Forfatter Emne: Volkejeep`ns tilbagekomst  (Læst 19025 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Dato: 03. April 2013 kl: 18:14:56 »
Nårh...

"Volkejeep`n" har sig en svær genfødsel. dvs. Volkefar er på overarbejde.

der er kommet en "ny" starter i, slavecylinger, benzinpumpe, og rotor.

Motoren tørner og lyder sund, men der kommer ikke så meget som et prut.?????

Der kommer masser af benzin op til fordeleren ovenpå sprøjtet, men så holder legen også i den afdeling. Tændrørene er tørre....???

Der kan heller ikke produceres gnist så hvis der var noget benzin i cylinderen skulle det selvantænde.

Og nu har jeg kastet håndklædet i ringen. Jeg aner ikke mine levende råd. Jeg ved jo for fanden heller ikke særligt meget om min bil, men jeg må jo lære det.

Er der èn klog herre der kan ringe til mig og lige fortælle hvad der sker så jeg kan få hende hjem til fyn.......Jeg må meget gerne ringes til.

Jeg skal hjem i morgen. Og jeg håber sgu godt nok det bliver ved egen kraft. Det ville være et solidt hak i tuden at køre med dsb eller på autotrailer.

Kom så mister magic!!
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #1 Dato: 03. April 2013 kl: 18:26:54 »
Hva' motor er det nu lige det er? En DJ?
Ikke at jeg har forstand på WBX, men hva' styrer brændstofmængden på den, er der noget styreboks og noget dyseværk, så kunne det måske være manglende spænding til styreboksen...
Det kunne også forklare de "døde" tændrør...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #2 Dato: 03. April 2013 kl: 18:31:54 »
Det lyder egentlig ret logisk. Det er nok noget signal der mangler. Men hvordan tjekker jeg strøm på styreboxen. Ja det er en DJ
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #3 Dato: 03. April 2013 kl: 18:34:02 »
Hvis det er en DJ, så tjek at der er 12v på pin 13 på styreboksen, når der er tænding på bilen.
Hvad med pumpen, kører den lidt når du sætter tænding på?
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #4 Dato: 03. April 2013 kl: 18:34:42 »
Og her har du et komplet diagram...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #5 Dato: 03. April 2013 kl: 18:52:07 »
Var lige ude igen. Skiftede styreboks... eller satte en anden til som jeg ved virker. Intet....

Benzinpumpen kører sine obligatoriske 2 gange og tomgangspumpen zummer lystigt.... Så noget kommer frem at signal..
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #6 Dato: 03. April 2013 kl: 19:03:32 »
Har du testet at der er 12v på pin 13, med tænding på?
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #7 Dato: 03. April 2013 kl: 19:11:22 »
Målt med start fra "bunden" modsat hvor ledningen går ind, så er 12,8 volt på nr 5 og 10,8 på den øverste, nr 13...
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #8 Dato: 03. April 2013 kl: 20:13:00 »
Hmmm...Tag diagrammet med i hånden, sammen med et multimeter, og mål at alle stikforbindelser havner rette sted...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #9 Dato: 03. April 2013 kl: 22:13:38 »
start med at måle spændingen på batteriet når du tørner starteren, under 12,5v så fucker electronikken :0) hiv rotor dæksel af og se om kulstiften sidder der stadig lige midt i låget på indersiden, gør den det så tag kabel fra tændspole af og lig den til stel få en makker til at sætte tænding på så skal den slå en kraftig gnist til stel... er alt ovenstående iorden så prøver vi igen, med alle forslagene om at måle, stel punktet på a stolpen kan osse lave ravage hvis den er rådden der hvor den er skruet i og det sker når antennefod er revnet.
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #10 Dato: 04. April 2013 kl: 18:03:22 »
så kørt det gamle lort i åen da jeg ik ka lave den så velkommen til en lille polo med trailer og fast monteret håndsving

Undskyld. Jeg hedder pilfinger og er westjyyyj.... æ håndsving er min ejn opfindels.... HUMPREY!!!
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

bfb

  • Gæst
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #11 Dato: 04. April 2013 kl: 19:11:56 »
Hvordan kunne du køre den i en å hvis den ikke kunne starte ??

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #12 Dato: 04. April 2013 kl: 20:31:55 »
Så nu er jeg hjemme igen. Uden "Volkejeep`n" .


Jeg har vist lige slået et brød op dèr. Dels med at lave bil, dels med at styre æ westjyy.....

Nåh. Jeg har mistanke om at der er en torsk der ikke har monteret motoren rigtigt. Kan i søde DJ ejere derude ikke være elskværdige at smide billeder op af jeres motorrum. Så kan jeg lige lave fjelsøgning imellem slanger og ledninger. Jeg tror det er en fejl fyrre, som ikke kræver polsøger for at finde. UMPF!!

Ja man lærer så længe man lever :-)

NB: Al drilleri, flabede kommentarer og andet af den skuffe, vil blive overflyttet til den kommende tråd om Humpreys hjemmefusk og håndsving!!
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #13 Dato: 04. April 2013 kl: 20:41:03 »
Her er et billede af Dolph's motorrum.

Jeg havde tidligere et h....... bøvl med en DJ motor. Målte og skiftede stort set alt. Til sidst viste det sig at være stelforbindelsen, som sidder på venstre side i motorrummet.
Har også oplevet at dårlige tændkabler kan give lignende problemer. Jeg ohmede dem endda igennem, og værdierne var inden for grænserne.

Har du prøvet at koble tomgangsregulatoren i venstre side af motorrummet fra?

Pøj med det.


Mattias

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Volkejeep`ns tilbagekomst
« Svar #14 Dato: 04. April 2013 kl: 21:12:37 »
Wåååhhhååww piiift!!

Ej altså, du havde jo ikke behøvet at polere motorrummet op for mig.  :-) hæh... "savle"

Det er et godt og brugbart billede. Men kan du ikke lige forklare for en novice det med tomgangsregulatoren.

Tænker at jeg hellere må underspille mine evner i dèn grad.... Oijh ha!
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688