dato: 25. August 2012 kl: 14:32:44 »
jeg har købt en t3 bus fra 81. Manden jeg købte den af fortalte at det er en DJ motor der er lagt iden. Efter jeg så har været ved at kigge på nogle dele på vw shoppen er jeg kommet i tvivl om det virkelig er en DJ. Grunden til det er simpelthen at det luftfilter der står skal passe til en dj ikke passer til min. Det er rundt og det der sidder i min bus er firkantet. Håber nogle kan hjælpe mig så jeg ikke får fat i de forkerte dele

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
hvad er det for en motor
« Svar #1 Dato: 25. August 2012 kl: 15:41:01 »
Billeder af din motor ville hjælpe..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

mhovgaard

  • Gæst
hvad er det for en motor
« Svar #2 Dato: 25. August 2012 kl: 15:52:12 »
Jeg er ikke så skarp til det med billeder og computer. Er det muligt at jeg kan sende en sms eller mail til dig med et par billeder?

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
hvad er det for en motor
« Svar #3 Dato: 25. August 2012 kl: 16:05:12 »
Förmodligen sitter det en 2.0 injection dom har firkantiga luftfilter för 1981 var alla T3 luftkylda ikke vattenkylda som DJ motoren är om inte herr Hinze har bygt om denna som han gjorde med twinslidern :lol:
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

mhovgaard

  • Gæst
hvad er det for en motor
« Svar #4 Dato: 25. August 2012 kl: 18:02:47 »
Det er med karburator

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
hvad er det for en motor
« Svar #5 Dato: 25. August 2012 kl: 18:03:53 »
Det er en ombygget DJ med karburator fra en DG. Ikke så underligt, at stumper til DJ ikke lige passer der.
Din motor BURDE køre med indsprøjtning....

mhovgaard

  • Gæst
hvad er det for en motor
« Svar #6 Dato: 25. August 2012 kl: 18:54:30 »
Kan men sætte  indsprøjtning på igen? Er det bare en indsprøjtning karburator der skal sættes på eller hva

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
hvad er det for en motor
« Svar #7 Dato: 25. August 2012 kl: 19:46:26 »
man kan selvfølgelig godt sætte sprøjt på igen, men du skal have fat i ledningsnet, benzinpumpe/filter, komplet sprøjt. Hvis motoren køre fint, er det måske ikke "besværet" værd.

mhovgaard

  • Gæst
hvad er det for en motor
« Svar #8 Dato: 26. August 2012 kl: 08:56:11 »
Motoren køre rigtig godt, den spilder som en mis. Jeg undrer mig bare over at man laver en indsprøjtning om til karbu. Det hænger ikke rigtig sammen i mig  verden
. Der har sikker været en årsag og den kunne være rar at kende.
Citat fra: "Hinze"
man kan selvfølgelig godt sætte sprøjt på igen, men du skal have fat i ledningsnet, benzinpumpe/filter, komplet sprøjt. Hvis motoren køre fint, er det måske ikke "besværet" værd.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
hvad er det for en motor
« Svar #9 Dato: 26. August 2012 kl: 09:04:46 »
det gør man fordi man ikke gider at rode med alt det ledning, og fordi man får lidt mere power, men den ligner stadig en DG
jeg har selv haft et par stykker af dem, og har været rigtig glad for dem
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
hvad er det for en motor
« Svar #10 Dato: 26. August 2012 kl: 09:12:11 »
Citat fra: "mhovgaard"
Motoren køre rigtig godt, den spilder som en mis. Jeg undrer mig bare over at man laver en indsprøjtning om til karbu. Det hænger ikke rigtig sammen i mig  verden
. Der har sikker været en årsag og den kunne være rar at kende.
Citat fra: "Hinze"
man kan selvfølgelig godt sætte sprøjt på igen, men du skal have fat i ledningsnet, benzinpumpe/filter, komplet sprøjt. Hvis motoren køre fint, er det måske ikke "besværet" værd.


Din T3 er fra 81; den gang var DJ ikke "opfundet"; dvs din er tænkelig født som luftkølet eller diesel. Det er klart lettere at smide en karburator med mekanisk benzinpumpe på og som Bos1 nævner undgå ledningerne/ombygning.
Jeg har selv kørt med sådan et setup med stor tilfredshed.