Forfatter Emne: Overnatning i gulpladebil?  (Læst 11089 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline finnthor

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
  • By: Vejle
Overnatning i gulpladebil?
« Dato: 01. Juli 2013 kl: 20:00:57 »
Jeg skal et smut til Roskilde i weekenden.
Har lige været inde og læse hvad de skriver om overnatning i varebiler, her er hvad de skriver

"Kommer du  i en varevogn med madrasser bagi, vil du få adgang til caravan-camping, hvis der i bilen er fastmonteret ildslukker, og den i øvrigt fremstår som en efterligning af en autocamper, inkl. faste senge o.l."

Hvor dan ser told og skat på det der med at sove i gulpladet varebiler?


Mvh Finn T

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Overnatning i gulpladebil?
« Svar #1 Dato: 01. Juli 2013 kl: 20:33:49 »
Du må gerne sove bag i bilen, der må bare ikke være fastmonteret senge bag i bilen, så bliver told og skat sure, men sover du på en madras smidt ind bag i bilen, eller en seng der står løst bagi, er der ingen problemer.
Der går Roskildes regler så stik imod de gældende regler ved at skrive det der, men hvis du har lavet det sådan at gulvet i din T3 er hævet op i højde med selve motorrummet og smider en madras ovenpå, så kan der vist ikke være nogle problemer med told og skat, så engang en dansk T3 hvor det var lavet sådan at der over selve gulvet kunne lægges en plade så hele varerummet blev plant i bilen. det var der ingen problemer i.
Og det at have en brandslukker i varerummet på sin bil er bare alm sikekrheds udstyr, brandsslukkere kan købes hos Thansen og diverse andre steder.
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Simon L

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
    • Vis profil
Overnatning i gulpladebil?
« Svar #2 Dato: 01. Juli 2013 kl: 20:48:17 »
Det er jeg ikke sikker på at den går. Gule plader er kun til kørsel med gods og vare. Selv om den er ældre end 2005 og den må køres i privat gælder reglen om gods stadig. Du må ikke end gang udfører arbejde i varerummet uden at der er monteret en nødluge og at den er registreret til det....

Offline Leimac

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 168
    • Vis profil
  • T3 model: jx'er iført en sika kustume
  • By: 6240 Toftlund
Overnatning i gulpladebil?
« Svar #3 Dato: 01. Juli 2013 kl: 21:55:40 »
Jeg mener simon har ret.  :)  jeg har hørt det før at man ikke må. spørgsmålet er bare hvor "seriøst" de mener det, når det gælder sådanne engangsforestillinger ;-)

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Overnatning i gulpladebil?
« Svar #4 Dato: 01. Juli 2013 kl: 22:11:54 »
Reglerne er at man ikke må ha fast indretning, men hvis bilen holder parkeret, er det ikke forbudt at sove i den.
Til motorløb og Cross er der mange der sover i deres biler, det var oppe at vende for nogle år siden, og så længde de sover på en løs madras, er der ingen problemer. (Men hæng mig ikke op på det  ;)  :P )
Men prøv evt og ring til politiet og hør hvad reglerne er.
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline finnthor

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
  • By: Vejle
Overnatning i gulpladebil?
« Svar #5 Dato: 04. Juli 2013 kl: 09:52:40 »
Tak for jeres svar, selv om jeg jo ikke blev klogere :-)
Der tog jeg fat i Told og Skat her til morgen og efter 20 min kom jeg igennem til en der kunne give et svar. Er bilen registreret til privat brug må man gerne sove bag i en gulpladet. Der må dog ikke fast monteres seng/udstyr.

Hilsen Finn T

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Overnatning i gulpladebil?
« Svar #6 Dato: 04. Juli 2013 kl: 15:58:07 »
Og så lige en finte mere, fik vi engang at vide, da vi spurgte :

I gulpladebilen må det ikke kan lade sig gøre at sidde i varerummet under kørsel !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Overnatning i gulpladebil?
« Svar #7 Dato: 04. Juli 2013 kl: 16:43:20 »
Citat fra: "kh" post=100922
Og så lige en finte mere, fik vi engang at vide, da vi spurgte :

I gulpladebilen må det ikke kan lade sig gøre at sidde i varerummet under kørsel !

Mvh. KH.


Det er nok også svært at nå rattet så ;)
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug