Forfatter Emne: ABS versus 1Z  (Læst 11664 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
ABS versus 1Z
« Svar #30 Dato: 24. Marts 2013 kl: 14:12:55 »
Citat fra: "Aakerman" post=96561
Tak for svar Jønne, det vil jeg prøve at arbejde med :)  Ikke at jeg tror at "Guldklumps motoren" skal skiftes nu, men det er jo klart, at når den skal være en daily driver, og "terræn skæggert" skal muligheder sonderes (jeg er ombord hos en der hedder Bernd Jaeger i Tyskland som har  nogle bud/løsninger).

Når det er sagt, skal jeg jo lige lære den at kende, for jeg har jo slet ikke set den endnu :cheer: , endsige rørt ved den.

Bedste hilsner

Bent


Jeg kører dagligt i guldklumpen, (Også markkørsel og den har ingen varme problemer) Pumpen/dyser/gløderør/trandrem/strammerhjul alt er ok.Og den kører rigtigt godt det ville værer synd og skifte en så god motor

NB. Guldklumpen triller til Pava i morgen formiddag kl 10
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
ABS versus 1Z
« Svar #31 Dato: 24. Marts 2013 kl: 20:14:09 »
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=96574
Hold nu op med at slå de kære JXere ihjel før de dør af sig selv. Der skal så lidt til for at en JX er holdbar.

 Mvh Jønne Ukendt



Citat fra: "FrankBinau" post=96579


Jeg kører dagligt i guldklumpen, (Også markkørsel og den har ingen varme problemer) Pumpen/dyser/gløderør/trandrem/strammerhjul alt er ok.Og den kører rigtigt godt det ville værer synd og skifte en så god motor


Det er jo ikke det tråden handler om, så stik i bare piben ind...... :sick:

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
ABS versus 1Z
« Svar #32 Dato: 26. Marts 2013 kl: 20:23:56 »
det bliver en tdi i Karaten  ;)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
ABS versus 1Z
« Svar #33 Dato: 26. Marts 2013 kl: 20:55:42 »
Vægtafgift og straf for manglende partikelfilter: Kr. 13640,- Du udviser stort samfundssind, Hinze ;-) Måske bliver der alligevel råd til, at lærerne forbereder sig...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
ABS versus 1Z
« Svar #34 Dato: 26. Marts 2013 kl: 20:59:14 »
den er stadigvæk under de 1500kg uanset hvad lærerne "gider".
Det er vel den eneste faggruppe, der har 70% kontinuer hjemmearbejdsplads  :ohmy:

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
ABS versus 1Z
« Svar #35 Dato: 26. Marts 2013 kl: 21:02:07 »
denne tdi er bestykket med jx manifolder og turbo og almindelige jx motorophæng, yderst spændende synes jeg.

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
ABS versus 1Z
« Svar #36 Dato: 26. Marts 2013 kl: 21:33:22 »
Hej Hinze.

Det synes jeg lyder meget spændende! Jeg er kraftigt begyndt at overveje et tilsvarende setup i min syncro. Kommer der en byggetråd eller kan man købe sig til nogen informationer ang. ombygningen?

Mattias

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
ABS versus 1Z
« Svar #37 Dato: 27. Marts 2013 kl: 06:41:47 »
Citat fra: "chewie" post=96727
Hej Hinze.

Det synes jeg lyder meget spændende! Jeg er kraftigt begyndt at overveje et tilsvarende setup i min syncro. Kommer der en byggetråd eller kan man købe sig til nogen informationer ang. ombygningen?

Mattias


Tror såmænd ikke det koster noget at kikke her i tråden. Den vist sådan nogenlunde færdig bygget. Jeg har i hvert fald prøvekørt den i en T3.

Offline sørenh

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
ABS versus 1Z
« Svar #38 Dato: 27. Marts 2013 kl: 14:12:34 »
Det lyder rigtig spændende, hva med pumpen og speeder mekanisk eller elektronisk styring ?
tlf. 26881556

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
ABS versus 1Z
« Svar #39 Dato: 27. Marts 2013 kl: 14:18:15 »
Citat fra: "sørenh" post=96750
Det lyder rigtig spændende, hva med pumpen og speeder mekanisk eller elektronisk styring ?


elektrisk

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
ABS versus 1Z
« Svar #40 Dato: 27. Marts 2013 kl: 21:14:17 »
Citat fra: "Hinze" post=96737
Citat fra: "chewie" post=96727
Hej Hinze.

Det synes jeg lyder meget spændende! Jeg er kraftigt begyndt at overveje et tilsvarende setup i min syncro. Kommer der en byggetråd eller kan man købe sig til nogen informationer ang. ombygningen?

Mattias


Tror såmænd ikke det koster noget at kikke her i tråden. Den vist sådan nogenlunde færdig bygget. Jeg har i hvert fald prøvekørt den i en T3.


Nå på den måde...
Ved du hvordan man undgår problemer med fejlkoder ved brug af JX turbo. Holger snakkede noget om en magnetventil...?