T3 Fora.. > Mekanisk

ventil justering

(1/2) > >>

mhovgaard:
Karburator  nogen fortælle hvad spillerummet skal være på hhv udstødning og indsugningsventiler på er dj motor?

TONY:
Der skal absolut ingen spillerum være. Justérskruerne skal skrues stramt til med fingrene, og derefter skrues ca 1 omgang ind.
Der er lidt delte meninger om det, nogen mener ½ omgang, andre mener helt op til 2 omgange, jeg har det selv bedst med 1 omgang.

Du skal naturligvis sørge for at du kun indstiller når stemplet er i kompressionstop.

Tony

mhovgaard:

--- Citat fra: TONY ---Der skal absolut ingen spillerum være. Justérskruerne skal skrues stramt til med fingrene, og derefter skrues ca 1 omgang ind.
Der er lidt delte meninger om det, nogen mener ½ omgang, andre mener helt op til 2 omgange, jeg har det selv bedst med 1 omgang.

Du skal naturligvis sørge for at du kun indstiller når stemplet er i kompressionstop.


Nå for søren. Jeg troede der skulle være 0, et eller andet. Der kan man bare se
--- Afslutning på citat ---

pep84df:
Hej TONY!

Hvad mener du med "har det bedst med 1 omgang", går motoren bedre, eller mere lydsvagt, eller hvad er vi ude i?

Jeg har altid benyttet 2 omgange, men det er da ikke sikkert at det er optimalt!

Vil gerne høre mere om dine erfaringer!

Mvh PETER

TONY:

--- Citat fra: "pep84df" ---Hej TONY!

Hvad mener du med "har det bedst med 1 omgang", går motoren bedre, eller mere lydsvagt, eller hvad er vi ude i?

Jeg har altid benyttet 2 omgange, men det er da ikke sikkert at det er optimalt!

Vil gerne høre mere om dine erfaringer!

Mvh PETER
--- Afslutning på citat ---


Jeg har ikke de store erfaringer endnu, men lægger mig ca midtvejs i de forskellige meninger der er om det.
Med en omgang lyder motoren fint, begynder den at tikke efter kort tid prøver jeg med lidt mere.  :wink:

Tony

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version