Forfatter Emne: R4 nu med opstart (AAC 2,0 fra 1995)  (Læst 18755 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
R4 opstart (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #75 Dato: 27. Juni 2013 kl: 23:49:39 »
Hej  JensJakob
God idé med den engelske side, jeg skal dog til Rømø i weekenden, men skal nok følge med igen på søndag :-)
(Den aktive kuldims indgår også men det er ikke en vacuumslange så vidt jeg ved; men den har jeg styr på)

tak for dagens indspark :-)

vh John
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
R4 , nu med opstart :-)(AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #76 Dato: 14. Juli 2013 kl: 19:21:49 »
Hej T3'ere

der har været lidt stille i denne tråd men nu er der liv:

AAC opstart

Efter systematisk gennemgang af ledningsnet/lodninger/stelforbindelser, kom gennembruddet da jeg begyndte at måle benzintryk med VVS-manometer. Der var benzin i slangen frem til indsprøjtningsdyser, men intet tryk!
Prøvede så med anden benzinpumpe, og herunder opdagede jeg at ledninger til benzinpumpe var byttet om!! Fejl 40!
 
Stor tak til
@JensJakob for værdifulde tips om VCSD lite, og værdifuld info om vacuumslanger!
@Blackchart for indlæg og snak på Rømø
@Verner for indlæg og opfordring til systematisk fejlsøgning på Rømøtræf. Dit forslag om VVS-manometer bragte gennembruddet!
@Holger for indlæg, samtaler og snak på Rømø
@ alle øvrige som forsøgte at bringe os tilbage på sporet.  

vh John  :cheer:
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
R4 , nu med opstart :-)(AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #77 Dato: 14. Juli 2013 kl: 23:40:29 »
Thumbs up, godt du fik den igang...

Da jeg lavede min 1. R4 ombygning lavede jeg samme fejl, den ville ikke en skid - jeg fandt så bare fejlen ved at hive fremløbet af og sætte tænding på, og da der ikke kom noget ud antog jeg at pumpen kørte den forkerte vej ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
R4 , nu med opstart :-)(AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #78 Dato: 15. Juli 2013 kl: 06:54:12 »
Super Svalen; Hvis ikke der have været en fejl40, havde vi aldrig lært så meget. Det hedder erfaring. Glæder mig til høre om den har bund momentet.

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
R4 , nu med opstart :-)(AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #79 Dato: 15. Juli 2013 kl: 08:02:33 »
Tak for opmuntrende ord  :cheer:
@BlackChart: det snedige ved den fejlmomterede pumpe: der var benzin frem til dysebro; blev overskyllet på hånden da jeg tog fremløbsslangen af; men den gav ikke nok tryk
@Hinze: der går nok et stykke tid endnu for vi er helt operationelle
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

Offline Hemdrup

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
    • Vis profil
R4 nu med opstart (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #80 Dato: 21. Juli 2013 kl: 19:41:03 »
Jeg er næsten sikker på at du mangler forsyning -klemme 15- til dine dyser,her skal monteres et arbejds relæ for sig stel får de fra styreboksen.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
R4 nu med opstart (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #81 Dato: 21. December 2013 kl: 19:52:31 »
er der nyt i den spændende konvertering?

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
R4 nu med opstart (AAC 2,0 fra 1995)
« Svar #82 Dato: 22. December 2013 kl: 07:09:34 »
Hej Kenneth
Ifht. overskriften fik vi jo med gode råd fra T3 venner liv i maskineriet og det er ikke længere AAC's manglende opstart der er problemet, projektet har været lagt på køl, trægheden ligger på min side :ohmy:
I slutningen af januar genoptages arbejdet, planen er at rulle til Italien i maj  B)

De bedste T3-hilsner fra svalerne, som efter jul ofte vil være at træffe på adressen B)
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem