Forfatter Emne: Drypper rød olie - hvad kan det være?  (Læst 6166 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Svar #15 Dato: 19. April 2014 kl: 23:22:41 »
De T kan også være den lille studs i bagenden af topstykket der er defekt
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Svar #16 Dato: 19. April 2014 kl: 23:30:31 »
Det ville være fedt, hvis der var en kølertrykprøver i nærheden, så systemet kunne sættes under tryk og lækagen lokaliseresa...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Svar #17 Dato: 20. April 2014 kl: 09:04:23 »
Ved udvendig lækage kan bilen jo bare startes så bliver der tryg og man vil kunne se hvor vandet pi ....... Ud
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Svar #18 Dato: 20. April 2014 kl: 09:24:06 »
Citat fra: "vw_madsen" post=110452
Ved udvendig lækage kan bilen jo bare startes så bliver der tryg og man vil kunne se hvor vandet pi ....... Ud


Jada... Der er jo flere måder at tage et billede af en flagstang... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Svar #19 Dato: 20. April 2014 kl: 09:35:02 »
Mit bud vil være. Rens hele området af med evt bremserens når der så er rent har du motoren kørene. Og derved finder du stedet. Det gjorde jeg ved min WBX og fandt derved en ud tæt olietryksmåler. Og som Hinze skriver et sted i tråden ville det være godt med et komplet pakningssæt. Forsat god påske :-)


[attachment=17401]he3fe8b3.jpg[/attachment]


NB:Jeg har lige set en(WBX1,9) i sidste uge der var utæt den blev trykprøvet og det viste sig det var vandpumpen. Man siger at en vandpumpe har en levetid på +- 75.000KM
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline BOB

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 41
    • Vis profil
Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Svar #20 Dato: 21. April 2014 kl: 08:51:13 »
Mange tak for svar allesammen. Planen herfra er først at se om jeg kan lokalisere lækagen og se hvor slem skaden er.

Hvis det er pakningerne der er problemet, hvor stort et projekt er der så tale om? Vil det være noget in gør-det-selv T3'er kan klare eller vil i anbefale at få en med fingrene rigtigt skruet på til at gøre det? Den lækker lidt, men det er ikke så meget at den overopheder og det er heller ikke sådan at den bruger alt vandet. Ville jeg kunne køre videre i den på trods af lækagen, eller bør man vente til det er fikset?

Mvh Daniel

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Svar #21 Dato: 21. April 2014 kl: 09:30:04 »
Som den gode Hr. Fleksness sagde i sin tid da han blev stoppet af politiet, som påstod at han kørte for stærkt og hvortil Fleksness påstod at det gjorde han i hvert fald ikke.
Så sagde han de berømte ord.
"Jeg bestemmer farten, du bestemmer prisen !!! "

Eller sagt på en anden måde. Det kan være en tikkende bombe at køre rundt med en lekage i kølersystemet. Man synes selv at man holder fint øje med det hele og efterfylder ofte med vand i rigelig mængder. Men man ved aldrig hvornår legagen pludselig bliver meget større og man mister vandet i tilpas lang tid til at evt. toppakning og topstykke skal skiftes.

Og så var den lille besparelse pludselig meget meget dyr i reperation.

Så find hurtigst muligt lekagen og få den ordnet. Den skal alligevel ordnes på et eller andet tidspunkt.
Og dette tidspunkt kommer nok inden der er gået lige så lang tid som fra du opdagede at den dryppede "rød olie".
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Svar #22 Dato: 21. April 2014 kl: 10:20:01 »
Hvis jeg har forstået det rigtigt :
Siver der vand/kølervæske ud og der efterfyldes uden udluftning af køleren risikerer du at få problemer med at holde temperaturen nede p.g.a. at du ikke ved, at den mangler vand/kølervæske.
Jeg har luftet køler ud nogle gange p.g.a. væsketab, indtil jeg fandt ud af at mit bagerste varmeapperat var utæt, og jeg ville ikke risikere at køleren f .eks kun var ½-fuld.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Svar #23 Dato: 21. April 2014 kl: 20:46:46 »
Det er så sandt som det er skrevet: Den bliver ikke tæt af sig selv igen. Du kan sikkert køre en tid endnu, men hvis det er pakningen ved topstykket ved du aldrig hvornår den kapitulerer. Jeg havde samme problem med min den første. Den fik hyppigt en sjat vand og jeg havde altid mindst fem liter med i bilen. Efter en tur til Nordvestsjælland med godt læs bagi opgav den få kilometer hjemmefra. Dioden blinkede lystigt at den var tørstig, så ind til siden og om bagi. Fyldte to x fem liter på systemet ...... og opdagede en gigantisk sø under bilen. Det pi..... hurtigere af den, end jeg kunne fylde på.

Den slags sker altid på et ubelejligt tidspunkt. Enten når man står og skal bruge bilen, eller det er - 32 grader udendørs. Begge dele er lige forfærdeligt, så gør dig selv den tjeneste at få det lavet mens tid er.
Kører motoren først for alvor varm kan det koste MANGE gange mere, end et pakningssæt og knofedt.

Offline BOB

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 41
    • Vis profil
Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Svar #24 Dato: 22. April 2014 kl: 08:51:55 »
Yes, I har som sædvanligt ret drenge... Jeg må se om jeg kan finde et godt værksted her i Stockholm, der kan hjælpe mig med at få den fikset (er ikke helt sikker på at jeg selv har mod på at skifte pakninger).

Tak for rigtig god feedback allesammen!!