Forfatter Emne: 90hk + 20% ?  (Læst 1877 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
90hk + 20% ?
« Dato: 12. Juli 2013 kl: 14:24:57 »
Med en T3 fra 1983, som er født som diesel, og senere ombygget til ABS med 90 HK og godkendt, kan jeg oppe den med 20% indenfor lovens rammer ?

Jeg tænker på en 105 hk motor der er til salg incl Vento i Greve ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
90hk + 20% ?
« Svar #1 Dato: 12. Juli 2013 kl: 14:46:42 »
At den er godkendt i synshallen, er Told og Skat fuldstændig ligeglad med.
De skal have kroner, når der ilægges en motor som har mere end 20 % flere heste, end den oprindelige motor.

At synshallen i sin tid har godkendt bilen med den anden motor, UDEN at sende bilen forbi Skat,
er en "fejl" fra deres side, da de skal tjekke motortype og data på motoren.
Men de har nok valgt at det må være ejerens problem,
 "at der senere er lagt en stærkere motor i, end den de har godkendt bilen med"
ved ændringen fra diesel til bensin.

Det er altså ene og alene dit ansvar, at køre med en motor som er for stærk, hvis der ikke er betalt ekstra i afgift for det.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
90hk + 20% ?
« Svar #2 Dato: 12. Juli 2013 kl: 14:50:17 »
Jeg forstår ikke hvad der står?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
90hk + 20% ?
« Svar #3 Dato: 12. Juli 2013 kl: 15:04:15 »
Hvis der ikke er papirer fra Skat, på at bilen er godkendt (og evt afgiftet) med 90 hk,
kører du i forvejen ulovligt, så giv den bare de 15 hk oveni, det koster det samme hvis Skat "fanger" den.

Synshallerne og Skat, har intet med hinanden at gøre, men synshallen skal henvise bilen til Skat,
hvis den ikke opfylder reglerne / loven. Og reglerne siger max 20 % = 84 hk i en T3 der er født med dieselmotor.

Skat skal altså "kigge" på bilen hvis der er mere end 84 hk, og evt beregne en ny afgift på bilen.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
90hk + 20% ?
« Svar #4 Dato: 12. Juli 2013 kl: 17:43:27 »
Kommer an på om bilen er godkendt og betalt afgift til 90 hk, eller om den er godkendt og betalt afgift til DG motor, hvor efter der så er lagt en 20% større motor i (78+20% = 93,hk)
Men tjek lige data fra skat, om hvad den er godkendt som, ellers, var det ikke Brutus der byggede Frøken grå om til ABS?
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
90hk + 20% ?
« Svar #5 Dato: 12. Juli 2013 kl: 20:03:54 »
Citat fra: "jensjakob" post=101246
Med en T3 fra 1983, som er født som diesel, og senere ombygget til ABS med 90 HK og godkendt, kan jeg oppe den med 20% indenfor lovens rammer ?

Jeg tænker på en 105 hk motor der er til salg incl Vento i Greve ;-)


Er helt enig med Tony; godkendelsen kan se på DMR, ellers "glem" det.

I øvrigt er motoren fra Greve nu i en Karat i Greve  :woohoo: og køre perfekt...