Forfatter Emne: Utilregnelig og starter måske.... eller T3 \"PMS\"..  (Læst 1859 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Utilregnelig og starter måske.... eller T3 \"PMS\"..
« Dato: 18. Maj 2013 kl: 19:35:32 »
Hej Gutter.

"Volkejeep`n" har sig sin egen vilje. Hun starter kun når det passer hende. Det er lidt tilfædigt om hun gider tørne startmotoren, når jeg drejer nøglen. Det er altid spændende når vi har holdt stille om hun så gider starte. Starteren er nyligt skiftet og er vældig. Men det er stadig ustabilt og usikkert om mit starterrelæ slår starteren i gang.  Den form for pms har hun haft tidligere....

Er det kul i starteren og hvordan så?

Er det bundstykket. Well så må jeg skifte det.

Stel skulle være i orden og der er også nyt startbatteri. Der ER masser af strøm!

Nogle gange skal hun ha motoren tørnet i 4 gaer og puff puff. Andre gange falder hun til patten. Men der er ingen mønster i hendes pjank!

Er fristet til at kalde min "Volkejeep" for en gammel lor.. hmm hmm hmm .... SGU!

Jeg er meget åben for muligheder.
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Utilregnelig og starter måske.... eller T3 \"PMS\"..
« Svar #1 Dato: 18. Maj 2013 kl: 21:22:22 »
Prøv at tjek ledningen som sidder på startrelæ - den tynde som sidder med et spadestik. Jeg har haft en bil hvor det spadestik var mørt, så den opførte sig sporadisk.

Ellers ville jeg sige bundstykke i tændingslåsen - og det kan testes uden at skille hele ratstammen ad ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline sørenh

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Utilregnelig og starter måske.... eller T3 \"PMS\"..
« Svar #2 Dato: 19. Maj 2013 kl: 00:00:10 »
Jeg har flere gange haft bøvl med plusforbindelserne monteret på selve starteren, den ene gang havde 2 af dem nærmest svejset sig sammen, er det en helt ny starter du har monteret, hvis ikke har jeg også været ude for at ledningen fra relæet så fin ud, men var helt mør, så den blev ustabil.
tlf. 26881556

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Utilregnelig og starter måske.... eller T3 \"PMS\"..
« Svar #3 Dato: 19. Maj 2013 kl: 00:35:51 »
det lyder som dit bundstykke, men tjeck lige om den starter uden problemmer med en løs ledning mellem kl.50 på starteren og batteri plus.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Utilregnelig og starter måske.... eller T3 \"PMS\"..
« Svar #4 Dato: 19. Maj 2013 kl: 19:02:02 »
En prøvelampe mellem stel og den tynde ledning på starteren. En makker til, at dreje nøglen en otte - ti gange mens du kigger efter, at der kommer lys i prøvelampen HVER gang. Så pudser du brillerne og tager et kritisk blik på kabelskoen: Den er som ny og ledningen er solidt fastgjort ? Så smører du med lidt kobberfedt og skubber den på plads.
Den klemmer selvfølgelig fast om " spaden " så der er 100 % konstant forbindelse ?

Eller den er rødbrun af rust med et grønt lag ir, halvvejs tæret væk og ledningen kan trækkes ud efter lyst, og skubbes tilbage - uden hensyn til manglende kobbertråd etc. ?
Så bør du spørge dig selv: Dennis, skulle du ikke ofre 2,50 kr nu og slippe for yderligere bøvl ?  MÅSKE endda 5 kr hvis de sidste 10 cm af ledningen skal fornys med lodning, krympeflex og hele molevitten ?!  Kobberfedt / silikonefedt i samlingen og så starter den pludselig HVER gang.   :woohoo:

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Utilregnelig og starter måske.... eller T3 \"PMS\"..
« Svar #5 Dato: 19. Maj 2013 kl: 21:04:28 »
Hvis starter relæet klikker når du drejer nøglen er det mangel på spænding/strøm til starteren eller en død starter.

Hvis den klikker en gang i mellem ville jeg også tjekke styreledningen fra tændingen. Som det foreslåes, give en plus på start relæ og se hvad den så gør.

Offline t3brian

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 271
    • Vis profil
Utilregnelig og starter måske.... eller T3 \"PMS\"..
« Svar #6 Dato: 19. Maj 2013 kl: 21:18:21 »
Har også haft de problemer, efter mange starter, bundstyk og div. ledninger så fine ud osv, Til sidst lavede jeg en ledning dirakte fra - på batteriet og til den ene bolt på starteren samme tykkelse som + ledningen til starteren. og en ny stel fra gearkasse til karosseri og har ikke haft nogen problemer siden  :)

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Utilregnelig og starter måske.... eller T3 \"PMS\"..
« Svar #7 Dato: 19. Maj 2013 kl: 21:39:28 »
@Dennis, læs det sidste af tråden "Mangler stempel til JX/JR"
Der er skrevet om mine problemer og løsning af startvrøvl.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Utilregnelig og starter måske.... eller T3 \"PMS\"..
« Svar #8 Dato: 20. Maj 2013 kl: 22:46:16 »
Gutter.
I er en altid motiverende flok.

Har været på tur med sønnerne. Heldigvis ....... regnede det og alt var drivvådt og dermed strømførende da den absolut selv skulle starte og forlade stranden..... satsning. ja! eller nødvendig motivation... hæhæ med 4 drenge der gerne vil videre. Men alt gik vel og vi er nu tilbage ved hverdagen.

5 kr. bliver spenderet og makker hyret i morgen. Og så er det atter under "Volkejeep`n" ..... sagde jeg hverdag?? :-)

Håber i har haft en dejlig pinse :-)
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688