Forfatter Emne: R4 nu med opstart (AAC 2,0 fra 1995)  (Læst 18756 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #15 Dato: 16. Juni 2013 kl: 16:16:33 »
Citat fra: "jensjakob" post=100274
Tjek også at tænding står korrekt.

Der er et stort og aktivt T4 forum her:
http://www.vwt4forum.co.uk/forumdisplay.php?f=146

Spændende at T4 motorer passer - dvs de 5 benede T4 diesel også kunne passe i?


Ja da, T4 5 cyl. passer lige på vha. SA klokke. B)
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #16 Dato: 16. Juni 2013 kl: 16:24:27 »
AAC fra T4 er en EA827blok, så det er næsten plug & play i en T3 :blink:

Mht. motorsyringsenhed: VW nr. er 044 906 022 R,  1995

vh John
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #17 Dato: 16. Juni 2013 kl: 23:34:59 »
Har du vacumslangerne fra manifold til motorstyring hh indsprøjtning, som beskrvet i denne tråd?
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=78836&highlight=litre+petrol+timing
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #18 Dato: 17. Juni 2013 kl: 06:52:14 »
Hej Jens Jakob
Tak for endnu flere og præcise links  :)
Har bestilt kabler til OCD udlæsning  B)
Jeg vil kontrollere luftslangerne, og især dette "Looking on the Net it's been suggested that the ECM earth / ground may be poor "

bedste hilsner John
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #19 Dato: 17. Juni 2013 kl: 19:19:23 »
nu er det ikke sådan at du har skiftet tandrem og i den forbindelse flyttet på tændingstidspunktet?

jeg kender ik din motor, men på en 1,8 kan man nemt komme til at ændre på tændingstidspunktet ved tandremsskift, hvis hjulet til mellemakslen ik er mærket godt op..
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #20 Dato: 17. Juni 2013 kl: 23:15:35 »
Du må kunne se om tændrørene bliver " våde " efter gentagne startforsøg ? I så fald får den benzin ind. En anden ting er, om pumpen leverer det korrekte tryk ?
Gnisten bør komme jævnt ved startforsøg. Hvis det er noget uregelmæssigt må der være en årsag til dette: For lav spænding, en manglende stelforbindelse specielt ved hall giver / strømfordeleren,  højspændings kabler    (tændkabler ) ikke presset korrekt i - specielt ved tændspolen kan give en forrykket tænding.  Muligheder er der nok af.....

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #21 Dato: 18. Juni 2013 kl: 09:32:00 »
Tak for jeres gode forslag  :)

Dagens første øvelse vil være en minutiøs gennemgang af diagram og alle ledninger/kontakter!
Derefter er der en række punkter at tage fat på ud fra jeres forslag :-)

 vh John
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #22 Dato: 18. Juni 2013 kl: 21:24:40 »
Hvis det er den grå/hvide ledning som er K-LINE i OBD'en, så er det så vidt jeg kan se pin 32 på ECU.
Men tjek hellere 3 gange extra
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #23 Dato: 18. Juni 2013 kl: 21:50:59 »
OBD er samme ledning som trylleprintet sidder på ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #24 Dato: 18. Juni 2013 kl: 23:04:12 »
Hej Morten
Stemmer, Pin 32 er der vist nok check på :)
Fortsætter i morgen

vh John
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #25 Dato: 19. Juni 2013 kl: 18:35:36 »
lidt nye observationer:

1) ledning fra tændspole til midt i strømfordeler holdt nær stel: kun gnist når nøgle drejes, og i enkelte tilfælde også når nøgle slukkes!!
Ingen gnist mens starter går!. Har derefter forsøgt at sikre stel til bund af strømfordeler/hallgiver men det ændrede intet.

2) ved tilførsel af startgas har vi hørt få plut en enkelt gang da starter blev slukket  :(

vh John
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #26 Dato: 19. Juni 2013 kl: 23:20:41 »
1. Hvor meget spænding er der på batteriet - er det fuldt ladet?
Belært af erfaring ved jeg at motorstyring er h y s t e r i s k med spænding
2. Hvordan er stelforbindelser?
3. Er stik til hallsensor rene og fyldt med siliconefedt?`
4. Har du prøvet med en anden tændspole?
5. Står tænding (og tandrem) korrekt?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #27 Dato: 19. Juni 2013 kl: 23:51:34 »
Citat fra: "svalen" post=100419
lidt nye observationer:

1) ledning fra tændspole til midt i strømfordeler holdt nær stel: kun gnist når nøgle drejes, og i enkelte tilfælde også når nøgle slukkes!!
Ingen gnist mens starter går!. Har derefter forsøgt at sikre stel til bund af strømfordeler/hallgiver men det ændrede intet.

2) ved tilførsel af startgas har vi hørt få plut en enkelt gang da starter blev slukket  :(

vh John


de 2 ting du nævner her tyder meget på at du har et defekt bundstykke, det koster 50-100kr,
jeg har skiftet i hvertfald 3 bundstykker hvor fejlen var som du beskriver, du kan jo måle om om kl.15(tændings plus) forsvinder i det du drejer nøglen mod start, men noget tyder på at den gør.

alternativt, kan du sætte bilenmed tænding på, og tørne starten med en ledning direkte mellem kl.50 på starteren og batteri plus.
da jeg gætter på at både tændspole og benzinpumpe får strøm mens der er tænding på!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #28 Dato: 22. Juni 2013 kl: 05:44:05 »
lidt nyt::

Så er der styr på signaler fra bundstykke :-)

Der er nu sikker og stabil gnist når nøglen drejes
Desværre åbner indsprøjtningsdyser ikke :(
Motoren plutter ok med startgas

vh John
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #29 Dato: 22. Juni 2013 kl: 11:50:17 »
er der styr på tandrems timing og tændingstidspunkt?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D